Ga naar inhoud

snelkoppelingen verplaatst maar niet heus


Aanbevolen berichten

Het gebeurt steeds vaker dat ik de melding krijg dat er een snelkoppeling niet meer wil openen in Vista. Ik krijg dan de melding dat de snelkoppeling verplaatst is of verwijderd. Dat is helemaal niet het geval! Wanneer ik CCleaner laat draaien, dan blijken er allerlei fouten te zitten die ik dan verwijder. Ik heb al een ander, maar een zelfde soort programma geïnstalleerd, maar dat doet het óók niet! Eerst zag ik aan het icoontje dat er iets niet klopte, maar nu gebeurt het ook bij intacte icoontjes! Of maakt dat niet uit?? :confused:
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat doe je met CCleaner dan? Een normale opschoning? Allerlei fouten??? Volgens mij help jijzelf jouw systeem om zeep als je niet weet wat je aan het doen bent! \r\n\r\n[QUOTE] Ik heb al een ander, maar een zelfde soort programma geïnstalleerd, maar dat doet het óók niet![/QUOTE]\r\nJa, download maar wat aan! Waar gaat het hier om? \r\n\r\nIk zou inderdaad maar eens een hele systeemscan doen met een goed beveiligingsprogramma en MBAM. \r\n\r\nEen snelkoppeling heeft > Rechtermuisknop > Eigenschappen en kijk dan bij Het doel: en Beginnen in:\r\n\r\nJe kunt dan snel zien waar het fout zit.\r\nKijk als je bestandsnamen en of pad/path (c:\\hoofdmap\\sub1\\toepassing) wijzigt dan werkt zo\'n snelkoppeling al niet meer. Bij Windows 7 wordt soms gebruik gemaakt van automatisch herstel.
Link naar reactie
Wat is MBAM??\nIk doe helemaal NIKS met die snelkoppelingen! Het gaat om van alles wat programma\'s betreft. Ik heb al CCleaner gebruikt en dat ging om installatiefouten van de printer. Ook gebruik ik AntiMalwareBites. Dat blokkeerde toen hij bijna aan het eind was van het verwijderen. Deze programma\'s zijn toch veilig bij het verwijderen?? Wel heb ik teveel programma\'s geïnstalleerd. Het hele bureaublad staat bijna vol!
Link naar reactie
In dat bericht heeft Johannes verder niet gereageerd. Ik denk dat hij ter plaatse iemand om hulp moet vragen gezien zijn berichten want er wordt teveel door elkaar gegooid. \r\n\r\nJa, en die registercleaners kunnen schade veroorzaken vooral als je meerdere gebruikt. Maar als je programma\'s verwijdert werken snelkoppelingen van die toepassingen natuurlijk ook niet meer!\r\n\r\nMaar wat gebeurd er dan met die icoontjes? Je zou een screenshot kunnen plaatsen. Want pictogrammen hebben met de cache te maken.\r\n\r\nEn kijk die bestandslocatie/pad eens na op die manier zoals ik heb aangegeven. Pictogrammen willen ook wijzigen als je de extensies koppelt aan andere programma\'s. Dat weet Niek beter hoe dat werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;630065]\r\nJohannes gaat maar eens een systeemherstel doen....[/QUOTE]\r\n\r\nNou, dat heeft Johannes dus gedaan, en het hielp!! Echter, helaas, had ik er gisteren wéér last van; altijd rond een uur of 1 \'s nachts. Het lijkt erop alsof er iets \'wringt\' met een taak die op 1 uur is ingesteld. De computer sloot ineens af en de laatste geïnstalleerde en geupdate programma\'s hadden weer de melding dat de snelkoppeling was verplaatst. Het icoontje was weer verdwenen en had plaats gemaakt voor zo\'n vaag tekentje. Dan maar weer een systeemherstel, en wéér verschijnen de vertrouwde ioontjes weer! En natuurlijk moet ik dan weer de nieuwe versie installeren + een flash update. Dan werkt het maar zo zo (de ene keer heel langzaam, en de andere keer weer heel snel of hij stopt er halverwege mee. Wat kan ik nou doen tegen die vele programma\'s en dat vastlopen en plotseling afsluiten op die bepaalde tijd? Welke taak zou dat kunnen zijn? :confused::mad:
Link naar reactie
Je kunt goed vertellen Johannes. Het is allemaal vreemd en verwarrend maar op de kritieke punten geef je geen informatie.\r\n\r\n[QUOTE]de laatste geïnstalleerde en geupdate programma\'s[/QUOTE]\r\nOver welke programma\'s heb je het dan?\r\n\r\nVaag tekentje en vertrouwde icoontje? Plaats eens een screenshot!\r\n[QUOTE]\r\nEn natuurlijk moet ik dan weer de nieuwe versie installeren + een flash update. Dan werkt het maar zo zo (de ene keer heel langzaam, en de andere keer weer heel snel of hij stopt er halverwege mee.[/QUOTE]\r\nWat installeer je dan en wat gebeurd er dan precies (errors)?\r\n\r\nDie vele programma\'s!?\r\n\r\nBeste Johannes, het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar wie wijs wordt uit jouw verhaal moet erg veel kennis en ervaring hebben of simpel kunnen vertalen.
Link naar reactie
als je iets verdenkt van een actie op bepaalde tijden moet je onderzoeken of dat iets er ook is.\r\ndaarom moet je nu [url]http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html[/url] malwarebytes antimalware downloaden, installeren en de hele pc ermee scannen.\r\nwat mbam voorstelt om weg te gooien, gooi je weg.\r\nen in je volgende bericht vertel je uitsluitend welk resultaat dat had.
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;630385]als je iets verdenkt van een actie op bepaalde tijden moet je onderzoeken of dat iets er ook is.\r\ndaarom moet je nu [url]http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html[/url] malwarebytes antimalware downloaden, installeren en de hele pc ermee scannen.\r\nwat mbam voorstelt om weg te gooien, gooi je weg.\r\nen in je volgende bericht vertel je uitsluitend welk resultaat dat had.[/QUOTE]\r\n\r\nEen screenshot zetten vind ik een beetje moeilijk, maar als je nou bij Configuratiescherm kijkt onder \'Automatisch afspelen\', dan krijg je een idee. Ook als je de geïnstalleerde programma\'s bekijkt op je computer, dan springen ze soms ook naar hun icoontje. Sommigen doen dat niet...:(\r\nEn mbam heb ik natuurlijk allang laten lopen; hij vertikt het alleen om die \'blabbers\' weg te gooien! Dan loopt hij vast. (li)\r\nHet lijkt erop dat msnmsgr.exe voor problemen zorgt. Dat is iets dat met msn te maken heeft, maar dat gebruik ik helemaal niet! Hoe kom ik ervan af? En wat zegt het als de betrouwbaarheidscontrole een index aangeeft van 4.75, terwijl hij een paar maanden geleden nog bijna 10 aangaf? Moet ik dat zien als een rapportcijfer? Hoe krijg ik dat beter?\r\nZie bijlage.
Link naar reactie
Die 4.75 is de index van een \"betrouwbaarheids controle\" . Dus niet de gebruikelijke prestatieindex. Desperado. (Dat is nog een \"ding\" van Vista) \n\nJohannes: ga naar start > configuratiescherm > software en kijk of door MSN Messenger tussen staat en verwijder dat.\n\nKijk daarna of MBam de scan wel kan afmaken en al die malware wel kan verwijderen. (39 is best heel veel)\n\nEdit aanvulling: Ik zie nu dat betrouwbaarheids controle in andere Windows versies ook zit met perfmon /rel op de uitvoeren regel.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb dat msn programma verwijderd, maar dan verandert de laatst geüpdate software weer en die is dan weer verplaatst!! Zogenaamd!! Ik heb er niet aan gezeten!! Ik kan het niet gebruiken als ik niet weer een herstelpunt neem!! Ik gebruik het dagelijks, ik ben zo langzamerhand wanhopig!:@\nZie bijlage!\n\nEn AMWB zegt vast te lopen, maar als ik dan wéér scan, zijn er maar 3 pup blabbers! :?
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;630348]...De computer sloot ineens af en de laatste geïnstalleerde en geupdate programma\'s hadden weer de melding dat de snelkoppeling was verplaatst. Het icoontje was weer verdwenen en had plaats gemaakt voor zo\'n vaag tekentje. Dan maar weer een systeemherstel, en wéér verschijnen de vertrouwde ioontjes weer![/QUOTE]\nHo, even niet te zwaar gaan spitten ...\n\nHet gebeurt ook mij (XP) regelmatig dat een programma update, of eigenlijk UPGRADE, en dat daarna de snelkoppeling gewoon niet meer werkt.... Het programma heeft dan besloten zijn programma-bestand (executable) te verplaatsen of te hernoemen, en het op het bureaublad geplaatste icoontje is dan niet meer geldig, en dat wordt dan gemeld bij dubbelklikken.\nKijk ik dan in mijn Startmenu, dan heeft het programma een nieuwe groep met daarin een nieuwe snelkoppeling gezet die wel werkt.\n\nIk heb speciaal daarvoor een mapje op mijn bureaublad gemaakt, \"[I]Oude snelkoppelingen[/I]\", en daar fl*kker ik die snelkoppeling in die op mijn bureaublad staat (om deze experimenteel even te bewaren) en ik kopieer dan de nieuwe vanuit mijn Start-menu (rechtsklik en \'[I]kopieer[/I]\') naar het bureaublad (rechtsklik en \'[I]plak[/I]\'). Probleem opgelost.\n\nNotoire programma\'s die dat in mijn beleving doen zijn b.v. Skype en MSN, maar ook Adobe Reader, en meer.\nWel na een upgrade, een nieuwe versie dus, meestal niet na update, wat meer een \'reparatie\' binnen een versie is.\n\nIk zou willen adviseren om een klein eindje terug te gaan met een herstelpunt, en CCleaner er gewoon even buiten te laten. En dan de upgrades te doorlopen met bovenstaande kennis.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;630440]Zo te zien , ben je aardig de controle kwijt ,\r\n\r\n\r\nIk zou zelf denken aan [ weer???? ] een Verse Installatie van Vista[/QUOTE]\r\n\r\nWelja! En mijn XP wordt ook al geherinstalleerd!! Het is alleen dàt programma dat verdwijnt samen met dat msn programma! Maar als je iets verwijdert, dan verdwijnt die snelkoppeling toch gewoon? Ik kan hem ook al niet meer terugvinden in mijn ProgramFiles. :(\r\n\r\nTrouwens... en mijn bestanden dan?\r\nEn ik heb geen Vista installatieschijf. Ik moest een \'image\' maken toen ik deze laptop voor het eerst aan zette, maar het cd schijfje was te klein.. :mad:
Link naar reactie
Volgens mij zal een versie installatie ook niet helpen. Als je niet weet wat je doet en je blijft maar aan rotzooien is niemand die het kan overzien en helpen. En dan het taalgebruik 3 pup blabbers waar gaat het over? Software verwijderen moet je ook op de officiële manier doen en in 90% van de gevallen wordt de snelkoppeling niet verwijderd. Die wijzigt dan in een wit geheel. Programma\'s als Revo Uninstaller doen een diepere scan en kunnen \'resten\' beter verwijderen. Maar ik snap niet want als je een dode snelkoppeling hebt dan kijk je even bij de locatie (hoe en wat) en verwijdert die. \r\n\r\n[QUOTE]En ik heb geen Vista installatieschijf. Ik moest een \'image\' maken toen ik deze laptop voor het eerst aan zette, maar het cd schijfje was te klein..[/QUOTE]\r\nIk vraag me af of er ook maar iets is wat wel in orde is!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...