Ga naar inhoud

Systeem herstel Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Aangezien ik een laptop met Windows 7 sinds kort heb, heb ik geprobeerd\nom een \"systeem herstel\" dvd te maken.\nDit is het resultaat. Mijn vraag is: is dit zo goed, mocht er ooit wat\nmet mijn laptop gebeuren ? \n-3 bestanden- is dat correct ? \n\n[IMG]http://i50.tinypic.com/sl5jll.jpg[/IMG]\n\nen... moet ik nu ook een backup dvd maken ? Maar dan kan ik\ntoch beter alles op externe schijf zetten (documenten,foto\'s enz)\n\nGroeten, Atlanta
Link naar reactie
[QUOTE=Atlanta;629681]\r\nAangezien ik een laptop met Windows 7 sinds kort heb, heb ik geprobeerd\r\nom een \"systeem herstel\" dvd te maken.\r\nDit is het resultaat. Mijn vraag is: is dit zo goed, mocht er ooit wat\r\nmet mijn laptop gebeuren ? \r\n-3 bestanden- is dat correct ? \r\n\r\nmoet ik nu ook een backup dvd maken ? Maar dan kan ik\r\ntoch beter alles op externe schijf zetten (documenten,foto\'s enz)\r\n\r\nGroeten, Atlanta[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, is veel beter, een systeem herstel DVD maak je om je systeem te herstellen, meestal wordt het terug gezet naar fabrieksinstellingen, en op sommige laptops kan je ook een back up maken van alles, maar wat veiliger is en voor jezelf ook beter te beheren is weten waar je bestanden staan op je laptop en deze mappen en bestanden op een extern medium plaatsen als een usb stick, cd/dvd o.d.\r\n\r\nWaar staan je foto\'s, documenten enzovoort opgeslagen?\r\ndie bladertocht begint in Computer.\r\nKlik in taakbalk op start en klik in menu op computer.\r\nWeet je niet waar je bestanden staan zoals foto\'s enz die je zelf maakte, zeg het dan even, het is simpel als je het eenmaal weet.\r\nAls jij bestanden opslaat sla je ze op een locatie op.\r\nkopieer ze naar een extern medium, programma\'s die je downloade en installeerde die je misschien niet kwijt wil, standaard is het in IE de gebruikersmap Downloads.\r\n\r\nKijk onder andere in mijn documenten en mijn afbeeldingen, en verder waar jij je bestanden opslaat.\r\nOok je map favorieten zit in je gebruikersmap:\r\nC:\\Users = C:\\Gebruikers\r\n\r\nOf de herstel CD/DVD goed is kunnen we moeilijk beoordelen, vaak werkt deze samen met een partitie op de harde schijf.\r\nVaak heet deze partitie RECOVERY o.d. en is vaak een E:\r\n\r\nDeze mag je nooit verwijderen als je deze ziet, meestal kan het ook niet zo maar.\r\nin schijfbeheer kan je deze zien.\r\nklik op Start\\Configuratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen \\Systeembeheer\\Computerbeheer\\Schijfbeheer\r\nSchijfbeheer = C:\\WINDOWS\\system32\\diskmgmt.msc\r\n\r\n[IMG]http://i50.tinypic.com/sl5jll.jpg[/IMG]\r\n\r\nJe ziet geen 3 bestanden maar 1 bestand en 2 mappen [IMG]http://i46.tinypic.com/34yxyz9.jpg[/IMG].\r\nDe mappen kunnen data (bestanden en mappen) bevatten, als je ze opent kan je dat zien.\r\nAls je rechtsklikt op een map en op Eigenschappen klikt kan je zien hoeveel data er in een map zit.
Link naar reactie
[QUOTE=Atlanta;629681]\r\nMijn vraag is: is dit zo goed, mocht er ooit wat\r\nmet mijn laptop gebeuren ? [/QUOTE]\r\n\r\nStart de computer eens op met de nieuw gemaakte dvd in de speler en kies tijdens het opstarten om vanaf die dvd op te starten. Krijg je dan de mogelijkheid om je systeem te herstellen? Dan kun je dat proces afbreken en weet je dat de dvd werkt.
Link naar reactie
Data (bestanden en mappen) zijn vaak veel te groot (GB) om op dvd\'s\'te zetten. Laat staan hoeveel werk dit is en up-to-date te blijven. Externe HDD\'s met een goede software zijn de oplossing. SyncBack (freeware), Acronis en er zijn nog veel andere programma\'s. Maak back-ups! Minstens twee!. Norton Ghost 14.0 / 15.0 zijn superieure programma\'s om de hele zaak inclusief Windows te herstellen. Heel eenvoudig is SyncBack (oude versie). Je ziet de hele stuctuur als je dat gemakkelijker vindt. Echter, deze is niet geschikt voor het besturingssysteem zelf, wel alle andere data.
Link naar reactie
Forumleden gaan niet over iemands prioriteiten en portemonnee. \'Duur\' is niet in context geplaatst een nietszeggend begrip.\r\n\r\nPersoonlijk heb ik geen goede ervaringen met Windows back-up. Het was altijd wel één of andere foutmeling of bij het maken of bij het herstellen dat je dan uiteindelijk niet kon herstellen. Maar ieder zijn of haar eigen keus. \r\n\r\nParagon, Macrium reflect, Easeus Todo Back-up zijn ook nog software. Ik heb daar verder geen ervaringen mee. Je kunt zelf eens kijken.
Link naar reactie
@Obelix71\n\n[QUOTE]Dat kun je toch zelf heel eenvoudig testen? [/QUOTE]\n\n- je verlangt- van mij toch niet, dat IK mijn pc even alles eraf ga halen en dan...\njouw antwoord ga uit oefenen/testen.\n\n[COLOR=\"Blue\"]Je broertje [/COLOR]heeft vast en zeker een slimmer antwoord !\n\nEr zijn een paar hier die even altijd beter willen zijn en een gek antwoord terug\nschrijven ! Je hebt nu eenmaal geleerden en (niet)geleerden. \nSterken en zwakken !\n\nGroeten, Atlanta.
Link naar reactie
Volgens mij zit je er naast Atlanta. Je had kunnen vragen wat en hoe dat testen dan in zijn werk zou moeten gaan.\r\n\r\nEen systeemherstelschijf is er volgens mij voor bedoeld om volgens de laatste Windows instellingen de pc weer op te starten. In de BIOS kun je aangeven dat die dan moet starten van dat opslagmedium of die externe dvd-drive. Ook heb je moederborden die dat aangeven, zo moet ik F11 gebruiken voor het bootmenu.\r\n\r\nWie hier slim is dat blijkt pas als er iets mis gaat en je systeem crasht, vastloopt of beschadigd is. Want dan blijkt vaak dat mensen er alles aan gedaan hebben om herstelschijven en back-ups te maken maar geen enkele poging gedaan hebben om te herstellen en dat herstellen lukt dan niet. Dat is een verwijt naar de softwaremakers want die zouden dergelijke tests moeten inbouwen waaraan je kunt zien of je werkelijk herstellen kunt. Je kunt honderd herstelschijven en back-ups hebben en maken, als je niet herstellen kunt, ben je nergens. Kan zijn dat je dan nog op deskundige hulp kunt terugvallen die wel de back-ups kunnen bereiken.\r\n\r\nVoor Obelisk71 is jouw antwoord niet zo netjes en onterecht. Wat die externe-dvd betreft, die wordt toch normaal ook herkend als een extern opslagmedium en is dan toch zichtbaar onder deze computer en zou ook in de BIOS moeten staan. Maar daar zijn mensen op dit forum die daar meer verstand van hebben.
Link naar reactie
Kies in het bios voor opstarten vanaf USB device. \nPlaats de cd/dvd en kijk of de pc er vanaf opstart.\nNormaal kan je in het eerste scherm al kiezen voor cancel.\nMocht dat niet kunnen, dan hou je de aan uit knop 5 sec vast, verwijdert de dvd spelen en zet je boot in het bios weer juist.\nMaar dan weet je in elk geval dat je van de externe dvd drive kunt opstarten.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...