Ga naar inhoud

Opstarten stopt halverwege


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik de Asus laptop aanzet dan stopt hij met opstarten meestal als er \'welkom\' op het scherm staat (niet steeds op het zelfde punt, soms stopt hij verderop), er is dan wel wat harde schijf activiteit maar hij gaat niet verder. Als ik dan de aan/uit knop een paar seconden indruk schakelt de PC uit en na opnieuw aanzetten gaat het meestal goed, maar soms moet ik hem nog een tweede keer weer opstarten.\r\nAls hij eenmaal goed opgestart is heb ik totaal geen last van fouten. \r\nIk hoop dat iemand een oplossing weet want nu zit ik steeds met kromme tenen als ik de PC aanzet.\r\n\r\nMvg, Jos
Link naar reactie
Ik heb uitgebreid in meerdere logboeken gekeken maar niet echt iets gevonden op het tijdstip van opstarten.\r\nIk weet ook niet precies in welk logboek ik moet kijken.\r\nDe volgende keer zal ik de tijd opnemen dat ik ben gestart, maar het gebeurt niet altijd. Het is in de laatste tijd bij ongeveer 10x opstarten 6x niet goed gegaan.\r\nAls ik iets meer te weten ben gekomen zal ik me weer melden.\r\nAlvast bedankt voor de moeite.\r\n\r\nMvg, Jos
Link naar reactie
[QUOTE=jola;627403]Het gebeurt enkel en alleen bij het opstarten, dus kouder kan haast niet. Bovendien loopt de zaak uitstekend ook al staat hij 10 uur aan.[/QUOTE]\r\n\r\n:DDat is nu net het probleem, de ventilatoren kunnen zo vuil zijn, dat deze niet snel genoeg op gang komen om de processor te koelen.;)\r\n\r\nIk zeg niet dat het probleem is opgelost als de Laptop fysiek is schoongemaakt, maar het zou heel logisch zijn als het wel zo is.\r\nEn anders kijken we daarna wel verder waar het probleem dan kan zitten.\r\nJe zegt het zelf al, het gebeurt bij het opstarten, dus er is eigenlijk nog niets gedaan door het systeem, alleen heeft deze de opstart cyclus gestart.
Link naar reactie
Ik heb de zaak flink schoongemaakt.\r\nVóór de schoonmaak:\r\nProcessor: 33\r\nMoederbord: 49\r\nHD: 31\r\nNa de schoonmaak (was nog niet helemaal afgekoeld):\r\nProcessor: 29\r\nMoederbord: 39\r\nHD: 29\r\nNa weer een half uur draaien:\r\nProcessor: 34\r\nMoederbord: 44\r\nHD: 32\r\n\r\nMorgen als hij helemaal is afgekoeld zal ik na de start meteen kijken wat het dan is.\r\n\r\nMvg, Jos
Link naar reactie
Vanmiddag bij het opstarten ging het fout. Bij de 2e opstartpoging ging het goed.\r\nZo snel mogelijk naar de temperaturen gekeken:\r\nProcessor: 34\r\nMoederbord: 46\r\nHD: 28\r\n\r\nIn het logboek \'Windows systeem\' bij de eerste opstartpoging 1 fout en 1 waarschuwing , maar [U]exact [/U]de zelfde fout en waarschuwing bij de 2e start (waar het starten dus wel lukte).\r\n\r\nFOUT:\r\n\\SystemRoot\\SysWow64\\drivers\\pfc.sys kan niet worden geladen vanwege incompatibiliteit met dit systeem. Vraag de leverancier van de software om een compatibele versie van het stuurprogramma.\r\n\r\nWAARSCHUWING:\r\nHet stuurprogramma \\Driver\\pfc kan niet worden geladen voor het apparaat IDE\\CdRomTSSTcorp_CDDVDW_TS-L633C________________AS01____\\4&13d37a7d&0&0.1.0.\r\n\r\nWie kan hier iets zinnigs over zeggen?\r\n\r\nJos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...