Ga naar inhoud

Windows 8 Pro, Studio 12, W Media Player


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hopelijk weet iemand een oplossing.\r\n\r\nBen onlangs begonnen met Windows 8, 32 bits, uit te proberen op mijn laptop en heb daarvoor een dvd gekocht bij Bol.com voor 54 €.\r\n\r\nHet installeren over Windows 7 ging erg moeizaam en na 3 x opnieuw proberen, lukte het dan. De laatste succesvolle poging duurde ca 2 uur.\r\n\r\nHet effect is een sneller opstarten en afsluiten en het gebruik van tegels valt ook wel mee, alhoewel ik op de tegel \'bureaublad\' het vertrouwde Windows 7 - verkenner - uiterlijk veel gebruik, omdat de sneltoetsen in de titelbalk zichtbaar blijven.\r\n\r\nHet probleem doet zich nu voor, dat na het binnenhalen van een video.. opgenomen met een smartphone.. en het bewerken ervan in Studio 12 van Pinnacle, de Windows Media Player het laat afweten en er steeds een melding komt, dat deze niet meer werkt en het programma wordt afgesloten.\r\n\r\nNu vermoed ik dat dit met het nieuwe besturingssysteem te maken heeft, want onder Windows 7 speelde dit probleem helemaal niet.\r\n\r\n[B]Vraag[/B]: Kan iemand een hint, tip, mogelijke oplossing bedenken, om WMP weer aan de gang te krijgen ?\r\n\r\nAlvast bedankt voor het meedenken.\r\n\r\nGroet.. frans.
Link naar reactie
[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/feature-packs[/url]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nkijk hierboven voor de benodigde extra\'s , nodig voor Mediaplayer\r\n\r\nAls Windows 8 Pro op je pc is geïnstalleerd en je wilt Windows 8 Media Center Pack hebben om met Windows Media Center live tv-programma\'s te kunnen bekijken en opnemen, kun je gebruikmaken van de volgende speciale aanbieding:
Link naar reactie
In plaats van die 60 euro voor Pro zou ik dat geld in m\'n zak houden en een betere gratis mediaspeler nemen. Bijvoorbeeld Media Player Classic Home Cinema.\n\nMaar hoe dan ook is MPC-HC of Windows 8 Pro geen oplossing voor het probleem. Windows Media Player hoort niet te crashen. Punt.\n\nWaar je mee kunt beginnen is de nieuwste drivers voor Windows 8 installeren. Te vinden op de website van de fabrikant van de computer(onderdelen). Hopelijk, want als het een oude computer is heb je mogelijk pech. Als er drivers zijn, herinstalleer dan in ieder geval de drivers voor de chipset, voor de grafische kaart en voor de geluidskaart. En dan hopen dat het beter gaat.\n\nZo niet? dan het volgende:\nHeb je voor de installatie van Win8 een upgrade of een volledig schone installatie uitgevoerd? Zeker gezien de drie pogingen zou ik als je voor een upgrade hebt gekozen alsnog een volledige schone installatie uitvoeren. Er is duidelijk iets niet helemaal recht, en zo kun je dan met een schone lei beginnen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;627888]In plaats van die 60 euro voor Pro zou ik dat geld in m\'n zak houden en een betere gratis mediaspeler nemen. Bijvoorbeeld Media Player Classic Home Cinema.\r\n\r\nMaar hoe dan ook is MPC-HC of Windows 8 Pro geen oplossing voor het probleem. Windows Media Player hoort niet te crashen. Punt.\r\n\r\nWaar je mee kunt beginnen is de nieuwste drivers voor Windows 8 installeren. Te vinden op de website van de fabrikant van de computer(onderdelen). Hopelijk, want als het een oude computer is heb je mogelijk pech. Als er drivers zijn, herinstalleer dan in ieder geval de drivers voor de chipset, voor de grafische kaart en voor de geluidskaart. En dan hopen dat het beter gaat.\r\n\r\nZo niet? dan het volgende:\r\nHeb je voor de installatie van Win8 een upgrade of een volledig schone installatie uitgevoerd? Zeker gezien de drie pogingen zou ik als je voor een upgrade hebt gekozen alsnog een volledige schone installatie uitvoeren. Er is duidelijk iets niet helemaal recht, en zo kun je dan met een schone lei beginnen.[/QUOTE]\r\n\r\nDank, Foobar..\r\n\r\nIk heb een upgrade gebruikt en die over Windwos 7 geïnstalleerd. Me dunkt, dat ik voor een \'schone installatie\' opnieuw een dvd moet kopen en dat kan bruintje even niet trekken.\r\n\r\nHet punt is, dat de WMP.. naast de knop van \'film maken voltooid\' in Studio 12 niet werkt en als ik de WMP op de tegel van W8 wil gebruiken, komt er eveneens een foutmelding. \"Windows Media Player werkt niet meer en wordt afgesloten\" is de strekking.\r\n\r\nIk heb eens gegoogled met een term als; WMP in Windows 8 gebruiken... voldoende koppelingen, maar geen enkele koppeling laat iets zien van \"WMP voor W8 downloaden\" en dat vind ik nou raar.\r\n\r\nDrivers zoeken en opnieuw installeren vind ik erg veel werk en nogal omslachtig. Er zal toch zeker een makkelijker manier zijn en ik denk inderdaad aan Media Player Classic Home Cinema... eens kijken of dat gaat lukken.\r\n\r\nGroet.. frans.
Link naar reactie
Zeker, [B]Desperado[/B]... ;)\r\n\r\nVreemd is, dat het er op lijkt alsof Windows 8 niet met Windows media player overweg kan en ik, totnutoe, geen mogelijkheid zie, om de knop \'WMP\', naast een film, bewerkt in Studio 12, kan aanpassen aan een nieuwe \'afspeler\'.\r\n\r\nBijvoorbeeld de \'speler\', die Foobar voorstelt: Media Player CHC.\r\n\r\nDank, groet.. frans.
Link naar reactie
Dank voor je link, [B]Niekie[/B].\r\n\r\nHelaas, ik heb deze link van a tot z doorgespit, maar zie nergens een knop \'WMP downloaden\' voor 32 bits versie van W 8 Pro.\r\n\r\nIk begin er steeds sterker aan te twijfelen of W 8 geschikt is voor laptop/desktop en zie het meer als een tablet mogelijkheid, waar mensen kunnen \'consumeren\' binnen het aanbod van films, muziek, foto\'s, boeken lezen, googlen, maar minder bewerken, schrijven etc..\r\n\r\nGroet.. frans.
Link naar reactie
Windows Media Player 12\r\n \r\nGeïntegreerd in Windows 8 en Windows 8 Pro, maar zonder mogelijkheden voor het afspelen van dvd\'s. \r\n..\r\nDaar voor kun je dus de optie [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/feature-packs[/url] \r\ngebruiken\r\n\r\n[url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/getting-started-with-windows-media-player[/url]
Link naar reactie
Misschien een beetje vreemde vraag, maar heb je wel een Hotmail, Live of Outlook account om je mee aan te melden op je Windows 8 computer.\nZonder één van deze drie accounts heb je enkel een thuis account en kun je bijvoorbeeld ook geen Apps in de store zien, anders dan de Apps die voor geïnstalleerd zijn bij de installatie.
Link naar reactie
Inmiddels zijn de problemen opgelost na een keer of 5 opnieuw upgraden. Zelfs de mediaplayer is terug en hoe ik het voor mekaar heb gekregen, weet ik niet, maar herinner me de apps in W8, waarmee ik verder kon.\r\n\r\nDaarnaast ben ik bezig geweest met Windows Essentials te downloaden, WMP te installeren, Studio 12 opnieuw installeren en daarna liep alles weer gesmeerd.\r\n\r\nDank voor jullie meedenken.. groet.. frans.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...