Ga naar inhoud

Upgrade Windows 8 naar Windows 8


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vandaag de workshop uit de nieuwste CID uitgevoerd. \r\nBij stap 4 kreeg ik echter NIET de keuze \"installeren door het maken van media\". Toen (noodgedwongen) maar gekozen voor \"later vanaf het bureaublad installeren\".\r\n\r\nDe snelkoppeling op het bureaublad verwijst naar het bestand \"WebSetup.exe\", dat op de C-schijf is geplaatst.\r\n\r\nIk durf dit nu niet uit te voeren omdat ik bang ben dat Windows 8 dan automatisch over Windows XP wordt heengezet en dat wil ik niet.\r\n\r\nWie weet raad?
Link naar reactie
Ik heb de upgrade-versie inderdaad betaald en gekocht.\r\n\r\nIn de workshop in CID staat vermeld dat Microsoft onder upgraden verstaat \"het installeren van Windows 8 over een oude versie van Windows\".\r\n\r\nDe workshop maakt het juist mogelijk om het naast de oude versie te installeren.\r\nDaar zal Microsoft geen gratis support voor leveren.
Link naar reactie
Het leuke is dan weer, dat het blad dit zonder meer publiceert, (en zegt dat het eigenlijk niet kan) terwijl Microsoft dit in de licentie voorwaarden duidelijk beschrijft:\n\n[QUOTE]Upgradesoftware\n\nElke upgradelicentie is beperkt tot één pc en je kunt de upgrade [B]alleen op pc\'s met een geldige basislicentie[/B] en met een van de volgende besturingssystemen installeren: Windows 7, Windows Vista of Windows XP (SP3). Welke versie van Windows gebruik ik? [/QUOTE]\n\nOf dit dus legaal is (gelezen de forum regels), ga ik dan betwijfelen.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb een upgrade versie van win8 aangeschaft en in de beschrijving staat duidelijk dat je kunt upgraden maar ook een aparte installatie kunt doen en zelfs op een andere pc dan waar de oudere versie op staat.\n\nWil je het naast XP zetten zou ik eerst apart de partitieverdeling aanmaken.\nHoeft maar 1 partitie te zijn, win8 maakt zelf die extra partitie wel aan binnen die ruimte.
Link naar reactie
Het begint al bij punt 1 [QUOTE]Helaas krijgt u niet direct toegang tot een download link naar een iso-bestand, maar moet eerst een wizard doorlopen worden\ndie onder meer de compatibiliteitvan uw huidige systeem met Windows 8 onder de loep neemt. [/QUOTE]\n\nBij punt 2 staat ook nog dat je,\n\n[QUOTE]Systeemcontrole:\nNa afloop van de test verschijnt het oordeel van Microsoft.\nIn ons geval zijn 25 applicaties niet compatibel met Windows.\nEn onder deze \"apps\" vallen dan ook drivers.\nHoe dan ook: een extra reden om Windows 8 niet over, in ons geval\nWindows 7 heen te zetten.\nWindows-versies ouder den 7 leveren nog veel grotere problemen op,\nsoftware wordt dan sowieso niet meegenomen.\nKlik vooralsnog echter op Volgende en selecteer onder\nKies wat u wilt behoudend optie\nNiets.\nWe gaan straks immers schoon installeren![/QUOTE] zie de voorlaatste zin op \"Niets\" moet klikken.\n\nWaarna het aankoop gedeelte begint nr: 3 in de workshop en dan pas de dowsnload begint.\n\nDus lees de Workshop nog eens goed door en volg je alles letterlijk op dan zul je merken dat er bij Windows 8 Upgrade/Windows XP enkel de Upgrade over Windows XP te downloaden is en niet de ISO file, wat weer betekend dat je deze ook niet naast Windows XP op een andere partitie kunt plaatsen.\n\nZoals eerder vermeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...