Ga naar inhoud

Workshop; upgrade Windows 8 naar Windows 8


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het artikel in de laatste CID heb ik deze workshop uitgevoerd bij twee pc\'s n.l. mijn eigen pc met een ASRock FM2A75 Pro4 moederbord en een AMD A10-5800K Trinity 32nm Technologie processor, dit ging als een speer. Er werd keurig een Dual boot System aangemaakt met de keuze tussen Windows 7 en Windows 8, dit werkt prima.\r\n\r\nAlleen bij de andere pc met een Intel B75M-D3V moederbord en een Intel Core i5 3470@3.20GHz processor liep alles anders, beide besturingssystemen staan er op en zijn ook te benaderen maar niet via een Dual boot. Als ik de schijf waar Windows 7 opstaat in de bios als eerste opstartschijf aanvink dan start Windows 7 prima. Ook de andere schijf waar dan Windows 8 op staat doet het zelfde mits ik hem als eerste laat booten. Maar die Dual boot werkt dus niet. \r\n\r\nWat gaat er verkeerd? Is dit een bios instelling die niet goed staat of is er iets anders aan de hand? Graag jullie hulp.\r\n\r\nTer aanvulling; na installatie startte de pc op met Windows 8, nadat ik een andere opstartvolgorde had gekozen om Windows 7 op te starten, werden alle schijven gecontroleerd op fouten en werden er met name bij de schijf waar Windows 8 op staat allerlei veranderingen aangebracht.:confused::confused:\r\n\r\nAlvast dank voor het meedenken,\r\nGert.
Link naar reactie
Normaal hoef je in het bios niets meer aan te passen na een dual boot installatie. \nBij de opstart dien je een menu te krijgen, dat 30 seconden blijft staan. \nIs dat menu er niet dan zou je met EasyBCD [url]http://www.computeridee.nl/easybcd[/url] kunnen kijken of je het kan herstellen.\n\nNormaal staat het boot menu op de schijf, waarop de laatste Windows in geïnstalleerd. \n\nAls ik zo het verhaal lees vraag ik me af, of je de W7 hebt losgehaald tijdens de upgrade naar W8. (Dat is dus beslist niet nodig, maar kan wel dit gevolg geven)\n\nNiek
Link naar reactie
Via EasyBCD heb ik inderdaad een nieuwe entry kunnen maken waardoor er nu een dual boot optie is ontstaan, echter als ik nu probeer op te starten van de Windows 8 schijf dan krijg ik een scherm met veel tekst, die er op neer komt dat het benodigde bestand niet voorzien is van een geldige digitale handtekening.\n\nDe samenvattende tekst luidt;\nBestand \\Windows\\system32\\winload.exe\nStatus 0XC000428 (nullen)\nInformatie: kan de digitale handtekening van dit bestand niet controleren.\n\nDan wordt er aangeraden om de systeemschijf van het betreffende besturingssysteem te gebruiken en met de optie herstel dit bestand te herstellen.\nDit lukt niet want Windows 8 kan ik wel aanklikken en kiezen maar dat leidt direct naar het bovenomschreven scherm. Het besturingssysteem reageert m.a.w. niet op de systeemschijf.\n\nIk hoop dat je nog andere suggesties hebt.\n\nGert
Link naar reactie
[QUOTE]werden alle schijven gecontroleerd op fouten en werden er met name bij de schijf waar Windows 8 op staat allerlei veranderingen aangebracht[/QUOTE]\n\n\nDoe ook even een schijfcontrole op de schijf waar W8 op staat met HDTune. \n[url]http://www.hdtune.com/[/url]\n\nKies het laatste tabblad. Kies de juiste harde schijf en kies een volledige schijf controle. Bij rode blokjes is het exit harde schijf.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]Start je wel op vanaf de Windows 8 DVD, om het zo te herstellen?\nIk neem aan dat je wel keurig 2 versies hebt aangeschaft en niet probeert om 2 keer hetzelfde serial te gebruiken, want dat gaat absoluut niet goed. [/QUOTE]\n\nUiteraard heb ik per pc een Windows 8 licentie aangeschaft.\nMomenteel draait de schijfcontrole op de desbetreffende schijf, als het klaar is post ik de uitslag.\n\nGert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...