Ga naar inhoud

Hoe installeer ik windows op ssd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Weet iemand toevallig hoe je windows op een ssd van een laptop installeer.\r\nMijn ssd kan nog niet worden gelezen merkte ik.\r\nNu kan ik wel via een bootcd op de laptop maar naar mijn inzien dacht ik dat windows op de ssd moet, maar dat het niet mogelijk is omdat ik eerst windows nodig heb om op de ssd schijf te komen.\r\nis hier misschien een oplossing voor.\r\nSSD schijf van samsung de 256gig 830 series\r\nMvG J.Hof
Link naar reactie
Je dient een installatie DVD te hebben.\r\n\r\nJe kunt in schijfbeheer ook eerst ssd indelen met een tool die gelijk de trim aanzet, het beste is 1 partitie, heb je ook geen last van een foutieve alignement en die 100mb partitie waar je niet veel aan hebt.\r\n[url]http://www.partition-tool.com/download.htm[/url]\r\nZet wel de defragmentatie voor die schijf uit.\r\n\r\nInstalleer dan W7 met alleen die schijf en sluit de andere weer aan na installatie.
Link naar reactie
Oke maar het probleem is dat ik windows nog moet installeren maar ik geen harde schijf in de laptop meer heb door een crash. is dat erg? want de ssd zit er wel in maar de bedoeling is om windows op de ssd te installeren. maar windows(7) moet je eerst installeren voordat ik de ssd in gebruik kan nemen toch? sorry voor me onduidelijkheid als ik dingen niet goed geformuleerd heb geschreven.\nJacks
Link naar reactie
Als je enige schijf in de laptop de SSD is dan zal als de Windows 7 schijf in de DVD speler zit deze van DVD moeten opstarten dus regel dit eerst in de BIOS, als dit is gebeurt dan start na het opnieuw opstarten de DVD van Windows 7 vanzelf op en zal deze vanzelf de SSD zien als zijn de een harde schijf en zal de installatie beginnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...