Ga naar inhoud

DVD en bluray branders lijken audio cd-rom.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb in mij pc met windows 7 ultimate 64-bit 1 dvd-brander en 2 verschillende bluray branders zitten. In de hardware lijst van windows heeft windows ze alle 3 op de juiste manier gevonden en geïnstalleerd. behalve dat er iets vreemds achter staat: SCSI CdRom Device. Het zijn alle 3 sata drives en geen scsi drives. Hierdoor word in de verkenner van windows aangegeven dat het cd-rom\'s zijn waar een audio cd in zit. Het maakt dan niet uit of de drive leeg is of niet.\r\nHet zijn de volgende drives:\r\ndvd-brander: samsung: TSSTcorp CDDVDW SH-S223C\r\nbluray brander: LG: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L\r\nbluray brander: LG: HL-DT-ST BD-RE BH10LS38\r\nZe zitten alle 3 netjes aangesloten op de sata aansluitingen van het moederbord.\r\nMoederbord: ASUS P9X79pro\r\nIk heb dit moerderbord voorzien van de laatste bios-update. Dit loste het niet op.\r\nEr zitten naast deze 3 drives ook nog 3 sata harddisks aangesloten. 1x SSD 2x HDD. Deze leveren geen problemen op.\r\nIk heb de drives (dvd/br) ook in andere pc\'s gehad. Hierin leveren deze geen problemen op. \r\nWindows heb ik van de drivers voorzien. En ook dat hielp niets.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik zou graag eens op mijn pc naar een flim op dvd/bluray/hd-dvd willen kijken. Ja 1 van de 2 bluray branders kan ook hd-dvd lezen. Ook lukt het nu niet op software te installeren die ik op cd of dvd heb staan omdat het gezien word als audio cd.
Link naar reactie
Soms heeft een moederbord aparte sata poorten voor dvd devices. Dat kan je terug vinden in het boekje van je moederbord. Vaak hebben ze ook een andere kleur. Bij jou zijn die sata poorten grijs (de laaste 2) zie blz. 2-28 van je moederbord manual. Daar zou ik de dvd/bd spelers aan hangen.\n\nDaar zou je nog naar kunnen kijken.\n\nVerder zit ik te denken een geïnstalleerde software, die virtual dvd spelers aanmaakt. Maar ik weet niet of je zoiets erop hebt staan.\nAnders zou ik het ook niet meer weten.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...