Ga naar inhoud

taakbalk verdwijnt niet van win 7


Aanbevolen berichten

hallo. \r\n\r\nik heb wel een apart probleem. \r\nde taakbalk van mijn windows 7 blijft vooraan in beeld staan bij nieuwe geopende vensters. \r\ndit is erg lastig als je bv vensters hebt met opties, onderin. \r\n\r\nik heb de instelling echter aangevinkt staan dat deze taakbalk automatisch verbergt. \r\nmaar hij verbergt hem niet. \r\n\r\nwel als ik bv me windows afmeld en weer aanmeld dan is hij weg, en werkt hij weer goed. \r\nmaar toch weer keer op keer blijft hij in beeld staan en zakt niet automatisch weg. \r\n\r\nhoe krijg ik t voor elkaar dat deze automatisch zakt zodra een venster actief staat, of bij een mouse over efect???
Link naar reactie
Zoals zo vaak met dit soort problemen is er best wat over te vinden, maar de oplossingen zijn een soort samenraapsel van allerlei probeersels in allerlei versies van Windows over de jaren.\n\nHier heb je een Engelstalig topic met het onderwerp:\n[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/itprovistadesktopui/thread/4dfffe0f-8474-456a-8a68-40cc9c45b2a3[/url]\n\nEen beetje samengevat komt het er heel vaak neer dat in de System Tray (het vakje rechts-onder op je taakbalk met de aanwezige systeemprogramma\'s) er een ballontip is of is geweest waar Windows of de gebruiker geen aandacht aan heeft besteed, en Windows \'denkt\' dat je dat systeemvak wilt blijven zien zodat je die balloontip kan zien.... wat dus niet het geval is want je ziet niks, behalve een totaal storende taakbalk.\n\nKlik eens één maal op elk icoon daar, en wacht even of de taakbalk zich gedraagt.\nCheck of programma\'s daar vragen om updates of een andere vorm van interactie.\nKijk ook of je daar icoontjes verborgen hebt staan met de optie \'[I]Verberg weinig gebruikte icoontjes[/I]\' of zo, en of zo\'n verborgen icoontje soms iets te melden had.\n\n\nMisschien een lapmiddel voor even:\nDruk Ctrl+Alt+Del om taakbeheer te starten, en stop daar alle voorkomens van [B]explorer.exe[/B] (je taakbalk verdwijnt dan voorgoed). Vervolgens kies je in de tab \'[I]Toepassingen[/I]\' voor \'[I]Nieuwe taak[/I]\', en type daar opnieuw \'explorer.exe\', wat gelijk een nieuwe taakbalk aanlegt.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Alles aandacht gegeven, maar helpt niks. \r\n\r\nWat wel hielp...... iedere keer met \"ctrl, alt delete\" drukken en daarna op anuleren klikken. \r\n\r\nresultaat, taakbalk verdwijnt weer automatisch. \r\n\r\nop dit moment niet echt ontdekt waarop hij blijft hangen. \r\n\r\nkortom... beetje onduidelijke reden wat dit kan zijn, en waar t zit. \r\nis al vervelend genoeg dat je met deze 3 toets combinaties het probleem kan verhelpen. \r\n\r\nmaar ik wacht de proef eerst ff af. \r\n\r\nmisschien is het ook idd het probleem, al die update meldingen dat de taakbalk omhoog blijft staan. het klinkt logisch, tenslotte staat de taakbalk instelling op \"automatisch verbergen\" aan. Dus moet deze optie wel werken. \r\n\r\nof een fout in de windows versie (win 7 ultimate 32 bits nl) of toch iets van een probleem bij de updates door miscrosoft. \r\n\r\nik laat deze topic open voor verdere aansluiting op reacties, ik ga komende tijd is ondekken wanneer de taakbalk wel automatisch verdwijnt.
Link naar reactie
[QUOTE=djeric;630652]is al vervelend genoeg dat je met deze 3 toets combinaties het probleem kan verhelpen. \nmaar ik wacht de proef eerst ff af.[/QUOTE]\nHm, ik weet niet hoe vaak het voor komt, maar die combinatie drukken is toch een vrij snelle oplossing om toch vooral verder te kunnen.\n\nEr bestaat ook een script (programma) wat je in je snelstartmenu zet, en met één klik hetzelfde doet.\n\nMaar ik zou nog steeds vooral letten op die programma\'s in je systeemvak.\nZodra ik (in XP) één keer op een icoontje daar klik blijft de taakbalk gelijk omhoog. Het simpel klikken in het venster of bureaublad maakt dat weer ongedaan. Dat geeft mij wel aan (en wat ik in die link lees) dat er een bijzonder mechanisme met die programma\'s daar is gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...