Ga naar inhoud

snelkoppelingen verplaatst maar niet heus


Aanbevolen berichten

Maak nieuwe recover DVD\'s aan (dus een stuk of 5 dvd\'s kopen) Die keuze moet je in het menu kunnen vinden. En trek er met Vista maar een uur of 4 voor uit.\nBackup dan je belangrijkste data op een extern medium.\nDaarna plaats je DVD 1 en start op vanaf die dvd en lees gewoon op het scherm wat je doen moet.\nNa afloop (na de laatste dvd dus) heb je een laptop die weer is, zoals je hem kocht en kan je je data terug zetten. \nGeïnstalleerde programma\'s kan je NIET backuppen.\n\nDoe zodra je weer draait een schijfcontrole uitvoeren.\n\n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alles werkt naar behoren hoor!! Alleen die ene snelkoppeling die bij het opstarten niet meer werkt!! Ok Revo uninstaller dan! Maar die moet ik dan downloaden en ik ben bang dat die niet meer werkt als ik weer heb afgesloten! Ik kan er toch ook niks aan doen dat ik een computer amateurtje ben die bij gebrek aan een deskundige in de buurt maar wat aan moet rotzooien?? \r\nGisteren de bèta versie gedownload. Die werkte na behoren tot ik weer moest afsluiten en opstarten! In de veilige modus staat hij er gewoon! Maar niet als ik \'gewoon\' opstart!\r\nEn die pup blabbers? Dat wordt gewoon zo genoemd na het scannen met Malware Anti Malware! Weetikveel wat dat zijn?? :(
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;630538]Maar die moet ik dan downloaden en ik ben bang dat die niet meer werkt als ik weer heb afgesloten! [/QUOTE]\r\nVanwaar die angst? Waarom zou het bij dit bestand fout gaan en bij anderen goed? Kortom: vertrouw je de pc nog wel in zijn functioneren?\r\nZo niet: dan lijkt een herinstallatie de enige oplossing.\r\n\r\n[QUOTE=Johannes1903;630538]\r\nIk kan er toch ook niks aan doen dat ik een computer amateurtje ben die bij gebrek aan een deskundige in de buurt maar wat aan moet rotzooien?? [/QUOTE]\r\nDat je een amateurtje bent, kun je veranderen door je er in te verdiepen. Door maar wat aan te rotzooien lijkt me de kans klein dat je de oplossing vindt.\r\nZie meer topics van je hier voorbij komen, waarbij dat \'rotzooien\' tot problemen/vragen leidt. \r\n\r\n[QUOTE=Johannes1903;630538]\r\nEn die pup blabbers? Dat wordt gewoon zo genoemd na het scannen met Malware Anti Malware! Weetikveel wat dat zijn?? :([/QUOTE]\r\nAl eens gezocht met Google wat het (kan) zijn? \r\nHet feit dat MBAM ze vindt, betekent in ieder geval dat er wat \'vervuiling\' op je pc staat. Ook dat kan mogelijke gevolgen hebben voor het gebruik van de pc.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;630541]Wat is er nog met die ene snelkoppeling ?\r\n\r\nHet programma is van je PC af, maar de snelkoppeling staat er nog, of is het programma er ook nog ?[/QUOTE]\r\n\r\nHet programma is er nog, maar ik kan het niet meer openen! Ik heb de indruk dat het met alles fout gaat wat ik nu op mijn laptop wil opslaan. Ook een video laat zich niet meer in Windows Movie Maker importeren, slechts het geluid. Al speelt VLC wel alles normaal af. In Windows Live Movie Maker wordt er gezegd dat het bestand beschadigd is. Ook een hulpprogramma van Microsoft wil zich niet laten installeren vanwege een fout. Systeemherstel helpt wel, maar de volgende dag heb ik hetzelfde probleem omdat ik heb afgesloten. :(\r\nHet begon trouwens al eerder nadat ik betaalsoftware had geïnstalleerd. Dat was om nieuwe drivers te herinstalleren. Het werkte goed, maar na een paar dagen werd de snelkoppeling \'leeg\'. Ik heb het toen verwijderd, de snelkoppeling, maar ik heb gezien dat het op de achtergrond gewoon werkt. In de programmfiles staat het programma trouwens niet meer, maar het programma zelf beweert dat er nog oude versies op staan als ik het wil herinstalleren. Ook een Microsoft Fixtool beweert doodleuk dat er geen probleem is met de snelkoppeling... :(
Link naar reactie
Ben jij ook maar één steek verder gekomen met een \'goed\' of \'slecht\' advies. Dan moet je relativeren en biedt humor mogelijk een uitkomst. Ik heb je toch gezegd dat hele systeem zo corrupt als maar wat is, dat kan iemand zonder verstand van zaken niet meer oplossen. Dat zijn allemaal lapmiddelen waar je mee bezig bent. Als o.a. het register niet meer deugt, krijg je het niet meer goed!
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;630556]Systeemherstel helpt wel, maar de volgende dag heb ik hetzelfde probleem omdat ik heb afgesloten. :([/QUOTE]\r\nDan is de vraag of het afsluiten het probleem veroorzaakt, het opstarten van het apparaat of dat er, na het opstarten, bv een (windows)update en/of bewerking wordt uitgevoerd die tot problemen leidt.\r\n\r\n[QUOTE=Johannes1903;630556]Het begon trouwens al eerder nadat ik betaalsoftware had geïnstalleerd. Dat was om nieuwe drivers te herinstalleren.[/QUOTE]\r\nDat zijn dus dingen die je, zeker als \'amateur\' (om je eigen woorden te gebruiken) niet maar zo zou moeten doen. Als een pc prima werkt, heb je doorgaans geen nieuwe drivers nodig. Als je al nieuwe drivers nodig hebt, kun je die (gratis!) bij de leverancier/fabrikant downloaden. Daar heb je geen enkel programma, en zeker niet betaald, voor nodig. Welke heb je gebruikt?\r\n\r\n[QUOTE=Johannes1903;630556]Ik heb het toen verwijderd, de snelkoppeling, maar ik heb gezien dat het op de achtergrond gewoon werkt. [/QUOTE]\r\nJe hebt alleen de snelkoppeling verwijderd? Waarom niet het hele programma (via software)? Of als je wel het hele programma hebt verwijderd: hoe heb je dat gedaan?\r\n\r\nMBAM vond een aantal problemen; heb je de pc al eens met een (gratis) online-virusscanner gecontroleerd?
Link naar reactie
Welke gratis online virusscanner? Bedenk ook dat ik download problemen heb.\nIk wéét dat ik eigenlijk geen drivers hoefde de downloaden, maar als de boel (lees: Windows Movie Maker en Audacity) het niet meer doet, dan kun je niet anders. Ik heb er een heleboel met de hand gedownload, maar daarna ging het mis. Ik weet niet meer hoe dat programma heette. Het staat nog wel ergens, maar ik heb de snelkoppeling weggehaald. Ik heb ervoor betaald, waarom zou ik het dan definitief weghalen?? Bovendien krijg ik voormalige betaalsoftware niet definitief weg zoals Slow pcfighter.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;630538]Alles werkt naar behoren hoor!! [/QUOTE]\r\n\r\nIk lees wat andere dingen dan wat je hierboven tikt. \r\n\r\nNiet anders als dingen die niet werken, niet lukken of verdwenen zijn, of niet willen verdwijnen. Bovendien ga je zodra je een oplossing aangedragen krijgt, subiet over op het volgende probleem, of problemen, zonder iets met de geboden oplossing te doen, of er iets over te vermelden. \r\n\r\nIk denk dat je pc of laptop vergeven is van de malware en andere rotzooi en nogmaals: backup je data en doe een herinstallatie!\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Welk probleem heb je eigenlijk nu niet? Je hebt al zoveel verschillende zaken opgenoemd die totaal het verband missen met een snelkoppeling die niet meer werkt, laat staan dat bestanden nog aanwezig of verplaatst zijn. \r\n\r\nWat heb je nu van al die genoemde zaken opgelost? Keer op keer wordt niet de juiste informatie gegeven waar een forumlid om vraagt en telkens komt er wat anders bij. De TS zegt zelf ook vaak \'ik weet het niet\', \'ik weet niet meer wat ik heb gedaan\', \'wat dat ook moge zijn\'.\r\n\r\nIk vind het vreemd dat je als je weinig verstand van zaken hebt, zoveel met je systeem gaat prutsen. Vreemd vind ik ook dat Johannes1903 een aantal zaken opnoemt en dan denk ik, ja, dan moet je er toch wel iets verstand van hebben. Dus ik kan er geen goede hoogte van krijgen. \r\n\r\nLachwekkend om nu nog voor te stellen dat een scan met MBAM of een scan met een beveiligingsprogramma nog iets zou kunnen oplossen. Je moet als forumlid ook eens durven zeggen dat dit een hopeloos geval is (er is teveel schade) en dat je ter plaatste deskundige hulp moet inschakelen of (met hulp) opnieuw moet beginnen met het besturingssysteem te installeren voorzover problemen niet met hardware te maken hebben.\r\n\r\nPrecies wat Niek schrijft. Die verwoord het dan nog weer net iets korter en krachtiger dan mij.
Link naar reactie
Om te zien wat er met een snelkoppeling aan de hand is doe je een rechtsklik er op en kijkt onder \'[I]Eigenschappen[/I]\'. Daar staat het \'[I]Doel[/I]\', en dat houdt in welke executable (uitvoerbaar programma) er mee gestart wordt. Het hele pad naar die executable wordt daar ook vermeld (staat er voor) en je kan met je Verkenner kijken of dat pad en die executable bestaat.\r\n\r\nDat een programma niet in Program Files te vinden is kan komen omdat een softwareschrijver eerst een map met zijn/haar naam aanlegt ( b.v. Ahead) en daarin pas de map met het programma (in het geval van Ahead is dat b.v. Nero).\r\nAls het icoontje alleen \'leeg\' is qua afbeelding, dan kan dat hele andere oorzaken hebben[B];[/B] met bovenstaande check kan je in ieder geval zien of het programma er nog staat.\r\n\r\nMisschien is het te doen om op het Nucia forum om hulp te vragen met het plaatsen van een HijackThis log.
Link naar reactie
Aan erikdenhouter hebben we tenminste wat! (y)\n\nAls ik doe wat je zegt, staat er achter \'doeltype\' bij de eigenschappen van het programma met een kapotte snelkoppeling helemaal niks. Bij een goede snelkoppeling staat daar dan \'toepassing\'.\n\nWat is het \'Nucia\' forum? (sorry hoor, mannen, maar die van mij kan nog niet eens het aan-knopje van de computer vinden!)
Link naar reactie
Plak dit:\nC:\\Program Files\\DVDVideoSoft\\Free YouTube to MP3 Converter\nin de adresbalk van je Verkenner en klik het pijltje om er naar toe te gaan.\nAls de map bestaat wordt die geopend. Zo niet, dan heel goed checken of ik er geen schrijffout in heb gezet (op spaties letten).\n\nMaar ik denk inderdaad dat het programma weg is inmiddels, anders had je die melding niet gekregen.\nHeb je het zelf verwijderd ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...