Ga naar inhoud

Netwerkprofielen in W8


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe Windows 8 machine geeft steeds aan dat het huidige Netwerkprofiel Gast of Openbaar is.\r\n(Netwerkcentrum --> Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen)\r\nMet geen mogelijkheid krijg ik het Particulier ingesteld.\r\nHet gevolg is dat ik o.a. mijn NAS niet in het rijtje met aangesloten machines zie staan en slechts via allerlei omwegen kan bereiken.\r\nIemand hier een oplossing voor?\r\n\r\nM vr gr,\r\nJohn
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;628065]stroke33: weet je dat zeker ? \r\nWat heeft een mailadres met je netwerk te maken ? Ik zou zeggen dat dit twee heel verschillende \'niveaus\' van een besturingssysteem zijn ?[/QUOTE]\r\n\r\nHet is helaas gewoon zo, je kunt als je als gast of thuisgebruiker ook niet alles in de Windows 8 store zien, zie [URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/how-to#2TC=windows8\"]deze link [/URL] en eigenlijk lees en huiver:mad:, om betaal Apps te kunnen kopen moet je vooraf je account opgeven ja je moet zelfs je PayPal gegevens éénmaal invullen :confused:\r\n\r\nOverigens om alle Apps in de store te kunnen zien moet je in de store naar instellingen gaan en daar op voorkeuren klikken, door nu beide knopjes naar links te schuiven kun je alle Apps in de store bekijken, ja echt alle Apps per categorie.(proud)
Link naar reactie
Nou Stroke.... Ik denk dat er 2 dingen door elkaar gaan lopen. \nIk heb Windows 8 zeker een week gedraaid, zonder me met een @MS account aan te melden en gewoon met een lokaal account op de pc. \nIk kon alles aanpassen en wijzigen, alleen geen \"Apps\" in de store ophalen. \n\nMaar volgens mij heeft TS een probleem bij het aanmelden op zijn eigen netwerk thuis. Er is kennelijk gekozen voor \"Openbaar Netwerk\" en dat moet terug gezet worden naar \"Thuis\" \n\nLees deze anders: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/microsoft-account#1TC=t1[/url]\n\n [QUOTE] De contactgegevens en de status van je vrienden op bijvoorbeeld Hotmail, Outlook, Facebook, Twitter en LinkedIn, blijven automatisch up-to-date.\n\n Je kunt je foto\'s, documenten en andere bestanden openen en delen vanaf locaties als SkyDrive, Facebook en Flickr.\n\n Je kunt apps kopen en downloaden in de Windows Store en op maximaal vijf pc\'s met Windows 8 of Windows RT gebruiken.\n\n Je persoonlijke instellingen worden automatisch online gesynchroniseerd op alle door jou gebruikte pc\'s met Windows 8 en Windows RT. Dit omvat zaken als je thema\'s, taalvoorkeuren, browserfavorieten en geschiedenis en content voor Microsoft-apps en services.[/QUOTE]\n\nDat is dus voor als je je op een andere plek aanmeld of op meerdere pc\'s.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;628073]Het feit dat je zonder dat je bent aangemeld bij Microsoft je geen admin rechten hebt...[/QUOTE]\r\nVerklaar even \'[I]aangemeld[/I]\', bedoel je b.v. die Live- of Outlook- of Hotmail account ? Want dat zou echt de wereld een beetje op zijn kop zetten, en (net zoiets als Apple) een half kartel gaan vormen.\r\n\r\nMaar vooralsnog (zonder W8 ooit gezien te hebben) denk ik dat Niek het al gezegd heeft, en denk ik dat je daarom bij de installatie iets over het hoofd gezien hebt.\r\nEen besturingssysteem is voor je computer, en daarvoor heb je administratieve rechten nodig om deze te gebruiken, en die kunnen er niet afhankelijk van zijn of jij bij dezelfde fabrikant andere producten afneemt. Je hebt tenslotte ook al het proces van validatie doorlopen.\r\n\r\nLeuk is het misschien te achterhalen hoe jij zo \'misleid\' bent zo te gaan denken ;)
Link naar reactie
Erik, \n\nBij de standaard upgrade die ik heb gedaan van Windows 7 naar Windows 8 was de eerste installatie ook prima, maar zoals ik al schreef in een eigen Topic, ging het mis en startte Windows 8 ineens als een volledig kaal systeem op, hoewel wel alles was bewaard maar ik had dus geen administrator rechten meer en kon zodoende niets aanpassen voordat ik administrator rechten had, ik moest mij dus aanmelden met een Live- of Outlook- of Hotmail account om zodoende de systeeminstellingen te kunnen aanpassen. Daarna moest ik bij gebrek aan een creditkaart vanaf de accountinstellingen eenmaal inloggen op mijn Paypal account, om onderdelen of apps te kunnen kopen in de store.\nEn ja Microsoft begint steeds meer op Apple te lijken wat betreft policy\'s.\n\n[URL=\"http://www.zdnet.com/windows-8-is-a-one-way-street-for-consumer-pc-users-7000007136/\"]Linkje[/URL] maar er staan al veel meer problemen op het internet over Windows 8 restricties.\n\nDeze problemen ben ik op mijn oude Laptop met Windows 8 Bèta [U]niet[/U] tegen gekomen overigens.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;628123]....zoals ik al schreef in een eigen Topic, ging het mis en startte Windows 8 ineens als een volledig kaal systeem op, hoewel wel alles was bewaard maar ik had dus geen administrator rechten meer en kon zodoende niets aanpassen voordat ik administrator rechten had, ik moest mij dus aanmelden met een Live- of Outlook- of Hotmail account om zodoende de systeeminstellingen te kunnen aanpassen. [B]Daarna moest ik bij gebrek aan een creditkaart vanaf de accountinstellingen eenmaal inloggen op mijn Paypal account[/B], om onderdelen of apps te kunnen kopen in de store...[/QUOTE]\nEen twijfelachtig gebeuren.\nIk begin zelfs aan malware (spyware) te denken, want er klopt zo te lezen echt iets niet. Het zijn verschillende niveaus die normaal gesproken niet van elkaar afhankelijk zijn die bij jou plots verbindende handelingen verlangen, en zeker het gebruik van Paypal daarbij vind ik verdacht.\n\nVerder heb ik hier de ervaring niet, en kan niets proberen, maar is het misschien nog te doen om een herinstallatie te doen, dus [I]niet[/I] een upgrade ?\n\n(eh... onbedoeld wel flink off topic.... :( Sorry TS. )
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;628131]MS vraagt om een paypal account, als je ook die spelcomputer hebt van ze en al eens iets gekocht hebt. Die paypal gegevens zijn ook opgeslagen bij MS.\r\nTenminste, ik kom die paypal vraag alleen tegen bij mensen met zo\'n spelcomputer (PS3? of welke dan ook van MS is ) \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJa Niek en om de Microsoft games te spelen moet dus ook een XBox registratie maken, om zodoende de dagelijkse uitdagingen te kunnen spelen, ergo je moet dus en een Hotmail, Live of Outlook account hebben en een registratie (laat ik het zo voorzichtig noemen) van je PayPal account, ofwel je moet éénmaal een \"nul\" overschrijving doen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;628165]Ja Niek en om de Microsoft games te spelen moet dus ook een XBox registratie maken, om zodoende de dagelijkse uitdagingen te kunnen spelen, ergo je moet dus en een Hotmail, Live of Outlook account hebben [B]en een registratie (laat ik het zo voorzichtig noemen) van je PayPal account, ofwel je moet éénmaal een \"nul\" overschrijving doen[/B].[/QUOTE]\r\n\r\nDat is bijzonder. Ik heb een Live account, waar mijn Paypal account aan gekoppeld is, maar ik hoef geen overschrijving te doen.\r\nWel heb ik met mijn Live account meer rechten op de laptop met Windows 8 Pro dan met een lokaal account, dat klopt.\r\n\r\nDe vergelijking met Apple is naar mijn mening gedeeltelijk terecht in de zin dat het besturingssysteem en de uitgebreide opties aan je microsoft account gekoppeld zijn. Anderzijds is Windows nog steeds een open systeem in de zin dat je heel veel programma\'s van derden kunt installeren, waar niet per sé toestemming van Microsoft voor nodig is. Dat maakt het verschil met Apple.
Link naar reactie
[QUOTE=Janet010;628237]Dat is bijzonder. Ik heb een Live account, waar mijn Paypal account aan gekoppeld is, maar ik hoef geen overschrijving te doen.\r\nWel heb ik met mijn Live account meer rechten op de laptop met Windows 8 Pro dan met een lokaal account, dat klopt.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJe bent toen je de koppeling maakte tussen je Live account en PayPal naar Paypal gestuurd waar je éénmaal je login moest maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...