Ga naar inhoud

Geen bestandsgeschiedenis


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Erik,\r\nEr is nog geen bestandsheschiedenis gemaakt geweest op deze laptop. Het was van in het begin onmogelijk om die te maken. Voorlopig heb ik handmatig back-ups gemaakt.\r\n\r\nNiek,\r\nDit is het antwoord van Microsoft op mijn vraag.\r\nWelkom bij de Microsoft Community! Normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn bestandsgeschiedenis in te schakelen op een extern volume,[U] zij het dat het niet de meest handige locatie is voor dit systeem. Het is immers bedoeld voor een permanente opslaglocatie voor de continue back-ups van Bestandsgeschiedenis, terwijl een externe schijf normaal gesproken niet permanent vastgekoppeld zit. [/U]Probeer eens bij wijze van test een map op een lokale (interne) harde schijf te delen (via geavanceerd delen) en dan die gedeelde map als opslaglocatie voor Bestandsgeschiedenis te gebruiken. Gaat dit wel goed? Laat het ons maar weten zodat we je verder kunnen helpen.\r\n\r\nWat gebeurt er dan als de laptop crasht? Dan kan ik die interne schijf toch niet benaderen?\r\n\r\nVerder is het heel eenvoudig om bestandsgeschiedenis uit te schakelen. Gewoon in het programma zelf.\r\n\r\nIrene
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Irene \n\nMaar wat is dan het verschil tussen \" bestandsgeschiedenis\" en \"continue-backups\" ?\nIk had het idee, dat de eerste, in de plaats was gekomen van de tweede. \n\nAls ik het goed lees elders, is het verschil dat \"bestandsgeschiedenis\" alleen je bibliotheken en bureaublad backupt en nog wat dingetjes. Het is dus geen vervanger van de normale backupfuctie. \n\nLeuke uitleg van Microsoft. Inderdaad als je harde schijf van de laptop dan crasht, ben je dat ook kwijt. \n\nAls je dit verhaal leest van MS:\n\n[QUOTE] U kunt met Bestandsgeschiedenis automatisch back-ups maken van bestanden in uw bibliotheken, contactpersonen, favorieten, Microsoft SkyDrive en op uw bureaublad. Als de oorspronkelijke items verloren gaan, beschadigd raken of worden verwijderd, kunt u deze allemaal herstellen. U kunt ook verschillende versies van uw bestanden zoeken, vanaf een bepaald punt in de tijd. Na verloop van tijd hebt u een volledige geschiedenis van uw bestanden.\n\nAls u wilt beginnen met het maken van automatische back-ups en het maken van een geschiedenis van uw bestanden, moet u een Bestandsgeschiedenis-station instellen en moet u Bestandsgeschiedenis inschakelen. Zie Een station voor Bestandsgeschiedenis instellen voor informatie over het instellen van stations. Zie Wat kan ik doen als er iets fout gaat in Bestandsgeschiedenis? voor informatie over het oplossen van problemen, het uitsluiten van mappen en het wijzigen van stations en instellingen.[/QUOTE]\n\nDat staat hier: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/how-use-file-history[/url]\n\nEn als je doorklikt op een link in het artikel krijg je dit:\n[QUOTE]Voordat u Bestandsgeschiedenis gaat gebruiken voor het maken van back-ups van uw bestanden, moet u een station instellen waarop bestanden kunnen worden opgeslagen. [B]Wij raden u aan een extern station [/B]of een netwerklocatie te gebruiken om uw bestanden te beschermen tegen een crash of een ander pc-probleem[/QUOTE].\n\nDus nu spreken ze zichzelf tegen. \nIk zou dat hele bestandsgeschiedenis gedoe uitschakelen en gewone backups maken, zoals je gewend was of bent. \n\nNiek
Link naar reactie
Hey Erik,\r\n\r\nJij bent ook een volhoudertje! Kan mij alleen maar ten goede komen.\r\nIk ga hier alle info geven die ik op mijn externe HDD zie staan:\r\nWD Elements - TB1/To - USB 2.0\r\nModel:WDBAAUOO1OHBK-EESN\r\nProduct of Thailand (ha)\r\nS/N : WCAV52081062\r\nR/N : D2C.\r\nIk hoop dat je hier iets aan hebt om mij verder te helpen.\r\nAlleszins bedankt!\r\nIrene
Link naar reactie
Hm... \r\n[url]http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5354/p/228/c/130/session/L3RpbWUvMTM1NTYwNDcwNS9zaWQvNlNsVnpRZGw%3D[/url]\r\n\r\nVolgens Western Digital: \r\nals het besturingssysteem wel- maar de backup software een WD schijf niet herkent zal je contact met Microsoft Support moeten opnemen.\r\n\r\nIk zou nog in een [I]opdrachtprompt [/I](als Administrator gestart) of in \'[I]Uitvoeren[/I]\' de volgende opdracht doen:\r\n[CODE]SFC /scannow[/CODE]
Link naar reactie
Erik,\r\nOpdracht is uitgevoerd.[ATTACH]17261[/ATTACH].\r\nMoet ik resultaten van het logboek doorsturen? Maar van welk logboek dan, er zijn er zoveel?\r\nTot C:\\windows\\logs\\CBS\\CBS.logs heb ik geen toegang. Als ik een logboek moet doorsturen, hoe moet ik dat doen, want die logboeken zijn zo lang?\r\nBen nog even gaan controleren bij bestandsgeschiedenis en het probleem blijft.\r\nHeb ook een USB stick aangesloten met hetzelfde resultaat.\r\nIk heb een aantal dagen geleden ook contact met Microsoft Community gelegd, maar het anwoord dat ik daar gekregen heb, bood geen oplossing.\r\n( zie mijn antwoord aan Niek van 12 december).
Link naar reactie
Op zich al raar dat je geen toegang tot dat log hebt. Ik open het hier (W7 pro) zonder enig probleem. \nIk blijf dit toch één van de oplossingen vinden: \n\n[QUOTE]Als het mijn laptop was, zou ik alle gebruikers bestanden backuppen en hem terugzetten naar fabrieks waarden (dus zoals je hem kocht) en netjes opnieuw beginnen. (Eventueel met aangemaakte recovery disk)[/QUOTE]\n\nKennelijk is er sowieso iets mis met je account. Maar dat je een simpel .log niet kunt openen is heel raar. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]Tot C:\\windows\\logs\\CBS\\CBS.logs heb ik geen toegang.[/QUOTE] Dat tikte je eerder. :-) \n\nIn de bovenste staat dan het log van de scannow. (CBS.log, zonder s dan) . Ik heb hem even bij mij doorgelezen, maar daar staat veel (voor mij) onbegrijpelijks in hoor. :-)\n\nIk denk dat je even moet zoeken in het log naar \" scannow\" en dan misschien alleen het laatste deel hier kan plaatsen. Er staat een tijd bij elke melding. \n\nNiek
Link naar reactie
Hallo Niek,\r\n\r\nDie eerste link doet het perfect. Op die manier kan ik het logboek openen. Heb de laptop \"hernieuwd\" (een mogelijkheid bij W8, minder grondig dan naar fabrieksinstellingen) . Het probleem met het niet herkennen van de externe schijf is er nog steeds.\r\nOp de website van Western Digital (een tip van Erik), lees ik dat back up software van derden niet ondersteund wordt. Dat zal de reden van het hele gedoe zijn. \r\nNu op zoek naar een externe HDD die dat wel doet.\r\nHeb jij een tip?\r\n\r\nIrene
Link naar reactie
Wil je ook een schijfcontrole van je systeempartitie uitvoeren ?\nRechtsklik op de schijf (meestal C: ) en kies \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\'. In het vervolgvenster twee vinkjes zetten, en OK, en je laptop herstarten. Je schijf wordt dan voordat Windows boot gecheckt, en dat kan een uurtje of meer duren. Kijk in je logboeken op het tijdstip van de boot er na voor resultaten, waarschijnlijk een ingang bij \'Toepassing\' die [I]wininit [/I]heet.\n\nDit omdat er corrupte systeembestanden werden gevonden met die System File Check.
Link naar reactie
[QUOTE=irene.de.pauw;628785]\n....Op de website van Western Digital (een tip van Erik), lees ik dat back up software van derden niet ondersteund wordt. Dat zal de reden van het hele gedoe zijn.[/QUOTE]\n[url=http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5354/p/228/c/130/session/L3RpbWUvMTM1NTYwNDcwNS9zaWQvNlNsVnpRZGw%3D]\"Windows Backup, NT Backup, and Windows Live One Care [B]are Microsoft programs and not supported[/B] by Western Digital. If your drive is not recognized by these programs it is likely that you will need to contact them for support.\"[/url]\n\nAls het de laatste tekst is waar je op doelt, dan denk ik dat WD duidelijk maakt dat als er problemen zijn in uitsluitend een backup programma dat je dan niet bij hun aan moet kloppen, maar bij Microsoft. En dat klopt natuurlijk, maar het wil zeker niet zeggen dat hun gebrek aan ondersteuning de oorzaak is dat de schijf niet gezien wordt door die software. Dat is nog steeds een Windows BU probleem, want Windows toont hem wel in de Verkenner.\n\nIk heb trouwens nog een klein idee voor na de schijfcontrole:\n[url=https://docs.google.com/View?docID=0AWYibbEvTz09ZGdidjI4NnpfMjFmc2prdjdoZg&revision=_latest][u]Niet-herkende USB-apparaten repareren via Windows Apparaatbeheer[/u][/url] \nHet is even werk, maar te proberen. Via deze methode verwijder je alle drivers welke voor die schijf zijn geïnstalleerd, en kan je een schone start maken. Verwijder zoveel als in dat artikel mogelijk geadviseerd wordt.\nNa het verwijderen en nog vóór het opnieuw aansluiten van de schijf zou ik alle stroom van de laptop halen, ook de accu er even uit, een keer of drie op de aan/uit schakelaar drukken, en dan pas alles weer opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...