Ga naar inhoud

Afsluiten, maar lopend proces


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Je begrijpt het nog steeds niet hè;\nDit forum is voor en door, doorsnee huis, tuin en keuken computer gebruikers. Ik heb mijn moeder deze thread even voorgelegd en gesteld dat zij dit \"probleem\" ook zou hebben, zou dit haar helpen het op te lossen? Haar antwoord: Waar gaat dit over?\n\nVerder is de melding totaal onschuldig, ik heb krijg deze ook als Steam als proces draait op het moment dat ik Windows wil afsluiten. Windows geeft dan aan dat een proces het afsluiten verhinderd, daaronder de naam van het proces en sluit na een paar seconden zelf dat proces, waarna het verder gaat met het afsluiten van Windows.\nHet feit dat de melding maar heel kort zichtbaar is wijst al dat dat dan dus ook gebeurt. \nOftewel, niets om je druk over te maken.\n\nMocht het afsluiten van Windows niet doorzetten, geeft de melding de optie om het afsluiten te forceren,waarna waarschijnlijk Windows afsluit, of om te annuleren. Dit laatste stopt het afsluitproces en geeft je de mogelijkheid het betreffende proces handmatig uit te zetten, waarna je weer de gewone opdracht tot afsluiting van Windows geeft.\nEn dat is het hele eieren.. èh kerstkalkoen eten
Link naar reactie
Ik zal nog even uiteenzetten wat de topicstarter er uit kan halen.\r\nhoe een systeemherstelpunt te maken en terug te zetten.\r\nHoe invoegtoepassingen in IE te beheren.\r\nWaar services te vinden zijn.\r\nHoe je kan zien welke processen geladen zijn.\r\nWelke er niet stoppen als je het programma afgesloten hebt kan je dan ook bekijken.\r\n\r\nOok kan je er dan achter komen hoe lang het duurt vanaf dat je een programma wegklikt en wanneer het proces afgesloten wordt.\r\n\r\nWat betekend de term huis tuin en keuken in geval van computer gebruik en is het niet handig om deze dingen te weten?\r\nHoe meer er geladen is hoe groter de kans dat je bij afsluiten dat beeld langer ziet. Er nooit naar kijken is dus iets voor het begrip huis tuin en keuken, iets wat ik dan niet begrijp :)\r\n\r\nConfiguratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen\\Systeembeheer is er voor alle windows gebruikers.\r\n\r\n[IMG]http://i46.tinypic.com/j7ennk.jpg[/IMG]
Link naar reactie
[QUOTE]Oorspronkelijk geplaatst door [B]Anacho[/B] [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=629213#post629213\"][IMG]http://forum.computeridee.nl/images/buttons/viewpost.gif[/IMG][/URL] \n [I]Je begrijpt het nog steeds niet hè;\nDit forum is voor en door, doorsnee huis, tuin en keuken computer gebruikers.[/I]\n[/QUOTE]\n\n\n[QUOTE=ethernal flame;629222]Dat heb ik inderdaad nergens gelezen. :)\n\ntuincomputers, die ken ik nog niet !\n\nP.S. Ik ben ook een thuisgebruiker :D[/QUOTE]Dat je de uitdrukking die je van mij quote al niet begrijpt, zegt mij genoeg.
Link naar reactie
[QUOTE=Martin49;629318]Heb je het nu zef opgegeven?\r\nIn de link zit alles wat je vroeg\r\nGr\r\nMartin[/QUOTE]\r\n\r\nWaar heb je het over en voor wie is dit bericht bedoelt?\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=629309&postcount=9[/url]\r\nIn dit bericht kan je lezen hoe je services kan beheren in windows.\r\n\r\nSucces.\r\n\r\nPS\r\nMet betrekking op je vraag waarom bij het afsluiten Windows processen geforceerd af wil sluiten heeft er uiteraard mee te maken wat er dus geladen is.\r\nOmdat afsluiten een eindpunt is heb je uiteraard ook met het starten als beginpunt te maken.\r\nWat je uit deze berichten kan halen is het waarom het zo is.\r\n\r\nMocht je wat willen weten kan je het altijd vragen, verder beheer ik mijn services en processen zelf en ik bepaal welke services en processen er geladen worden, dus het beeld waar over jou vraag ging, dat komt bij mij nooit langer dan 0,25 seconde in beeld, soms flits die nog heel even voorbij.\r\n\r\nDus je computer snel en schoon laten draaien omdat je je eigen processen en services die automatisch starten in weet stellen, daar zit m tegelijkertijd ook je antwoord waarom je dat scherm wat langer ziet, wat nogmaals zoals al eerder gezegd verder geen ernstig probleem is.\r\n\r\nIdd heb je verder geen antwoorden meer nodig denk ik voorlopig, als je systeemconfiguratie (msconfig) ook leert begrijpen heb je meer vat op je eigen systeem, als thuisgebruiker.
Link naar reactie
Ik ben het met ethernal flame eens. Erg prettig zijn inzet en moeite om dit alles zo uit te leggen. Een forum is voor iedereen. Hij maakt wel een kleine denkfout en gaat er te gemakkelijk van uit dat iedereen deze zaken kan begrijpen. Dat is niet zo. Soms heb je een bepaald niveau en kom je daar niet boven. Dat had ik vroeger al met wiskunde. Ik vind het wel zeer belangrijk dat hij zaken zo goed en uitgebreid blijft uitleggen. Ik leer er in ieder geval wat van bij en hoef niet [B]alles[/B] te snappen.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;629336]Ik ben het met ethernal flame eens. Erg prettig zijn inzet en moeite om dit alles zo uit te leggen. Een forum is voor iedereen. Hij maakt wel een kleine denkfout en gaat er te gemakkelijk van uit dat iedereen deze zaken kan begrijpen. Dat is niet zo. Soms heb je een bepaald niveau en kom je daar niet boven. Dat had ik vroeger al met wiskunde. Ik vind het wel zeer belangrijk dat hij zaken zo goed en uitgebreid blijft uitleggen. Ik leer er in ieder geval wat van bij en hoef niet [B]alles[/B] te snappen.[/QUOTE]\r\n\r\nDat begrijp ik Hulk, toch is het voor mij makkelijk om deze kennis te delen, ook wil ik als mensen er niet geheel uitkomen daarbij wel helpen.\r\nAls ik er van uit zou gaan dat mensen dit niet zouden kunnen volgen, misschien omdat het op dit forum dan zo abrupt op hun netvlies komt, iets wat ik zelf in jaren bij elkaar vergaarde.\r\nDe kennis die ik over windows heb vergaard in al die jaren, dat ging ook niet in 1 weekend.\r\nVanuit dat standpunt gezien heb ik nu wel de mogelijkheid vergaarde info op deze manier als voorbeeld in elkaar te zetten.\r\n\r\nWat belangrijk is bij gebruik van windows is dat je in structuren denkt, min of meer in frames.\r\nZoals jij al zegt, ik begrijp niet alles maar ik leer er wel van, dat komt omdat het eigenlijk een grote puzzel is met vele stukjes.\r\nHet kan best zijn omdat je windows al wat langer gebruikt misschien soms iets tegenkomt wat als puzzelstukje op zijn plek valt.\r\n\r\nDus qua kennis in wat je zelf al deed in windows is dus afhankelijk van hoeveel puzzelstukjes er al op de goede plaats liggen.\r\n\r\nOmdat windows als besturingssyteem een structuur is van vele verschillende onderdelen waar je nieuwe onderdelen in kan installeren heb je als gebruiker in eerste instantie met de gebruikerslaag te maken die de windows interface wordt genoemd.\r\nde taakbalk, je bureaublad, je startmenu, het configuratiescherm, dat alles is de gebruikersinterface van windows, die een beeld scheppen via een skin alsof het 1 programma is.\r\n\r\nDat beeld doorbreken en snappen dat er verschillende lagen zijn daaronder maakt windows een stuk simpeler, domweg omdat er puzzelstukjes zijn die je niet in de interface terug ziet.\r\n\r\ndus windows bevat de standaard structuren met zoals de mappen en bestanden een boomstructuur.\r\nZoals klikken met de rechtermuisknop, die handeling bevat veel verschillende commando\'s met betrekking waar je op klikt.\r\nIn windows laat een klik met de rechtermuisknop dan ook een Contextmenu zien, die beweging kan je hoofdstructuur noemen waar een substructuur bepaald wordt door het item waarop je met je rechterknop klikt.\r\n\r\nOok kopieren en plakken, wat je naar je klembord kopieert en plakt, beeld, bestanden, mappen, tekst, data enz kan je kopieren en plakken, dat is dus een hoofd structuur, waarbij de substructuur weer bepaald wordt door wat je kopieerd.\r\nje kan wel tekst in kladblok plakken bijvoorbeeld, maar geen afbeelding of bestand.\r\n\r\nook het woord extensie is een hoofdstructuur, die staat voor het type, het type zelf is dan de substructuur, bijvoorbeeld naamloos.bmp een type windows bit map is, afbeeldingsbestand, de letters van de extensie zie je dan achter de punt, maar dat zal je vast al wel weten.\r\n\r\nSoms weet je bepaalde dingen nog niet omdat je andere puzzelstukjes misschien nog niet op de plek hebt, maar je mag alles vragen hier.\r\nOpzich is het niet moeilijk, zoals de volgende hoofdstructuren:\r\nservices\r\nprocessen\r\nmappen\r\nstations\r\ncomputer\r\nIn het register zien we sleutels en subsleutels, alles is een boomstructuur.\r\n\r\nbij services (hoofdstructuur) zagen we de substructuur Remote Desktop Services\r\nRemote Desktop Services is een substructuur van de hoofdstructuur services.\r\n\r\nHulp op afstand is weer een substructuur van Remote Desktop Services, die dus de hoofdstructuur is voor hulp op afstand, maar de substructuur voor de services.\r\n\r\nzo zie je dus dat de service Remote Desktop Services zowel een sub als een hoofdstructuur is.\r\nSub van services maar hoofd van hulp op afstand.\r\nNet zoals je mappen en bestanden zijn ingedeelt, en de sleutels in je register, die structuur zie je overal in terug.\r\n\r\nAls de computer opgestart wordt dan zie je ook die structuur weer terug.\r\nEerst laadt de kernel, de basis, dan een platform van drivers (C:\\Windows\\System32\\drivers) daarna de services en processen in windows ingesteld, dus als gebruiker zit je in de structuur van je windows interface.\r\n\r\nLijkt allemaal moeilijk?\r\nMisschien omdat bepaalde termen nieuw voor je zijn, over wiskunde, goed zijn in wiskunde kan je idd liggen of niet, kan ook liggen of degene die jou het leerde op jou goed over kon brengen of niet, misschien dat je de info die ik hier neerzet opslaat op je computer, het zijn afbeeldingen, en af en toe eens bekijkt, moet je zelf weten, maar als je een beetje er mee bezig gaat vallen er steeds meer puzzelstukjes op de goede plek.\r\n\r\nmet geduld en kalmte kan je er ver mee komen, en zal je zien dat het je na een tijdje niet veel tijd meer kost. :)
Link naar reactie
Opzich zitten we nog in de interface hier he?\r\nHier een paar filmpjes hoe efficient windows kan worden als je het register en commandlines (2 hoofd structuren) begrijpt.\r\nDat alles in windows met 2 klikken naar voor te halen is.\r\n\r\n[url]https://www.youtube.com/watch?v=RJSR5povZo8[/url]\r\n[url]https://www.youtube.com/watch?v=rHM8yJAlUxo[/url]\r\n[url]https://www.youtube.com/watch?v=D_x8Ep-c8ug[/url]\r\n\r\n[url]https://www.youtube.com/watch?v=GTbjU14tUVM[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...