Ga naar inhoud

internet is uitgevallen bij starten systeem.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo. \r\n\r\nik heb een quadcore q9400 32 bits win 7 ultimate (nl) versie. \r\n\r\nen nu blijkt zomaar enkele dagen een probleem te zijn met mijn internet. \r\n\r\nElke keer als de pc uit staat (xxx aantal uur) dan start me internet niet meer mee op. (rechts onder icoon network internet toegang) \r\nhij geeft daar bij de melding \"geen internet toegang\" \r\n\r\nklik ik op netwerkverbindingen en verwijder mijn netwerk, en laat hem de boel repareren (na kijken op nieuwe internet verbindingen) dan is t probleem voor de rest van de tijd opgelost dat de pc aan staat. \r\n\r\n* modem en router = 1 apparaat van ziggo. \r\n* er is wel internet op dat moment op andere apparaten van het zelfde netwerk. \r\n* tot achterkant van me pc (op moederboard) zie je het lampje van de internet kabel branden. \r\n* ik heb een vaste aansluiting. (lan verbinding)\r\n* updates,virus scanner etc zijn uitgevoerd. \r\n\r\nwat kan dit betekenen dat elke keer als de pc tijdje uitstaat ik geen internet verbinding meer hebt? \r\nmaar niet na bv een herstart. (dit werkt wel goed, maar helpt niet bij het maken van een verbinding als deze is mislukt) ik moet hem dus echt verwijderen en opnieuw herstellen/detecteren.
Link naar reactie
Op je router zit ook een lampje wat de verbinding naar die PC vertegenwoordigt, afhankelijk van welke poort die ingeplugd zit (meestal 1 - 4). Brandt die nog als het uitvalt ?\n\nJe zegt dat het herstarten niet werkt, maar ik zou eens een half uur wachten met draaiende PC, en dan pas herstarten. Werkt het dan wel ?\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;632024]Op je router zit ook een lampje wat de verbinding naar die PC vertegenwoordigt, afhankelijk van welke poort die ingeplugd zit (meestal 1 - 4). Brandt die nog als het uitvalt ?\r\n\r\nja dan brand hij nog. \r\n\r\nJe zegt dat het herstarten niet werkt, maar ik zou eens een half uur wachten met draaiende PC, en dan pas herstarten. Werkt het dan wel ?\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nnee nog steeds niet. \r\n\r\n\r\nook heb ik nu de vinkje uitgezet van de energy bij me netwerk kaart, maar het probleem blijft. \r\n\r\nweer geen internet verbinding. ik klik op netwerkverbindingen uitschakelen en vervolgens weer opnieuw verbinden, resultaat = weer internet.
Link naar reactie
Klinkt alsof je geen IP adres van de router krijgt, is er misschien een nieuw apparaat recent bijgekomen welke ook aan het internet hangt?\r\n\r\nWat je zou kunnen doen is de pc een vast IP adres geven (wel buiten de dhcp range van de router).\r\n\r\nM.v.g. Niels\r\n\r\n(kom er net achter dat mijn onderschrift in dit geval dus NIET werkt);)
Link naar reactie
Als de verbinding verbreekt start dan een opdrachtprompt. De link staat in je Startmenu of bij je Programma\'s, of type CMD bij \'[I]Zoeken[/I]\' of \'[I]Uitvoeren[/I]\', of zoek even in Help hoe dat te doen.\r\n\r\nType in die opdrachtprompt\r\n[CODE]ipconfig /all[/CODE]\r\nen kijk wat er voor de LAN verbinding als IP adres vermeld staat bij \'[I]DHCP server[/I]\'.\r\nEn welk IP adres er voor de verbinding zelf staat.
Link naar reactie
dit soort problemen altijd beginnen met het opnieuw installeren van de netwerkadapter.\r\nga configuratiescherm-apparaatbeheer, selecteer de betreffende netwerkadapter, klik rechts en kies: installatie ongedaan maken cq verwijderen.\r\nsluit scherm netjes af en herstart de pc, waarna windows de adapter opnieuw maagdeljjk installeert.\r\ndat heeft al heel velen uit de brand geholpen...
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;632066]dit soort problemen altijd beginnen met het opnieuw installeren van de netwerkadapter.[/QUOTE]\r\n\r\ngedaan. pc opnieuw gestart vind gelijk de \"Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller(NDIS6.20)\" netwerk adapter. \r\nvervolgens heeft hij de nieuwste stuur programma erop staan (ik had deze vooraf verwijderd) en blijkt na enkele seconden nu de internet vanzelf te werken. \r\n\r\nnu weer afwachten wat hij doet als de pc ruime tijd uistaat. \r\n\r\nwordt vervolgd.....
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;632036]Klinkt alsof je geen IP adres van de router krijgt, is er misschien een nieuw apparaat recent bijgekomen welke ook aan het internet hangt?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nnee heb geen ander apparaat geinstalleerd afgelopen tijd. wel heb ik een bluetooth ontvanger in me usb zitten, maar dit heb ik al heel lang erin zitten, en nooit problemen mee gehad. \r\n\r\nik zal eens stap voor stap vertellen en uitleggen wat ik allemaal zie en doe als ik me pc opstart: \r\n\r\nop mijn bureaublad zie ik rechtsonder een icoon staan waar bij staat: \r\n\r\nnetwerk\r\ngeen internettoegang \r\n\r\nonbekend netwerk \r\ngeen internettoegang\r\n\r\nik doe een rechtermuislik hierop en kies voor: \r\n\r\n1= netwerk centrum openen \r\n\r\ngeeft 2 netwerk verbindingen weer: \r\n\r\nnetwerk \r\nthuisnetwerk\r\n\r\nonbekend netwerk \r\nopenbaar netwerk\r\n\r\nbij thuisnetwerk staat: \r\ntoeganstype: geen internettoegang\r\nthuisgroep: kan worden gemaakt.\r\nverbinding: LAN-verbinding.\r\n\r\nbij openbaar netwerk staat: \r\ntoeganstype: geen internettoegang \r\nverbinding: LAN-verbinding.\r\n\r\n2= ik klik met linker muisknop op LAN-verbinding bij thuisnetwerk en hierna op uitschakelen. vervolgens zijn er geen netwerk verbindingen meer. en sluit alles af. \r\n\r\n3= ik ga terug naar de icoon rechts onder op bureau blad en zie een rode kruis staan op de icoon van netwerk verbindingen. ik klik rechts erop en kies voor problemen oplossen. \r\n\r\nresultaat = weer internet.\r\n\r\nga ik terug naar me instellingen bij de netwerk verbindingen zie ik enkel nu een thuisnetwerk staan, en blijkt de openbare netwerk weg te zijn. \r\n\r\nwaarom keert me openbare netwerk steeds terug, en is dit het probleem waarom me internet steeds uitvalt als me pc geruime tijd uistaat?
Link naar reactie
[QUOTE=djeric;632133]nee heb geen ander apparaat geinstalleerd afgelopen tijd. wel heb ik een bluetooth ontvanger in me usb zitten, maar dit heb ik al heel lang erin zitten, en nooit problemen mee gehad. \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nomdat het me niet bevalt dat ik steeds een openbare netwerk spontaan hebt ben ik eens gaan kijken bij me bluetooth instellingen. \r\n\r\nnu staan de volgende vakjes aangevinkt in de opties: \r\n\r\ndetectie: deze computer kan door bluetooth-apparaten worden gedectecteerd. \r\n\r\nverbindingen: \r\nbluetooth-apparaten mogen verbindingen met deze computer maken.\r\n \r\nwaarschuwen als nieuwe bluatooth-apparaat verbinding wil maken.\r\n\r\n\r\nhet bluetooth-pictogram in het systeemvak weergeven.\r\n\r\nik neem aan dat de vakje met: \r\nbluetooth-apparaten mogen verbindingen met deze computer maken. uit kan vinken????????\r\n\r\nedit: dit laatste ook geprobeerd overigens, en pc uitgezet gedurende 5 min. met als gevolg... geen internet, en weer die openbare netwerk verbingen staan erbij.
Link naar reactie
Ik vermoed, dat je een keer je thuisnetwerk als openbaar hebt aangemerkt en dan gaat het niet goed. \nAls ik kijk in het netwerkcentrum hier, dan zie ik maar 1 netwerk en dat is het thuisnetwerk.\nIk zie ook dat je nog geen \"Thuisgroep\"hebt aangemaakt. Dat zou ik wel even doen.\nDaarna kijken waar en hoe je die openbare (en andere) netwerken kunt verwijderen en voor thuis altijd kiezen voor \"Thuisnetwerk\"\n\nIk las zojuist elders dat het probleem daar was opgelost na een \"schijfopruiming\". Ik kan dat zelf niet beredeneren, maar niet geschoten is altijd mis.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632148]Ik vermoed, dat je een keer je thuisnetwerk als openbaar hebt aangemerkt en dan gaat het niet goed. \r\nAls ik kijk in het netwerkcentrum hier, dan zie ik maar 1 netwerk en dat is het thuisnetwerk.\r\nIk zie ook dat je nog geen \"Thuisgroep\"hebt aangemaakt. Dat zou ik wel even doen.\r\nDaarna kijken waar en hoe je die openbare (en andere) netwerken kunt verwijderen en voor thuis altijd kiezen voor \"Thuisnetwerk\"\r\n\r\nIk las zojuist elders dat het probleem daar was opgelost na een \"schijfopruiming\". Ik kan dat zelf niet beredeneren, maar niet geschoten is altijd mis.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nik heb geen thuisgroep aangemaakt, ik merk op dat dit enkel voor delen is van een pc of printer e.d. \r\ndit heb ik toch niet nodig? \r\nik kom nooit in me netwerk verbindingen, het probleem is spontaan komen te onstaan. \r\nmisschien perongeluk iets aanvinkt? t zou onbewust kunnen. ik weet t niet. \r\n\r\nik kan de openbare net werk verwijderen, en daarna probleem oplossen. het probleem blijft bestaan. \r\nschijfopruiming ga ik zo ff uitproberen. maar geloof hier niets van. (maar probeer hem wel ff zo)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;632164]Misschien dat je in je logboeken iets vindt na boot. Dan is het moment dat dat netwerk verbinding moet zoeken, dus een melding (of juist geen...) zal je iets kunnen vertellen.\r\n\r\nIs het je gelukt wat ik in #7 vroeg ?[/QUOTE]\r\n\r\nin me logboek vind ik t volgende rare melding: \r\n\r\nMogelijk geheugenlek. Toepassing (C:\\Windows\\System32\\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted) (PID: 1208) heeft een niet-NULL pointer aan RPC doorgegeven voor een [out] parameter die als [allocate(all_nodes)] is gemarkeerd. [allocate(all_nodes)] parameters worden altijd opnieuw toegewezen. Als de originele pointer het adres van een geldig geheugen bevatte, zal het geheugen een lek vertonen. De oproep was afkomstig van de interface met UUID ({3f31c91e-2545-4b7b-9311-9529e8bffef6}), Methodenummer (10). Gebruikershandeling: neem contact op met de leverancier van de toepassing voor een bijgewerkte versie van de toepassing.\r\n\r\nverders heb ik een lijstje met gebeurtenissen tijdens opstarten en dat ik hier op t forum beland was: \r\n\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:47 WMI 5615 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:47 PLFlash DeviceIoControl Service 105 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:47 Nero BackItUp Scheduler 3 0 Geen\r\nWaarschuwing 28-1-2013 22:56:44 ApplicationExperienceInfrastructure 1 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:44 Bonjour Service 1 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:44 IJPLMSVC 1 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:44 Winlogon 6000 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:44 Winlogon 4101 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:42 User Profile Service 1531 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:43 AdobeARMservice 0 Geen\r\nInformatie 28-1-2013 22:56:42 EventSystem 4625 Geen\r\n\r\nde vraag op #7 krijg ik niet beantwoord, ik heb steeds geen internet tijdens opstarten en kan daarom dit niet uitvoeren. ik heb het bericht gekopierd en ff in een klad blokje geplaatst. zodra me verbinding weer uitstaat ga ik hier als 1e mee aan de slag. \r\n\r\nvoor aslnog, het probleem blijft bestaan.\r\n\r\nls. hoe krijg je de huidige verbinding als standaard verbinding??????? \r\n\r\nwaar vink je dat aan, of zie je dit staan in win 7 ???
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;632164]\r\n\r\nIs het je gelukt wat ik in #7 vroeg ?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nlink-local ipv6-adres....... fe80::3903:49b6:228a\"60b6%16(voorkeur)\r\nipv4-adres...................... 192.168.178.11 (voorkeur)\r\nsubnetmasker................ 255.255.255.0\r\nstandaardgateway.......... 0.0.0.0\r\n 192.168.178.1\r\n\r\ndhcp-server..................... 192.168.178.1\r\ndhcpv6 IAID.................... 318776148 \r\ndhcpv6-client DVID........ 00-01-00-01-18-5a-81-c7-00-23-54-oc-c1-81
Link naar reactie
[QUOTE=djeric;632232]\r\n\r\nstandaardgateway.......... 0.0.0.0\r\n 192.168.178.1\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nVreemd, die 0.0.0.0 geeft aan dat er geen \"weg\" naar buiten is.\r\nEn waar komt die 192.168.178.1 vandaan, m.a.w. staat daar niets voor of staat deze in het luchtledige.\r\n\r\nEen vast ip adres zoals voorgesteld in #6 zal waarschijnlijk het probleem wel oplossen maar de oorzaak niet vinden.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...