Ga naar inhoud

kan vaker niet map wijzigen van naam


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Nou, die stap stelt niet zoveel voor, immers je kunt alle bestanden laten staan en het gaat vaak zonder problemen. Maar je moet het zekere voor het onzekere nemen en back-ups maken van die schijf die je gaat converteren.\r\n\r\nWindows 7 heeft ook een interne probleemoplosser. Zou je eens kunnen nakijken. Ook is er een Microsoft Fixit [url]http://support.microsoft.com/fixit/?fi=50287[/url] voor bestanden en mappen problemen. Echter, ik zit daar op dit moment niet zo in. \r\n\r\nHeb je alles wel gescand met je beveiligingsprogramma en met MBAM om besmettingen uit te sluiten? Je zou ook met CCleaner (freeware van Piriform) een opschoning en registerreparatie kunnen uitvoeren. Is relatief veilig en maak back-ups bij die reparatie. Maar ook een herstelpunt voor Windows aan bij ingrijpende acties.\r\n\r\nGlary Utilities (freeware) heeft wel een contextmenu manager, maar ik kan die \'Naam wijzigen\' en \'Delete\' niet vinden. Ik denk dat dat meer met het register te maken heeft. Is ook vreemd dat Delete en F2 niet werken.
Link naar reactie
Ik wil je aanraden verder nog niet allerlei gratis tools te downloaden, omdat fat32 een zeer veroudert systeem is, en daar het probleem ligt.\r\nDat fabrikanten nog steeds schijven verkopen en daar een fat32 op zetten is voor hun puur uit gemakzucht, maar ook omdat je andersom niet kan converteren, van ntfs naar fat32 converteren kan niet. In windows98 zou je fat32 partitie het prima hebben gedaan Elly.\r\n\r\nEn met betrekking op het downloaden en installeren van gratis tools omdat je die instellingen in windows nog niet weet te vinden is het toch raadzaam in de toekomst eerst te bekijken of je niet zonder tools van derden een instelling kan wijzigen voor je een programma als glary utility\'s installeerd.\r\n\r\nWat glary utility\'s is?\r\nDat is een programma met een skin die gewoon de windows services gebruikt, kan je in windows een map niet verwijderen, dan kan het in glary utility\'s ook niet, instellingen via glary utility\'s is makkelijker omdat je alles in 1 programma hebt, maar de instellingen die je in windows kan veranderen met glary utility\'s kan je ook zonder glary utility\'s, alleen op een andere manier in windows zelf, waar je soms wat meer moet zoeken naar een instelling.\r\n\r\nMaar mocht je een instelling niet kunnen vinden, vraag je het hier gewoon, en dat je met downloaden en installeren van gratis tools van derden eerst even wacht, omdat dat ook weer een 30 dagen trail is waar je na 30 dagen voor moet betalen, je betaald voor iets wat in windows al lang aanwezig is mocht je glary utility\'s gaan kopen, goed voor de economie maar niet voor jou portomonee.\r\n\r\nDus een Tip, als je iets met windows hebt zijn veel dingen op te lossen zonder gratis programma\'s van derden.\r\nEen gratis programma downloaden en installeren die jou systeeminstellingen mogen wijzigen, in dit geval een 30 dagen trail van glary utility\'s zorgt er voor dat na 30 dagen het programma stopt als je geen licentie hebt gekocht.\r\nJe systeem beheren kan je beter proberen te doen met instellingen in Windows, omdat dat alles aanwezig is.\r\nAls je in windows een programma geínstalleerd wordt er in je systeem iets toegevoegd wat zich na die 30 dagen niet vanzelf verwijdert, ook niet na een uninstall.\r\nJe zou in je register sleutels handmatig moeten verwijderen en ws ook mappen en bestanden op je schijf van glary na een uninstall. Dat alles is niet nodig.\r\n\r\n[IMG]http://i47.tinypic.com/15hsev.jpg[/IMG]
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;629491]Als je iets wil verwijderen , mag er niets van wat je kwijt wil , ergens anders openstaan[/QUOTE]\r\n\r\nDit klopt wel, maar dan nog zullen in het contextmenu verwijderen en naam wijzigen te zien zijn, alleen krijg je een foutmelding wanneer je die wil verwijderen en te lezen krijgen dat een bestand in gebruik is door een programma, vaak staat er dan ook bij met welk programma het bestand is geopent in de melding die je ziet.\r\n\r\nDus kan je dit zien als een klok en klepel verhaal.\r\n\r\nKortom, fat32 naar NTFS converteren om je account volledig beheer te kunnen geven via tabblad beveiliging. Uiteraard als je daar aan toe bent en je wil daar meer over weten en ik ben online hier zal ik je daarover meer informatie verstrekken.
Link naar reactie
Beste Ethernal Flame dat laatste verhaal is veel te lang en onnodige bangmakerij. Je moet een beetje vertrouwen hebben in wat de mensen uiteindelijk zelf doen. Iemand die weinig verstand van pc\'s en software heeft zal toch al voorzichtig zijn om iets te doen. Ik verwijs naar [B]zuivere [/B]freewareprogramma\'s en geen trials (betaald). Ook zijn Glary Ultilities en CCleaners relatief veilige programma\'s die ik al tien jaar gebruik. Veel mensen delen die positieve ervaringen. Blijft een feit dat mensen wel zelf moeten weten waar ze mee bezig zijn en niet zomaar wat aan rotzooien. Het is eigen verantwoordelijkheid en ik draag alleen zaken aan om eens naar te kijken, je hoeft niets te doen, alleen wat zaken bestuderen daar leer je al wat van. \r\n\r\nOverigens stel ik je uitleg op prijs, maar ik zou het in de toekomst toch wat eenvoudiger, meer to the point en korter willen zien. Allerlei beschouwingen zit niemand om te springen en het zou jammer zijn dat mensen daardoor bang worden en afhaken. Graag wat meer concrete verwijzingen (kort) en oplossingen als dat mogelijk is.
Link naar reactie
hoy\r\nin ieder geval beiden heel erg bedankt\r\nja het is een heel verhaal, maar zoals ik al zei ik denk er over na en zoek het dan uit\r\n\r\nook heb ik nog meerdere hele grote externe schijven, en ik ga kijken wat dat is ,anders ga ik die bestanden overzetten naar een van die andere schijven\r\nis ook een optie\r\nnogmaals ik ga eerst kijken of dat Fat of anders is\r\n\r\nik ben wel gewend met de pc om te gaan, samen met mijn broer deden we discuseren en van alles uit testen\r\ndus iets weet ik er wel van af hihihihi\r\nik laat het nog horen hoe ik het ga doen\r\n\r\ngr elly en nogmaals bedankt
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;629525]Beste Ethernal Flame dat laatste verhaal is veel te lang en onnodige bangmakerij. Je moet een beetje vertrouwen hebben in wat de mensen uiteindelijk zelf doen. Iemand die weinig verstand van pc\'s en software heeft zal toch al voorzichtig zijn om iets te doen. Ik verwijs naar [B]zuivere [/B]freewareprogramma\'s en geen trials (betaald). Ook zijn Glary Ultilities en CCleaners relatief veilige programma\'s die ik al tien jaar gebruik. Veel mensen delen die positieve ervaringen. Blijft een feit dat mensen wel zelf moeten weten waar ze mee bezig zijn en niet zomaar wat aan rotzooien. Het is eigen verantwoordelijkheid en ik draag alleen zaken aan om eens naar te kijken, je hoeft niets te doen, alleen wat zaken bestuderen daar leer je al wat van. \r\n\r\nOverigens stel ik je uitleg op prijs, maar ik zou het in de toekomst toch wat eenvoudiger, meer to the point en korter willen zien. Allerlei beschouwingen zit niemand om te springen en het zou jammer zijn dat mensen daardoor bang worden en afhaken. Graag wat meer concrete verwijzingen (kort) en oplossingen als dat mogelijk is.[/QUOTE]\r\n\r\nHulk, je zet het een beetje in een andere context dan hoe ik het bedoelde.\r\nMij heb je niet horen typen dat die freewareprogramma\'s zo verschrikkelijk zijn, alleen ik weet wel dat het in dit geval helemaal niks uit zal maken.\r\nPaar jaar geleden heb ik glary utility\'s geheel getest voor een ander forum, en er is alleen een toegevoegde waarde van glary als je verder niet weet waar je instellingen van windows kan vinden, in glary is dat alles mooi in 1 programma gezet, maar glary utility\'s start dezelfde commandlines als windows zou doen, je ziet het alleen in de skin van glary.\r\n\r\nMaar waarom er nu een discussie daar over ontstaat Hulk, met de tekst dat ik mensen bang maak, is al niet meer van toepassing op de realiteit.\r\n\r\nTen eerste zal je met glary utility\'s en ccleaner de vraag van de topic starter hier niet op kunnen lossen, ik weet dat wel, heeft niks te maken met bangmakerij, is gewoon zo. :)\r\n\r\nEn als je denkt dat je in windows alles in 1 zin met 3 woorden op kan lossen, probeer jij het op die manier, maar serieuze mensen die iets opgelost willen zien en daar even een uurtje voor uit willen trekken komen vaak verder....\r\n\r\n[QUOTE=De Hulk;629525]Overigens stel ik je uitleg op prijs, maar ik zou het in de toekomst toch wat eenvoudiger, meer to the point en korter willen zien. Allerlei beschouwingen zit niemand om te springen en het zou jammer zijn dat mensen daardoor bang worden en afhaken. Graag wat meer concrete verwijzingen (kort) en oplossingen als dat mogelijk is.[/QUOTE]\r\n\r\nEn als ik dit lees lijkt het wel alsof ik onder jouw verantwoording val Hulk, en dat is niet zo, toch? of betaal je me en werk ik voor jou?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;629537]Probleem stelling: Soms kan ik een map niet verwijderen, soms wel. Daar zijn intussen n.m.m. voldoende ideeën en theorieën voor aangedragen. Laten we nu TS even rust gunnen. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, wat me wel opvalt hier is dat soms mensen die geen benul van windows hebben willen vertellen wat iedereen denkt en wat ze er vooral zelf van vinden.\r\nEn ze willen dan ook nog mij vertellen wat ik wel en niet mag typen, en hoe ik het moet typen enz...\r\nDat werkt natuurlijk niet op een forum als het over windows 7 gaat, aangezien oplossingen in windows voor 90% op te lossen zijn in windows zelf. (Infecties niet mee gerekent)\r\n\r\nDus dat geneuzel werkt zeker angstaanjagend en kan inderdaad het gevolg hebben dat mensen afhaken, niet het feit dat ze in windows dan even een bepaalde weg moeten volgen. En zijn dat meer zinnen dan jij wil, ga dan eens na zelf of je een korte oplossing hebt, want die heb je dan niet. het geneuzel is dan de afleiding.\r\n\r\nDus hulk, misschien dat je voor je zoiets typt eerst even na gaat of je eigen oplossing wel kan.\r\nMocht ik zien dat je een oplossing neertypt waarvan ik weet, dat kan niet, zal ik zeker gaan typen, snap je? met onderbouwing en uitleg er bij, die je dan ws niet wil lezen omdat het misschien te veel woorden zijn??? Alles wat ik typ is onderbouwd, als je iets niet snapt onderbouw ik het nog verder voor je.\r\n\r\nSucces.\r\n\r\nHier een muziekje:\r\n[url]https://www.youtube.com/watch?v=8vdmNmKnSn4[/url]
Link naar reactie
Ik ben dan mischien erg koppig, en Elly, haast je niet, het komt wel een keer goed.\r\nMaar waarom ik je deze oplossing aanraad zal ik je van a tot z uitleggen, zo kort mogelijk.\r\n\r\nFat32 = geen versleuteling mogelijk = minder veilig\r\nNTFS = bestandssysteem om data te versleutelen = heeft een veiligheidsbeleid\r\n\r\nVersleuteling wil zeggen dat niet iedereen zo maar bestanden kan openen, verwijderen enz...\r\nNu je in windows 7 een probleem ondervindt op een fat32 partitie houdt het volgende in.\r\nDe bestanden werden gemaakt op een computer waar het besturingssysteem op NTFS is geinstalleerd.\r\nWindows 7 is normaal gesproken op een NTFS partitie geinstalleerd, kijk maar in de Eigenschappen van C:, of in schijfbeheer, daar kan je ook onder Bestandssyteem zien of het NTFS is of een andere.\r\nWindows staat dan op C: is dat niet zo meld het dan even.\r\n\r\nAls het een NTFS partitie is zal je in de Eigenschappen tabblad Beveiliging ook zien.\r\n\r\nDat is het gedeelte waar je in kan stellen welke accounts welke machtigingen hebben over welke mappen, bestanden en stations.\r\nHet is niet raadzaam om daar zo maar iets in te veranderen, Het is de versleuteling die mogelijk is op NTFS en niet op een fat32, waar je tabblad Delen ziet in de Eigenschappen.\r\n\r\nEn zodra het jou gelukt is van je K: een NTFS te maken, kan ik jou je schijf zo in laten stellen dat jij over de gehele schijf en wat er op staat volledig beheer hebt.\r\n\r\nOp een fat32 werkt dat deel beveiliging niet in windows, en daarom zit je nu met dat probleem.
Link naar reactie
ja graag dank je wel\r\nik ben de externe schijven aan het opruimen, dat kost alleen al veel tijd\r\ndan ga ik kijken wat ik verder ga doen\r\nhet zijn allemaal FAT 32 helaas\r\nen Alsjeblieft geen ruzie onder elkaar omdat ik een vraag heb gesteld\r\nik ben dus zoals ik al zei nog wel eventjes zoet\r\njullie horen nog\r\n\r\nik kan in ieder geval nu weer gewoon naam wijzigen en verwijderen zoals eerder ook\r\nwie weet is het probleem zo al opgelost\r\n\r\ntot horens\r\ngr elly
Link naar reactie
[QUOTE=Daysan;629555]ja graag dank je wel\r\nik ben de externe schijven aan het opruimen, dat kost alleen al veel tijd\r\ndan ga ik kijken wat ik verder ga doen\r\nhet zijn allemaal FAT 32 helaas\r\nen Alsjeblieft geen ruzie onder elkaar omdat ik een vraag heb gesteld\r\nik ben dus zoals ik al zei nog wel eventjes zoet\r\njullie horen nog\r\n\r\nik kan in ieder geval nu weer gewoon naam wijzigen en verwijderen zoals eerder ook\r\nwie weet is het probleem zo al opgelost\r\n\r\ntot horens\r\ngr elly[/QUOTE]\r\n\r\nNeem rustig de tijd Elly, en zie het niet als ruzie, zover laten we het niet komen. :)\r\nWe kunnen in veel dingen veel van elkaar leren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...