Ga naar inhoud

Melding bij opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een HP Pavilion Elite HPE windows 7 pc die niet wil opstarten. Ik krijg bij het opstarten de melding:\r\nUS6, 327, 625\r\nRealtek PCiE GBE Family Controller Serier v2.38 (12/24/10)\r\nPXE-e61: Media test failure, check cable\r\n\r\nPXE-MOF: Exiting PXE ROM.\r\n\r\nERROR: No boot disk has been detected or the disk has failed.\r\n\r\n\r\n\r\nIntel UNDI, PXE-2.1 (build 083)\r\nCopyright (C) 1997-2000) Intel Corporation\r\n\r\nThis Product is covered by one ore more of the following patents:\r\nUS5,307,459, IS5,434,872, US5,732,094, US6,570,884, US6,115,776 and US6, 327,625\r\n\r\nWeet iemand wat deze melding betekent en hoe ik de pc weer normaal kan opstarten?
Link naar reactie
Het is in elk geval een melding die met de harddisk te maken heeft. Check daarom even alle kabels die naar de Harddisk lopen. Zowel een HD zijde, als aan Moederbord zijde. \nAls dat niet werk en je hebt een Windows 7 disk, kan je daar vanaf opstarten en opstartherstel kiezen.\nAls dat wel lukt, doe je daarna een schijfcontrole onder Windows en leest de resultaten daarvan uit in het logboek van Windows Toepassingen. \n\nProbeer in elk geval, zodra hij weer opstart om de belangrijke bestanden weg te zetten op een extern medium.\n\nNiek
Link naar reactie
Je kunt zelf een opstart cd maken via deze site: [url]http://www.hirensbootcd.org/download/[/url] \nAls je daar vanaf opstart kan je de data van de gebruikers proberen veilig te stellen.\nAnders zou je de schijf moeten demonteren en via een SATA te USB controller: [url]http://www.google.nl/products/catalog?q=sata+to+usb&hl=nl&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355325884,d.d2k&bpcl=39967673&biw=1920&bih=898&um=1&ie=UTF-8&cid=13299711359030455310&sa=X&ei=9Y_MULSUAerD0QXCvoDgCA&ved=0CGcQ8wIwAQ[/url] (als voorbeeld) kunnen koppelen aan je pc en eventueel recoveren.\n\nAls de schijf echt stuk is, dan wordt het vervangen en opnieuw installeren. Ik neem aan dat je van de pc wel recovery disks hebt gemaakt, om hem met de nieuwe schijf, weer in aankoop stand te zetten.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb vandaag de pc gemaakt weer terug gekregen van de winkel.\r\n\r\nDe reparatieomschrijving is als volgt:\r\nOrg. image teruggezet. \r\nBios update uitgevoerd.\r\nWindows geupdate.\r\nData van de gebruikers teruggezet.\r\n\r\nReparatieuitgevoerd in:\r\nSDR Stuurprogramma / patch.\r\n\r\nGeconstateerd defect:\r\n01 Software probleem.\r\n\r\nUitgevoerde werkzaamheden:\r\n01 Software correctie / reset.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...