Ga naar inhoud

Verplaatsen 'mijn documenten'


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met de gedachte te spelen \'Mijn documenten\' te verplaatsen naar een externe USB-stick. Echter, ik kan het niet goed overzien. Wat is er met al de snelkoppelingen die verwijzen naar de oorspronkelijke locatie? Een USB-stick 32 GB omdat ik die gemakkelijk kan back-uppen. Wie heeft dit wel zo eens gedaan? En welke zeer betrouwbare en snelle sticks (USB 3.0) komen dan in aanmerking?
Link naar reactie
Ik denk niet dat dit iets met synchroniseren te maken heeft. Het is het permanent verplaatsen van Mijn documenten naar een USB-stick. Dus als ik begin te werken plug ik de USB-stick in en daar moet dus gelezen en geschreven worden. Van de desktop verdwijnt dit dus. Behalve op wat snelkoppelingen na die verwijzen naar de oude locatie (schijf E:). Als ik nog eens een nieuwe pc koop wil ik uitsluitend met verwisselbare schijven die je uit de pc kunt verwijderen. Dat principe (data) wil ik dus een klein beetje bereiken met die USB-stick.
Link naar reactie
Als je de usb stick inprikt, maak je een map met je naam aan op de stick. Daarna klikt je met rechts op de map \"Mijn Documenten\" in jou gebruikers omgeving op je pc, (dus niet de bibliotheek) en je kiest \"eigenschappen\" dan tabblad \"Locatie\" en daarna op \"verplaatsen\" je bladert naar de map met jou naam op de usb stick en kiest die locatie. Alles wordt verplaatst.\n\nIk weet niet welke snelkoppelingen je bedoeld, maar alle programma\'s die standaard naar \"Mijn documenten\" wijzen, zullen nu naar de map op de USB stick wijzen.\n\nNiek
Link naar reactie
Het gaat om één pc/desktop. Probleem is dat ik niet meer goed weet of Mijn documenten in werkelijkheid nog Mijn documenten is zoals Windows dat heeft bedoeld. Die driveletters zijn ook vrijwel allemaal bezet en ik moet een geschikte USB-stick vinden die snel en ook niet al te duur is. Ik heb de Data traveler Ultimat 3.0 G2 100MB/s read 70MB/s write op het oog. Bedankt voor de info.\r\n\r\nSnelkoppelingen van het bureaublad verwijzen onder Eigenschappen naar station/schijf E (intern) en dat moet dan niet.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;629303]Maar een Vaste Drive letter , zal in een andere Computer , of Bij een andere Schijf Vermoedelijk niet goed werken.[/QUOTE]\r\n\r\nDan moet je op die andere computer ook de locatie van mijn documenten wijzigen, dat is per systeem in stellen, niet per stick. Het is gewoon een map met data.\r\nHet maakt verder niet uit wat voor stationsletter er toegewezen is, als je maar weet welke de stick is, dat kan per systeem verschillen, ligt er aan hoeveel andere stationsletters er in gebruik zijn..\r\nAls je een station benadert in windows 7 waar de draagbare data niet is aangekoppelt wordt Mijn Documenten op de C: geopent.
Link naar reactie
Dat heb ik allemaal wel bekeken en kom tot de conclusie dat ik minimaal 128GB moet hebben. Dan zou ik liever een SSD 128GB aansluiten met USB 3.0 maar helaas ik kan zoeken wat ik wil die Kingston HyperX Max 3.0 (2010) is blijkbaar geen succes geworden, want ik kan er weinig concreets over vinden (prijzen en shops). Als iemand alternatieven weet 128/256 SSD extern hoor ik het graag, wel met prijs en shop dan. Al die ontelbare nutteloze, verouderde googlelinks zonder concrete inhoud daar heb je niets aan en is een enorme tijdverkwisting.
Link naar reactie
Is het een idee om een sata naar usb adapter aan te schaffen. Daar een ssdtje in van 128 GB. \nZo eentje bijvoorbeeld, [url]http://azerty.nl/0-3390-306761/startech-com-usb-to-sata-exter.html[/url] maar dan eentje die USB 3 ondersteunt. \n\nOf deze [url]http://azerty.nl/0-4373-443161/sharkoon-quickstore-portable-p.html[/url] Die is usb 3, daar kan je zo een ssd in bouwen.\n\nVan Konig is ie er ook: [url]http://azerty.nl/0-4373-520136/k-nig-cmp-mobstor170-storag.html[/url]\n\n\nNiek
Link naar reactie
Ja lastig..... Ach je bestelt of koopt zo\'n case (lege doos met aansluitingen) en een ssd schijf. Er zit een hendleidinkje bij de doos, welke 2 schroefjes je even los moet draaien om de ssd erin te stoppen en het doosje weer dicht te maken. Daarna heb je externe ssd disk met usb 3. \n\nAls je verder zoekt op het net of bij de computerboer, zat er ook best een case zijn die je via een eSata kabel kunt aansluiten.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...