Ga naar inhoud

Windows 8 in, zonder wachtwoord starten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoe stel ik Windows 8 zo in, dat ik niet elke keer mijn wachtwoord hoef in te voren.\r\nHet geen hieronder heb ik al geprobeerd \r\n\r\nOp het startscherm, typ GPEdit.msc\r\nGa naar Computerconfiguratie, Beheersjablonen, Configuratiescherm, Persoonlijke instellingen\r\nDubbelklik op Vergrendelingsscherm niet weergeven\r\nKies voor Ingeschakeld om deze optie in te schakelen\r\nStart de computer opnieuw op en het vergrendelscherm is uitgeschakeld\r\n\r\nIk krijg geen scherm om een wachtwoord in te voeren?\r\nZie ook in Bijgevoegd.
Link naar reactie
Om automatisch inloggen in te schakelen toets je op het startscherm het woord netplwiz in. Klik dan op de applicatie die verschijnt. In het nu volgende scherm haal je het vinkje weg voor de optie Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken en klik daarna op Toepassen. Nu verschijnt er een window waar je de gebruikersnaam en het wachtwoord kunt invoeren waarmee Windows vanaf dat moment automatisch mag inloggen. Voer dat in, klik twee keer op OK en je zult het inlogscherm nooit meer zien.
Link naar reactie
Het probleem is wel, dat je, als je ten volle gebruik wilt maken van Windows 8, inlogt met een @hotmail/@live/@outlook account. \n\nAls je dat ook voor email gebruikt?\n\nOp het moment dat je pc dan gejat wordt, kan een onbevoegde dus zo maar inloggen op je hotmail account, zodra hij de pc aan internet hangt en namens jou email verzenden en ontvangen en je mail lezen.\nDe vraag is of je dat moet willen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;631940]Het probleem is wel, dat je, als je ten volle gebruik wilt maken van Windows 8, inlogt met een @hotmail/@live/@outlook account. \n\nAls je dat ook voor email gebruikt?\n\nOp het moment dat je pc dan gejat wordt, kan een onbevoegde dus zo maar inloggen op je hotmail account, zodra hij de pc aan internet hangt en namens jou email verzenden en ontvangen en je mail lezen.\nDe vraag is of je dat moet willen.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIk ben dus verplicht een outlook account aan te maken voordat ik alles in Windows 8 kan gebruiken ???\n\nHet moet niet gekker worden bij Microsoft.
Link naar reactie
In Computer Idee nr. 1 van 2013 heb ik het volgende gelezen en bij mij ook toegepast:\nDruk op de Windowstoets+R en voer de opdracht netplwiz uit. Verwijder het vinkje bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Bevestig met Ok en vul uw login-ID in.\nAlleen wanneer de laptop uit slaapstand komt, moet ik nog een wachtwoord ingeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...