Ga naar inhoud

Windows 8 geen toegang tot eigen mappen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Natuurlijk had ik niet anders verwacht. Sinds mij overstap van Dos naar Windows 3.1 en alle andere volgende versies in het Microsoft nog nooit gelukt om een upgrade vlekkeloos te laten verlopen.\r\nNa installatie van Windows 8 heb ik dus geen toegang meer tot mijn eigen mappen, ik zie ze wel, maar na een poging om te openen sta je weer \'vrolijk\' op het bureaublad.\r\nOok Dropbox is niet meer te benaderen. Ik heb al in de rechten gekeken maar niets bijzonders kunnen ontdekken (administrator staat ook aangevinkt). \r\nOok CCleaner werkt niet meer, het lijkt er op dat alle niet-Microsoft programma\'s die er echt toe doen, zijn dichtgespijkerd. Gelukkig kan ik via Q-dir overal nog bij...\r\nWie helpt?
Link naar reactie
Zal toch een rechtenkwestie zijn...\nOok niet zo gek, want Windows weet in principe niet welk \'nieuw\' account overeen komt met welk \'oud\' account.\n\nMaar het komt er dus op neer dat je huidige account eigenaar moet worden van je mappen. Als je een beetje met Engels overweg kan staat hier een uitgebreide uitleg: [url]http://www.addictivetips.com/windows-tips/take-ownership-of-files-folder-and-change-permissions-in-windows-8/[/url]\n\nAls ik tot slot nog een tip mag mee geven: kies liever voor een schone installatie in plaats van een upgrade. Behalve dat je deze problemen dan niet tegen komt is gelijk alle verborgen troep die je in de loop der tijd hebt verzameld weg.
Link naar reactie
Als je tijdens de installatie of eerder ervoor jezelf had ingelezen bij o/a [URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8\"]Microsoft Windows 8[/URL] en wat meer sites [URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/get-apps-devices-working\"]zoals deze[/URL] maar er staan onder deze site nog veel meer oplossingen en dingen die je moet weten voordat je gaat upgraden naar Windows 8 zoals o/a het hebben van een Hotmail, Live of Outlook account en een Creditkaart of PayPal account, het eerste om administrator rechten te krijgen en het tweede om o/a Apps te kunnen kopen bij Microsoft.
Link naar reactie
Welke mappen ben je dan geen eigenaar meer van?\r\nJe keek al naar de rechten vertelde je, maar weet je ook hoe tabblad beveiliging werkt?\r\nWil je dat exact weten geef dan informatie over de locatie van de mappen waar je geen volledig toegang tot hebt.\r\nIk kan je stap voor stap helpen om alles volledig toegankelijk te maken.\r\nMet deze beveiligingsinstellingen moet je wel uitkijken, zodat je geen systeem mappen en bestanden wijzigt, aangezien je daar gewoon af moet blijven, dus van de C: waar windows en program files staan moet je geen wijzigingen aanbrengen in de machtigingen.\r\nWel kan je van je eigen mappen dat instellen.\r\n\r\nIn de boomstructuur volg je machtigingen op bovenliggende of onderliggende containers (hoofd -en submappen) en hou je rekening met dat je altijd weet wat er wijzigt.\r\nDat, zodat je geen wijzigingen doet die je meer risico op zouden kunnen leveren.\r\nWeten hoe? ja of nee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...