Ga naar inhoud

Windows 7 goedkoop kopen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk wil graag een laptop kopen, maar nu zijn alle laptops die ik wil nou net niet meer verkrijgbaar in Nederland. Dus wil ik een BTO laptop gaan samenstellen, maar hier zit geen windows 7 inc. in de prijs, en die er zo apart bij kopen is erg duur, wel 94 Euro!\r\n\r\nDus, weet iemand waar ik Windows 7 64 bit kan krijgen voor onder de 50 Euro?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nFeniks60
Link naar reactie
Goedkoopste is 84 euro: [url]http://tweakers.net/categorie/404/besturingssystemen/producten/#filter:VYwxDoMwDEXv4jkDKTGIHACpQ6eOFUOaeEgVAbIRC8rd66oM7eIvvWe9A54c5nRNAv7Ru8tkYOFEPGYqCTysnF8CJ7wvvCkLEpWoiXTLM_jGgBBnkm_F4oBGT68tWSmOuWzEag5orfvMHor-gW1a1JBOB1M1avHfuhN3PxjtoLTWNw[/url]\n\nOnder de 50 euro ga je in een normale winkel niet vinden, dan heb je gegarandeerd een illegale versie te pakken. Wat misschien een mogelijkheid is, vermits je zelf of een van je kinderen naar de middelbare school gaat, is goedkoop een licentie kopen via slim.nl. Dat geldt ook als je MBO studeert. Als je HBO of WO studeert ga je naar surfspot.nl. Beide sites zijn eigenlijk hetzelfde en je vind er veel software met hoge kortingen. Mocht je studeren kijk dan ook eerst even of je instelling is aangesloten op MSDNAA, in dat geval kun je zelfs gratis een licentie krijgen voor Windows-besturingssystemen.\n\nEDIT: Windows licenties zijn altijd voor 1 pc. Tenzij je een volume-licentie koopt, maar dan moet je weer een bedrijf zijn met minstens een dozijn pc\'s wil het interessant worden.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;626948]Goedkoopste is 84 euro: [url]http://tweakers.net/categorie/404/besturingssystemen/producten/#filter:VYwxDoMwDEXv4jkDKTGIHACpQ6eOFUOaeEgVAbIRC8rd66oM7eIvvWe9A54c5nRNAv7Ru8tkYOFEPGYqCTysnF8CJ7wvvCkLEpWoiXTLM_jGgBBnkm_F4oBGT68tWSmOuWzEag5orfvMHor-gW1a1JBOB1M1avHfuhN3PxjtoLTWNw[/url]\r\n\r\nOnder de 50 euro ga je in een normale winkel niet vinden, dan heb je gegarandeerd een illegale versie te pakken. Wat misschien een mogelijkheid is, vermits je zelf of een van je kinderen naar de middelbare school gaat, is goedkoop een licentie kopen via slim.nl. Dat geldt ook als je MBO studeert. Als je HBO of WO studeert ga je naar surfspot.nl. Beide sites zijn eigenlijk hetzelfde en je vind er veel software met hoge kortingen. Mocht je studeren kijk dan ook eerst even of je instelling is aangesloten op MSDNAA, in dat geval kun je zelfs gratis een licentie krijgen voor Windows-besturingssystemen.\r\n\r\nEDIT: Windows licenties zijn altijd voor 1 pc. Tenzij je een volume-licentie koopt, maar dan moet je weer een bedrijf zijn met minstens een dozijn pc\'s wil het interessant worden.[/QUOTE]\r\n\r\nO, maar ik zit nog in de 2e, in de brugklas (want wij hebben een 3-jarige brugklasperiode), dus dat gaat niet werken denk ik. Maar ik las net een andere thread over iemand die een laptop met windows 7 had, en daar ook de activation key voor had. Als ik het goed begrijp kun je dan via de Microsoft website windows 7 downloaden en dan zo alles activeren? Maar ik heb ook een laptop met Windows 7 preïnstalled gekocht, zou ik de activation key dan moeten hebben of zou ik die dan kunnen opvragen?
Link naar reactie
Brugklas of 2e is ook middelbare school. Dus ga even naar [url]http://slim.nl/[/url], kies rechtsboven Nieuw Klant en kijk of je school er tussen staat. Zo ja, dan gelijk een account aanmaken!\n\nGratis via MSDNAA zal dan niet gaan werken, maar misschien ben je via slim.nl wel voor 30 euro klaar (geen idee wat de prijzen precies zijn).\n\nDe andere thread heb ik gezien, mijn reactie kun je daar vinden (in het kort: de voorgeinstalleerde licentie is niet overdraagbaar naar een andere computer).
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;626954]Brugklas of 2e is ook middelbare school. Dus ga even naar [url]http://slim.nl/[/url], kies rechtsboven Nieuw Klant en kijk of je school er tussen staat. Zo ja, dan gelijk een account aanmaken!\r\n\r\nGratis via MSDNAA zal dan niet gaan werken, maar misschien ben je via slim.nl wel voor 30 euro klaar (geen idee wat de prijzen precies zijn).\r\n\r\nDe andere thread heb ik gezien, mijn reactie kun je daar vinden (in het kort: de voorgeinstalleerde licentie is niet overdraagbaar naar een andere computer).[/QUOTE]\r\n\r\nEcht heel erg bedankt! Hier staat dat ik Windows 7 voor 30 Euro kan krijgen, dan kan ik hem wel maar 1 keer gebruiken, maar dat maakt niet uit. Nog een paar kleine vraagjes: Wat is Visio Proffesional 2010? Is dit een third party uitgever van Windows of zoiets? En waarom adviseren ze in de beschrijving dat het beter is om de 32-bits versie te installeren, ook op 64 bits systemen. En ook nog voor de zekerheid: Als ik een Windows 8 laptop koop, kan ik met deze aankoop hem toch \'downgraden\' naar Windows 7?
Link naar reactie
Visio is een programma om (vector) tekeningen te maken. Het is een uitbreiding op het office pakket. Ik heb het hier wel, maar de meeste mensen hebben het niet nodig.\nVoor heel office raad Microsoft aan de 32 bits versie te installeren, ook onder een 64 bits besturingssysteem. Ik weet niet precies waarom, maar ik denk omdat office altijd 32 bits is geweest en ze de conversie naar 64 bits eigenlijk nog niet helemaal goed hebben gekregen.\n\nOok in geval van een Windows 8 laptop kun je hiermee terug naar Windows 7. Betekent wel dat je een schone installatie moet doen, maar dat maakt voor een nieuwe laptop niet uit. Waar je beter wel even naar moet kijken voordat je een laptop koopt is of er drivers beschikbaar zijn voor Windows 7, bij voorkeur direct via de fabrikant van de laptop. Anders kan het zijn dat sommige dingen zoals een webcam of mediatoetsen niet gaan werken.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;626970]Voor heel office raad Microsoft aan de 32 bits versie te installeren, ook onder een 64 bits besturingssysteem. Ik weet niet precies waarom, maar ik denk omdat office altijd 32 bits is geweest en ze de conversie naar 64 bits eigenlijk nog niet helemaal goed hebben gekregen.[/QUOTE]\n\nPlugins, mostly. Je kunt allerlei add-ons en plugins gebruiken voor Office, en die zijn vrijwel altijd voor de 32-bits versie. Bovendien heeft een 64-bits versie gewoon te weinig voordelen om echt de moeite waard te zijn. Ik bedoel, als jouw Word of Excel documenten regelmatig boven de 4 GB uitkomen qua grootte, dan denk ik dat je andere problemen hebt. :mrgreen:\n\nIk gebruik Visio op de zaak nog wel eens - het is wel handig als je stroomdiagrammen moet maken, dat gaat daar ook heel makkelijk in. Maar voor de meeste mensen is het inderdaad nogal overbodig, vandaar dat hij in de meeste pakketten niet inbegrepen is.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;626983]Plugins, mostly. Je kunt allerlei add-ons en plugins gebruiken voor Office, en die zijn vrijwel altijd voor de 32-bits versie. Bovendien heeft een 64-bits versie gewoon te weinig voordelen om echt de moeite waard te zijn. Ik bedoel, als jouw Word of Excel documenten regelmatig boven de 4 GB uitkomen qua grootte, dan denk ik dat je andere problemen hebt. :mrgreen:\r\n\r\nIk gebruik Visio op de zaak nog wel eens - het is wel handig als je stroomdiagrammen moet maken, dat gaat daar ook heel makkelijk in. Maar voor de meeste mensen is het inderdaad nogal overbodig, vandaar dat hij in de meeste pakketten niet inbegrepen is.[/QUOTE]\r\n\r\ndus ik kan eigenlijk gewoon 64 bits installeren en 32 bits negeren, en visio dus een programma, maar waarom zouden ze deze bij windows 7 leveren en wat is er dan met de drivers, zouden er dan misschien geen drivers zijn voor de hardware die windows 7 supporten, maar alleen maar windows 8? En waaron is 32 bits beter dan 64 bits? 64 bits is toch sneller en nieuwer, want ik wil wel een beetje kunnen gamen op mijn nieuwe laptop.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;626983]Visio [...] vandaar dat hij in de meeste pakketten niet inbegrepen is.[/QUOTE]\r\nZit zelfs nergens bij inbegrepen, je moet het altijd los kopen.\r\n\r\n[QUOTE]dus ik kan eigenlijk gewoon 64 bits installeren en 32 bits negeren, en visio dus een programma, maar waarom zouden ze deze bij windows 7 leveren en wat is er dan met de drivers, zouden er dan misschien geen drivers zijn voor de hardware die windows 7 supporten, maar alleen maar windows 8? En waaron is 32 bits beter dan 64 bits? 64 bits is toch sneller en nieuwer, want ik wil wel een beetje kunnen gamen op mijn nieuwe laptop. [/QUOTE]\r\nAls Visio bij Windows wordt geleverd dan hebben we het waarschijnlijk niet over dezelfde Visio. Plaats eventueel een schermafbeelding met de tekst waar Visio genoemd wordt, zodat we even mee kunnen kijken.\r\n\r\nDrivers: als je een hele nieuwe laptop koopt, kan het zijn dat de fabrikant alleen drivers voor Win8 beschikbaar heeft. Onderdelen als mediatoetsen zijn vaak zo fabrikant-specifiek dat je nergens anders drivers hiervoor kunt vinden. Het is sowieso makkelijker als je al je drivers bij de laptopfabrikant kun ophalen, in plaats van ze zelf her en der bij elkaar te moeten schrapen.\r\n\r\n32 bits is beter voor Office, niet voor Windows. Je kunt gewoon 32 bits Office op 64 bits Windows installeren.\r\nWindows zelf: heb je minder dan 4 GB werkgeheugen dan maakt het niet uit wat je kiest. Bij meer dan 4 GB werkgeheugen dan moet je de 64 bits versie nemen om de hoeveelheid geheugen te kunnen gebruiken.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;627001]Zit zelfs nergens bij inbegrepen, je moet het altijd los kopen.\r\n\r\n\r\nAls Visio bij Windows wordt geleverd dan hebben we het waarschijnlijk niet over dezelfde Visio. Plaats eventueel een schermafbeelding met de tekst waar Visio genoemd wordt, zodat we even mee kunnen kijken.\r\n\r\nDrivers: als je een hele nieuwe laptop koopt, kan het zijn dat de fabrikant alleen drivers voor Win8 beschikbaar heeft. Onderdelen als mediatoetsen zijn vaak zo fabrikant-specifiek dat je nergens anders drivers hiervoor kunt vinden. Het is sowieso makkelijker als je al je drivers bij de laptopfabrikant kun ophalen, in plaats van ze zelf her en der bij elkaar te moeten schrapen.\r\n\r\n32 bits is beter voor Office, niet voor Windows. Je kunt gewoon 32 bits Office op 64 bits Windows installeren.\r\nWindows zelf: heb je minder dan 4 GB werkgeheugen dan maakt het niet uit wat je kiest. Bij meer dan 4 GB werkgeheugen dan moet je de 64 bits versie nemen om de hoeveelheid geheugen te kunnen gebruiken.[/QUOTE]\r\n\r\nAh, dus ik kan gewoon de 64-bits versie installeren, want ik wil zeker weten wel gebruik maken van de + 4 gb geheugen. Ik kom wel een keer in de toekomst terug op de 32-bits office. De drivers zullen geen probleem meer zijn denk ik, want ik wil een BTO laptop gaan kopen, maar daar zit geen standaard besturingssysteem op, die koop ik dan los van slim.nl\r\n\r\nIk maak zometeen wel een screenshot van visio/windows 7, want ik denk ook dat we het allebei over een verschillende visio hebben.\r\n\r\nMaar toch bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
Ja, gewoon 64 bits Win7 nemen dan. Daar kan later prima 32 bits Office op, zo heb ik ook hier net mijn nieuwe computer geinstalleerd.\n\nOok, of eerder nog vooral, bij een BTO laptop moet je voor ieder component kijken of er drivers zijn voor het besturingssysteem dat je wil gebruiken. Waarschijnlijk staat er op de website waar je de laptop samen gaat stellen of het geschikt is voor Windows 7 of niet.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;627143]Ja, gewoon 64 bits Win7 nemen dan. Daar kan later prima 32 bits Office op, zo heb ik ook hier net mijn nieuwe computer geinstalleerd.\r\n\r\nOok, of eerder nog vooral, bij een BTO laptop moet je voor ieder component kijken of er drivers zijn voor het besturingssysteem dat je wil gebruiken. Waarschijnlijk staat er op de website waar je de laptop samen gaat stellen of het geschikt is voor Windows 7 of niet.[/QUOTE]\r\n\r\nOh, ik keek net even weer goed op slim.nl en wat ze verkochten was niet windows 7, maar visio vóór windwos 7. Stom kijkfoutje, maar ze zouden die software ook niet onder \'besturingssystemen\' moeten zetten!\r\n\r\nIk wil nu een licentie kopen via marktplaats, want dat is het goedkoopst. Maar sommige advertenties lijken me een beetje te goedkoop, ik bedoel windows 7 ultimate voor 5/7,50/10 Euro? Terwijl hij normaal zo\'n 200 Euro kost! Heeft iemand hier ervaring mee en is dit wel een slim idee? Want ik bedoel, het zou allemaal fake kunnen zijn, maar ik heb hun adres als ik het kom ophalen, dus dan zou ik ze zo kunnen aangeven bij de politie. Dus ja, hier ben ik een beetje in de war, want het lijkt allemaal een beetje te mooi om waar te zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;627192]Ja die prijsjes zijn wel leuk\r\n\r\nMaar je krijgt een zelf gebrande dvd met een code waarvan je niet weet of hij werkt,\r\n\r\n..\r\n\r\n Als je slim bent koop je bij een nieuwe laptop , een originele W7 Home Premium 64 Bits ;)\r\n\r\nKrijg je voor weinig geld de kans om naar W8 te upgraden .[/QUOTE]\r\n\r\nIemand die er een verkoopt wil hem meteen voor me installeren, dus dan denk ik wel dat het zal werken.
Link naar reactie
Installeren is een ding, het wordt pas spannend bij het activeren. Ik zou er alleen mee in zee gaan als het ook ter plekke via internet wordt geactiveerd wordt en je de originele sticker met productcode mee krijgt. Anders kun je net zo goed een illegale versie ergens vandaan toveren. Blijft gevaarlijk als je \'zomaar ergens\' Windows koopt voor een prijs die ver onder de reguliere prijs ligt.\n\nDat slim.nl geen Windows 7 meer heeft is jammer. Zal zijn omdat ze een contract hebben met Microsoft, en nu Windows 8 uit is zullen ze het niet meer mogen verkopen. Heb ik eerder niet bij stil gestaan.\n\nMisschien kun je eerst eens kijken naar wat voor laptop je precies wilt kopen. Dan kunnen we vervolgens kijken of je niet net zo goed een reguliere laptop kun nemen waar wel Windows 7 bij zit.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;627207]Installeren is een ding, het wordt pas spannend bij het activeren. Ik zou er alleen mee in zee gaan als het ook ter plekke via internet wordt geactiveerd wordt en je de originele sticker met productcode mee krijgt. Anders kun je net zo goed een illegale versie ergens vandaan toveren. Blijft gevaarlijk als je \'zomaar ergens\' Windows koopt voor een prijs die ver onder de reguliere prijs ligt.\r\n\r\nDat slim.nl geen Windows 7 meer heeft is jammer. Zal zijn omdat ze een contract hebben met Microsoft, en nu Windows 8 uit is zullen ze het niet meer mogen verkopen. Heb ik eerder niet bij stil gestaan.\r\n\r\nMisschien kun je eerst eens kijken naar wat voor laptop je precies wilt kopen. Dan kunnen we vervolgens kijken of je niet net zo goed een reguliere laptop kun nemen waar wel Windows 7 bij zit.[/QUOTE]\r\n\r\nIk wil een BTO P•BOOK 15CL45-GT650 i7 QUAD, voornamelijk omdat dit een 650m + i7 ivy bridge + 15 inch configuratie is, en ook nog van een fatsoenlijk merk (niet Acer ofzo). Het is onder de 1000 Euro, wat wel fijn is, want ik wil in totaal inc. Windows 7 niet meer dan 1050 EUro besteden.
Link naar reactie
Als je de laptop wilt gebruiken om serieus te gaan gamen, dan zou ik liever een minder zware processor nemen en dat geld investeren in een betere grafische kaart. Binnen jouw budget zou dan een i5 samen met een GTX660 passen.\n\nZie hier voor de verschillen in game prestatie: [url]http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html[/url]\nEn dan kom je bijvoorbeeld op een van deze twee laptops uit: [url]http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:TYsxDsMgEAT_sjUFBg4CD3CXKmWUwsIURCi2wHJj8fcAaVKNdlZzYctryHMMaYXDnuO7gP3kY8tHc0vxzbTHh3v8wHGGsgc_x3SEXOAuSFId55LgntCCixZoYacOpWnA3Dokt2ORwasySC3-S25lfyepBswoiYbUZFtS6xc[/url]\nDe goedkopere van de twee is zelfs nog met Windows 7.\n\nBij zowel een GT650 als een GTX660 hoef je niet te verwachten om op de hoogste settings te kunnen gamen. De GTX660 kan net wel het verschil maken tussen \"net niet\" en \"niet het beste maar wel prima\". Wil je echt op Full HD kunnen gamen, dan zal de portemonnee wat verder open moeten. Daar zou ik dus nog even over nadenken en eventueel van anderen advies inwinnen. Voor dat laatste kun je het beste een nieuw topic beginnen onder \"systemen\" met een vraag als \"ik wil een laptop om te gamen, 15 inch full HD scherm en ik wil maximaal 1050 euro uitgeven en ik wil geen troep van Acer of Packard Hell\". Als je inderdaad wilt gaan gamen uiteraard.\n\nHet nadeel van een laptop is dat upgraden eigenlijk niet kan. Dus je moet nu iets kopen wat over 3 jaar ook nog voldoet. Ik dacht mijn nieuwe computer ook in twee dagen te kunnen uitzoeken, maar met hulp van het forum hier heb ik sommige eisen los kunnen laten en besloten dat het beter was toch maar wat meer uit te geven. En nu staat er een pc waar ik bijzonder tevreden mee ben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...