Ga naar inhoud

HID-compliant muis verdwijnt


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een (raar) probleem met m\'n Dell Inspiron 5520.\r\nIs pre-installed met W7 Home Premium. Ik heb daar een multiboot van gemaakt met XP-Pro (ja, ik weet, dat is een oud systeem).\r\nDe meeste problemen, die ik tegengekomen ben, heb ik (mede dankzij hulp van anderen op diverse fora) kunnen oplossen.\r\nIk mis nog een paar XP-drivers (gele vraagtekens):\r\n -Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio\r\n -USB Device\r\nAls iemand daar een oplossing voor weet, hou ik me aanbevolen.\r\nMaar dat is niet m\'n echte probleem.\r\n\r\nIk heb in XP een heel raar fenomeen: in apparatenbeheer zijn oa de volgende devices te zien:\r\n -Human Interface Device: USB-HID\r\n -Muizen en andere aanwijsapparaten: HID-compliant muis\r\n -USB controllers: USB-apparaat voor massaopslag\r\nM\'n (bedrade) muis werkt dan, ik kan USB-sticks lezen en schrijven en de externe HDD wordt herkend.\r\nAls ik op een gegeven moment W7 boot en daarna weer XP opstart, werken de zojuist genoemde apparaten niet meer\r\nen zijn die devices ook verdwenen uit Apparatenbeheer. Het lijkt er op, dat USB om zeep geholpen is.\r\nDan werk ik maar met de Touchpad, totdat op een gegeven moment de muis het weer doet, meestal pas dagen later.\r\nDe ontbrekende devices zijn dan ook weer terug in apparatenbeheer. Ik heb geen idee, waardoor zich dat herstelt, waarschijnlijk\r\ntrigger ik dat herstel met een bepaalde actie, of zo.\r\nHeeft iemand enig idee, wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik het eventueel oplos?
Link naar reactie
Ik kan bij Dell de inspiron 5520 niet vinden voor welke driver dan ook.\n[url]http://www.dell.com/support/drivers/nl/nl/nldhs1/ProductSelector/Select/FamilySelection?CategoryPath=all-products%2Fesuprt_laptop%2Fesuprt_inspiron_laptop&Family=Inspiron&DisplayCrumbs=Type%2Bproduct%40%2CLaptops%40%2CInspiron&rquery=na[/url]\n\n\nOok niet bij de pc\'s :\n[url]http://www.dell.com/support/drivers/nl/nl/nldhs1/ProductSelector/Select/FamilySelection?CategoryPath=all-products%2Fesuprt_desktop%2Fesuprt_inspiron_desktop&Family=Inspiron&DisplayCrumbs=Type%2Bproduct%40%2CDesktops%40%2CInspiron&rquery=na[/url]\n\nBen je zeker van dat type? (zie sticker onderzijde)\n\nNiek
Link naar reactie
Ja dat is een inspiron [B]15R[/B] 5520 en dat is heel wat anders.. :-) (om te zoeken dan) \n\nIk haalde vroeger nog wel eens drivers bij driverguide.com. maar is een erg commerciële site geworden, met heel veel reclame. Je moest er wel een gratis account aan maken, maar ik vond daar vaak wel wat ik zocht. \nLet wel even goed op, dat je niet wordt opgescheept met toolbars en andere ongewenste rommel. \n\nVerder maak ik zelf soms gebruik van Driver Genius maar dat programma is niet gratis en pakt nog wel eens een verkeerde driver, wat overigens tot nog toe niet voor rare dingen zorgde. \n\nBij Dell zijn ze inderdaad niet te vinden en ik neem aan, dat je Windows ook al hebt laten zoeken. Ik vermoed dat je een chipset driver nodig hebt.\n\nIk heb even in de specs zitten zoeken bij Dell\n\nAudio = IDT 92HH94 Maar daar kan ik verder helemaal niets over vinden.\n\nVerder geven ze geen info over de gebruikte chipset in het ding bij dell : [url]http://www.dell.com/support/troubleshooting/nl/nl/nldhs1/Product/inspiron-15r-5520[/url]\n\nDus blijft de mogelijkheid over om Dell te mailen om informatie over chipset en audio.\n\nNiek
Link naar reactie
Heb via de Service Tag op de Dell site gezocht, kom daar alleen maar W7 64-bits drivers tegen.\r\nMisschien is idd de enige mogelijkheid Dell te mailen, maar ik had eigenlijk gehoopt, dat er nog wel iemand was die XP er bij gezet heeft of wil zetten en dus ook allerlei probleempjes op (heeft) moet(en) lossen, want van Dell mailen verwacht ik eerlijk gezegd niet zo veel.
Link naar reactie
Probeer ook Intel\'s eigen gratis [B] Intel® Driver Update Utility [/B] - [url]http://intel-drv-ws.systemrequirementslab.com/iDUU/analysis/multi?lang=en&id=2D790847-676B-4B65-9531-321BC3439D05[/url]\n\nLukt dat niet, probeer dan eens het volgende :\nInstalleer op beide systemen eens [B]IntelliPoint 8.2 [/B]van Microsoft.\nHet is eigenlijk bedoeld voor MS - muizen, maar werkt hier ook goed met andere merken. Wanneer er tijdens de installatie naar type muis wordt gevraagd, vink je een vergelijkbaar type aan.\nHier de link : [url]http://www.filehippo.com/download_intellipoint/[/url]\n\nVoor desktop toetsenborden - maar mogelijk werkt het ook op laptops ? -is er evt. :[B] IntelliType Pro 8.2[/B] - [url]http://www.filehippo.com/download_intellitype/[/url]\nZelfde verhaal als hierboven.\n\n\"Niet geschoten .......... !\"
Link naar reactie
Hoi Ricky\r\n\r\nDriver Update Utility heb ik al gebruikt en daarmee idd een paar Intel drivers ge-update.\r\nDe Intelli-muis geïnstalleerd, maar helaas, het probleem blijft, dus er maar weer afgegooid.\r\nJammer, maar helaas.\r\nIn ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp.\r\n\r\nGroetjes en een fijne avond,\r\nMarcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...