Ga naar inhoud

Afsluiten, maar lopend proces


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Onthou de tijd en datum van de gebeurtenis.\r\nKijk in het logboek:\r\nStart Configuratiescherm\\Systeembeheer\\Logboeken\r\n\r\nin:\r\nStart Configuratiescherm\\Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > Tabblad Geavanceerd > de knop Instelling onder Opstart en herstelinstellingen > De compter automatisch opnieuw opstarten uitvinken.\r\nMisschien blijft de foutmelding dan langer in beeld.
Link naar reactie
Als dat gebeurt op het moment dat je zelf afsluit is dat geen ernstig iets.\r\nAls je wil weten welke processen er actief zijn voor je af gaat sluiten kan je rechtsklikken op een leeg stuk van de Taakbalk en op Taakbeheer klikken.\r\nIn tabblad Processen kan je zien dat er veel processen gestart zijn.\r\nWelke processen wat doen kan je dan uitzoeken, bijvoorbeeld er op googlen.\r\n\r\nStart Configuratiescherm\\Systeembeheer\\Services\r\n\r\nHier zie je welke services gestart worden.\r\nWanneer je zelf programma\'s opent in Windows worden er ook processen gestart, het kan zijn dat processen actief blijven als je ze afsloot in de windows interface.\r\n\r\nAls deze in taakbeheer actief blijven, kan het zijn dat windows ze bij afsluiten geforceerd afsluit.\r\nEr zijn in taakbeheer processen te zien die je niet uit mag schakelen zonder te weten waar een proces voor dient en of je die ook weer zelf starten kan, dus niet zomaar iets uitschakelen.\r\n\r\nIn Start Configuratiescherm\\Systeembeheer\\Systeemconfiguratie kan je ook nog bekijken in Tabllad Opstarten wat er opgestart wordt.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Er mee leven? geef je zo snel op?\r\nIk kan je wel wat vertellen over windows.\r\nWanneer ik windows vers heb geïnstalleerd, vanaf dat moment ben ik al jaren gewend windows te beheren in de services en de processen.\r\nAangezien windows zelf bestaat uit vele services en processen die gestart worden, zo ook software die geinstalleerd worden op dezelfde manier een onderdeel van windows worden.\r\n\r\nDat je als je windows afsluit, dat scherm even ziet is niks ernstigs, als dat scherm iets langer in beeld blijft betekend het niet meer dan dat je programma\'s gebruikt waarvan de processen niet direct worden gestopt als je het in de windows interface afsluit, bijvoorbeeld met het kruisje rechts boven in.\r\nIn Windows XP gebeurde dat ook, alleen zag je dat niet in beeld, maar wat windows doet is afsluiten, en komt op dat moment nog processen tegen die nog afgesloten moeten worden.\r\nVraag me niet waarom windows vista en 7 dat melden, maar in vista kan zelfs freecell er voor zorgen dat vista niet afsluit.\r\nZo heeft mijn vader nog een laptop met vista en op een gegeven moment bleef freecell als proces actief als die was afgesloten met het kruisje.\r\nOp dat moment kon hij freecell ook niet meer starten, omdat die als proces nog actief was, in taakbeheer moest je dan eerst rechtsklikken op Freecell.exe in de processen en de taak beeindigen voor je freecell weer op kon starten.\r\n\r\nDus nu je weet dat windows en alle geinstalleerde programma\'s verschillende processen zijn, kan je gaan kijken waar dat alles op je computer zit, en hoe je dat zelf kan beheren zodat je windows snel en schoon kan laten draaien.\r\n\r\nWelke services gebruik je in de dingen die jij doet op je computer?\r\nAls windows voor het eerst start staan er veel services op automatisch.\r\nAls je die services begrijpt kan je er ook achterkomen of jij die nodig hebt, zo heeft windows services om meer accounts aan te maken, die wordt elke keer geladen, stel je gebruikt je computer alleen met 1 account, waarom zou je die service dan altijd laden als windows start?\r\n\r\nZo zijn er ook een stel services die automatisch gestart worden voor een thuisnetwerk, maak je geen gebruik van een thuisnetwerk, maar gebruik je je computer om te surfen en voor jezelf, dan kunnen al die services uit, scheelt je laadtijd en geheugengebruik.\r\n\r\nIk wil je wel helpen, door je dat uit te leggen, mijn windows 7 loopt nu met processen voor alle gebruikers op 42 processen na het opstarten als ik nog niks geopent hebt....\r\n\r\nIk zal vanmiddag nog wat info voor je neerzetten hier...
Link naar reactie
Om een indruk te krijgen van waar de software zich bevindt in windows zie je hier de google toolbar als voorbeeld, wat er in je systeem terrecht komt als je de google toolbar installeerd.\r\nZo heeft elke software op die manier een deel van het systeem.\r\n\r\n[IMG]http://i48.tinypic.com/llhfa.jpg[/IMG]\r\n[IMG]http://i49.tinypic.com/21jd2fk.jpg[/IMG]
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;629158]@eternal flame, jij komt soms echt aandacht te kort hè :confused: :mrgreen:[/QUOTE]\r\n\r\nNee niet echt, jij?\r\nEn in hoeverre kom je op een computerforum voor de aandacht? De fysieke afstand is namelijk erg groot hier.\r\nAls ik aandacht wil ga ik wel naar het cafe :D\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;629160]Waar zit de knop \"Vind ik leuk\" ? \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOp facebook zitten ze, en op youtube LOL.
Link naar reactie
Niet voor de aandacht, maar meer om te proberen mensen te laten zien wat windows is.\r\nKan je iemand kwalijk nemen als die niet kan fietsen als die in zijn leven nooit op een fiets zat?\r\nEn kan je dan zeggen dat je beter bent als jij al op een 3 wieler zat toen je 4 was, je eerste 2 wiel fiets reed op je 6de, en al vanaf je 8ste naar school reed?\r\nBen je dan beter, of was je er door je omstandigheden in je leven meer in staat dat te doen en had je daardoor meer bekwaamheid in het fietsen dan iemand die tot zijn 30ste nooit een fiets heeft gezien?\r\n\r\nToevallig gebruik ik windows al vanaf 1996, en heb ook de kans gehad om windows te leren beheren.\r\nAls je eenmaal weet wat windows in de verschillende lagen is, is het allemaal niet zo moeilijk meer als in het begin, net als fietsen, eerst had je nog zijwieltjes, en later fietste je zonder zijwieltjes, sommigen winnen de tour de france, en sommigen worden alle titels weer afgepakt wegens dopnig gebruik, waar naar mijn idee dopinggebruik is gelieerd aan het moeten winnen en scoren, de aandacht dan?\r\n\r\nIk vindt het juist leuk om met windows bezig te zijn, en alles wat een probleem is uit te pluizen.\r\nIk kan je daar veel over vertellen maar zou te veel zijn om hier neer te typen.\r\nVerder zijn er ook dingen die ik niet weet, dingen waar ik niet mee bezig was.\r\nUiteraard met meer mensen weet je nog meer.\r\n\r\nWindows beheren is simpel als je eenmaal die weg ingeslagen bent.\r\nJe moet alleen even weten waar de info zit, that\'s all.\r\nWindows lijkt dan wel moeilijk, maar is het niet, het zijn gewoon veel veschillende onderdelen, daarom lijkt het complex, maar elk onderdeel is simpel als je weet waarvoor ze dienen.\r\n\r\nWanneer mensen met windows in aanraking kwamen omdat ze een computer of laptop kochten, en ze nog geen ervaring met windows hadden, is het gebruiken van de muis en toetsenbord in de windows interface het begin.\r\n\r\nEn of deze mensen daarin het beheer van windows kunnen overzien zoals services en processen is dan de vraag.\r\nAls je een lijst processen ziet en een lijst services waar je nog niks van weet kan het door het aantal best afschrikken.\r\nJe denkt dan misschien dat het veel werk is om windows te beheren, maar dat is het na 1 keer niet meer.\r\nJe kan alle info opslaan op je computer, als afbeeldingen, als tekst, zodat je die informatie maar 1 keer op hoeft te zoeken.\r\n\r\nIn 2007 met het virus van conficker zag ik een systeembeheerder zich druk maken om besmetting van computers op zijn werk.\r\nConficker verspreide zich via usb sticks en andere verwisselbare datadragers, dit gebeurde door het bestand AUTORUN.INF\r\nAls die besmette AUTORUN.INF via een verwisselbare datadrager geladen werd kwam er een extra map in de autoplayhandlers, het scherm wat je ziet door de service Shell Hardware Detection, en wanneer je daar op klikte er een botnet in je systeem geïnstalleerd werd die zichzelf update van Conficker A naar Conficker B, Conficker C en Conficker D.\r\n\r\nDie systeembeheerder op dat forum vertelde dat hij dan updates van microsoft nodig had, hij hoopte op updates voor XP toen waar hij het automatisch afspelen mee in en uit kon schakelen, maar Microsoft had dat al in Windows Vista en Windows 7 toegepast, en is nooit met enige updates voor het automatisch afspelen in XP gekomen, ik vertelde hem toen ook dat die updates er nooit zouden gaan komen, maar hij wilde niet afwijken van microsoft.\r\n\r\nWat vooral opviel was de houding van microsoft, voor microsoft kwam het conficker virus verpreid door usb sticks wel erg goed uit nietwaar? in XP niet uit te schakelen en in vista en 7 wel, koop maar vista was het stille geluid van microsoft.\r\n\r\nIn werkelijkheid kan je met 1 registerregel er voor zorgen dat autorun.inf in windows niet meer zou starten, maar daar mocht de beheerder dan niet aan beginnen van microsoft, want als microsoft er niet mee kwam, mocht die er niks mee volgens hemzelf.\r\n[IMG]http://i50.tinypic.com/aneufs.jpg[/IMG]\r\n\r\nDus conficker zou dan niet als eerste de autoplayhandlers besmetten die opent dmv de service Shell Hardware Detection als een datadrager zich aanmeld omdat de besmette autorun.inf niet zou starten.\r\n\r\nDus er was wel een simpele oplossing toen om conficker te voorkomen, maar systeembeheerders volgden braaf microsoft en kwamen er niet allemaal uit.\r\n\r\nDat conficker als geroepen kwam in de marktwerking t.o.v. de verkoop van vista of 7, tja, dat weet dan niemand anders dan microsoft zelf.\r\n\r\nDat is windows van microsoft dan ook, Windows 7 is een geweldig systeem, het weten te beheren is een ander verhaal.\r\nHet is veel simpeler dan mensen denken, maar het wordt je niet verteld op 1 schoteltje.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;629193]Of de Bezoekers op jou ellenlange berichten zitten te wachten.\r\n\r\n:o:):confused::rolleyes:\r\n\r\nMeestal komen ze hier voor een probleem.\r\n\r\nDan willen ze een oplossing en geen preek.[/QUOTE]\r\n\r\nKan, maar niemand is verplicht alles te lezen.\r\nDoe je voordeel ermee zou ik zeggen, of vergeet het :D\r\n\r\nTrouwens, tis gratis dus mag je niet klagen. :D (O)\r\n\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=157[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...