Ga naar inhoud

Geen bestandsgeschiedenis


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Erik,\r\n\r\nDit is de melding die ik krijg als ik schijfcontrole wil uitvoeren:\r\n\"Het is niet nodig om dit station te scannen. Op dit station zijn geen fouten\".\r\n\r\nDan heb ik \"Niet-herkende USB-apparaten repareren...\" tweemaal toegepast. Resultaat nihil wat bestandsgeschiedenis betreft.\r\nWel de melding gekregen dat dit apparaat correct werkt.\r\n\r\nZou het dan toch de door WD niet-herkende back-up software zijn?
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=irene.de.pauw;628925]\nDit is de melding die ik krijg als ik schijfcontrole wil uitvoeren:\n\"Het is niet nodig om dit station te scannen. Op dit station zijn geen fouten\".\n......\nZou het dan toch de door WD niet-herkende back-up software zijn?[/QUOTE]\nSchijf is hoogstwaarschijnlijk in orde dan, in [url=http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/09/redesigning-chkdsk-and-the-new-ntfs-health-model.aspx][U]latere Windows versies[/U][/url] wordt er steeds meer op de achtergrond gescand, en kan je soms met één klik zien dat een reparatie niet nodig is. Zoals bij jou dus.\n\nEn ik geloof nog steeds niet dat WD verantwoordelijk is dat backup software de schijf niet ziet, de schijf zelf hoeft de software helemaal niet te herkennen. Maar ja geen idee hoe dan wel...\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Erik en Niek,\r\n\r\nHartelijk dank voor jullie geduld en hulp. Ik ga het hierbij laten, want een USB-stick die ik aansluit, krijgt ook dezelfde foutmelding. Misschien vind ik in een later stadium een oplossing als dit probleem zich bij nog anderen voordoet.\r\nHoe antwoord je met een citaat? Of is dit voor een andere topic?\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nIrene
Link naar reactie
Hu, stikkie too... \n\nAls je het echt opgeeft stoppen we :D maar ik googel er nog een puntje bij om te proberen.\nOpvallend is het dat het best vaak Western Digital schijven betreft, maar niet altijd.\n\nHier staat nog een tip die misschien te proberen is, misschien dat de schijf via een andere weg wel gezien wordt:\n[url=http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/set-drive-file-history]\"You can also set up a drive in AutoPlay by connecting the drive to your PC, tapping or clicking the notification that appears, and then tapping or clicking Back up your files on this drive. For more info, see[/url] [url=http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/autoplay-faq][COLOR=\"red\"] AutoPlay: Frequently asked questions[/COLOR][/url]\".\n\nWat je kan proberen is om de aangesloten schijf even een andere stationsletter te geven, dan te ontkoppelen, je computer herstarten, aankoppelen, en zien wat dat doet. Dan eventueel terug naar de oude gebruikte stationsletter.\n\nAls je bestandsgeschiedenis opent, of je sluit de schijf aan, krijg je dan één of andere melding over eerder gemaakte bestandsgeschiedenis, of de detectie daarvan ?\nIk vraag dit omdat ik drie maal verschillend een verhaal over dit probleem gelezen heb waarbij dezelfde foutmelding komt, maar waarbij de gebruiker de gepresenteerde tekst verkeerd interpreteert, en de schijf kiest om de bestandsgeschiedenis [I]vandaan[/I] te halen (die er dus nog helemaal niet staat) en over het hoofd ziet dat het gaat om een nieuw te maken geschiedenis. Bestandsgeschiedenis meldt dan dat de schijf niet geschikt is of niet gevonden wordt, terwijl het hoort te zeggen dat de [I]bestandsgeschiedenis[/I] niet gevonden wordt. Zoiets....\nMisschien heeft de gebruikersinterface een bugje waardoor je dus de berichtgeving c.q. keuzes die je maakt verkeerd interpreteert.\nIk heb geen W8, kan het dus zelf niet bekijken.\n\nAlhoewel... ik kom hier toch een plaatje tegen waarbij de \'[I]unknown error[/I]\' duidelijk pronkt, niet mis te verstaan eigenlijk:\n\n[ATTACH]17276[/ATTACH]\nWat doet die knop / link \'[I]Run now[/I]\' ?\n\nIk zou nog een volledige schijfcontrole doen van die schijf.\n\n\nDit vond ik nog, maar heeft wat onderzoek van jouw kant nodig. Kijk ook zoals geadviseerd in je logboeken:\n\n[url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-files/file-history-unknown-error-file-history-doesnt/3c24ecf2-751c-484b-a563-a600af435cb1]\"What I had to do was erase the folder that was hidden in:\nC:\\Users\\\\AppData\\Local\\Microsoft\\Windows\\FileHistory\\Configuration\\Config\nOnce I did that, it requested for me to turn off windows 7 backup schedule < I still run this in my windows 8 enterprise n edition > for good measure. Then went to file history and reapplied the settings.\nWhen in doubt, use event viewer. It\'s the real way your pc talks to you.\"[/url]\n\n\n([url=http://qnundrum.com/answer.php?q=340279][U]Hier[/U][/url] overigens hetzelfde probleem met ook een WD schijf waarbij het gebruik van een andere Windows 8 de schijf direct doet herkennen in bestandsgeschiedenis. Andere PC dus.)\n\n( En een tip: [url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-hardware/file-history-stopped-seeing-my-external-drive/094e81d5-ca29-4a6f-82bf-020a050d3b46]\"..... make sure that none of your libraries is stored on the drive you want to make backup (file history) on. This was the key in my case.\"[/url] )\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ja, inderdaad, als ik bestandsgeschiedenis wil uitvoeren dan krijg ik de melding: \"bestanden voor het laatst gekopieerd op 25/11/2012\" en verder verwisselbare schijf (F:) onbekende fout.\r\nIk heb de schijf een andere letter toegekend. Wordt herkend door de computer, maar niet om best.gesch. te maken.\r\n\r\nOm het met een Nederlandse uitdrukking te zeggen \"ik krijg er een punthoofd van\"
Link naar reactie
Ik neem aan dat dat punthoofd niet van het punthoedje is om iets te vieren, dus stoppen maar... maar, ik heb er toch stiekem nog eentje:\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-files/cannot-enable-file-history/0a146d9e-4590-4e5a-9979-ffa634f039c1[/url]\n\nProbleem is daar opgelost door [I]Windows Search Service[/I] aan te zetten... Geen verdere verklaring of uitleg, maar wordt door een tweede poster bevestigd :-)
Link naar reactie
[URL=\"http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/07/10/protecting-user-files-with-file-history.aspx\"]http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/07/10/protecting-user-files-with-file-history.aspx[/UR L]\r\nOp deze link kan je lezen wat voor een wonder Bestandsgeschiedenis wel niet is. Voor mij zal er een mirakel nodig zijn om hierover ver\"wonder\"d te zijn.\r\n\r\n-Windows Search is ingeschakeld\r\n-geen bibliotheken op de externe schijf.\r\n-Bij mij verschijnt de optie \"Configure this drive for back-up file history\" niet bij de mogelijkheden als ik de externe schijf aansluit.\r\n\r\nDie knop [U]Run now[/U] staat er bij mij ook, maar als ik daarop klik krijg ik de gekende vermelding\r\n\r\nIk ga nu de schijf scannen.
Link naar reactie
Kan je hier iets mee? Vond ik bij Apparaatbeheer onder (F:) en Alle gebeurtenissen. \r\n\r\nInstallDeviceID \r\n\r\n DriverName wpdfs.inf_amd64_a820abc10481096d\\wpdfs.inf \r\n \r\n DriverVersion 6.2.9200.16384 \r\n \r\n DriverProvider Microsoft \r\n \r\n DeviceInstanceID WPDBUSENUMROOT\\UMB\\2&37C186B&1&STORAGE#VOLUME# \r\n \r\n SetupClass {EEC5AD98-8080-425F-922A-DABF3DE3F69A} \r\n \r\n RebootOption false \r\n \r\n UpgradeDevice false \r\n \r\n IsDriverOEM false \r\n \r\n InstallStatus 0x0 \r\n \r\n DriverDescription Volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem
Link naar reactie
[QUOTE=irene.de.pauw;629046]Heb de schijf gescand en het logboek geopend. Waar moet ik naar kijken in dit bladzijden lang logboek?[/QUOTE]\n\nWaar heb je de schijf mee gescanned? \nJe kunt een schijf controleren of defragmenteren onder Windows.\nScannen is meestal met een antivirus scanner en daar staat geen log van in de logboeken.\n\nEn de bedoeling is eigenlijk dat je Windows Search uitschakelt of de-installeert. Kijken of het dan wil lukken.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;629057]\r\nEn de bedoeling is eigenlijk dat je Windows Search uitschakelt of de-installeert. Kijken of het dan wil lukken.[/QUOTE]\r\nNou... volgens die link die ik gaf:\r\n[url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-files/cannot-enable-file-history/0a146d9e-4590-4e5a-9979-ffa634f039c1]\".[I].. it was Windows Search service. Enable it back on.[/I]\"[/url] \r\n\r\nSFC is een opdracht voor de systeemschijf, systeembestanden worden daarmee op hun integriteit getoetst.\r\nMet een schijfcontrole bedoelde ik een rechtsklik op het schijfstation of partitie, en onder \'[I]Eigenschappen - Extra[/I]\' kiezen voor \'[I]Dit volume op fouten controleren[/I]\'.
Link naar reactie
Niek en Erik,\r\nAl jullie behulpzame voorstellen en mijn inspanningen ten spijt krijg ik bestandsgeschiedenis niet aan de praat.\r\nHeb ook alle stations op fouten gecontroleerd, zoals Erik voorstelde, en die zijn zo zuiver als babylongetjes. \r\nAls laatste poging kan ik een andere externe schijf (die ik dan even leen ) aansluiten en zien wat dat oplevert. Daarover laat ik jullie zeker iets weten, maar dat kan even duren.\r\nDank voor jullie hulp.\r\nIrene:)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=Niekie30;628317]\r\nAls het mijn laptop was, zou ik alle gebruikers bestanden backuppen en hem terugzetten naar fabrieks waarden (dus zoals je hem kocht) en netjes opnieuw beginnen. (Eventueel met aangemaakte recovery disk)\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDaarna W7 updaten en dan weer eens proberen.\r\n\r\nErgens in post 19 tikte ik dat. Het zou mij verbazen, als het probleem er dan nog is.\r\nIk heb nl nog steeds een beetje het idee, dat er een foutje is gemaakt bij de installatie van Windows, waardoor er ergens 1 bitje verkeerd staat. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Dat ene bitje verkeerd daar geloof ik zeker in, maar eigenlijk mogen bitjes niet zo maar verkeerd staan. Dit probleem is best te Googelen, en dan krijg je ook veel hits, alleen is de oplossing zeker niet algemeen; allemaal gehannis. Dus dan kom je toch terug op Microsoft die zijn programma moet herzien.\n\nJe laten zien op hun fora is een mogelijkheid, afwachten daarna.\n\nJe zou... eventueel nog een [url=http://www.memtest86.com/][U]memtest86[/U][/url] kunnen laten draaien om te zien of er een geheugenprobleem is, want die eventuele \'foute bitjes\' daarin glippen er snel door zonder opgemerkt te worden. Harddisks worden wat dat betreft beter gecontroleerd bij het uitlezen.\n\nMaar vooralsnog verdenk ik inmiddels het backup programma of een aanverwant programma van een fout.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...