Ga naar inhoud

mappenbeheer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik maak een map en meerdere submappen en zet daar allerlei bestanden in. Om iedere map eenzelfde uiterlijk te geven sorteer ik op naam en groepeer op type.\r\n\r\nNu is alfabetisch (mappen) in groepen en dat wil ik niet dus ik zet gewoon een lege map A-B etc daartussen.\r\n\r\nVerder zet ik voor de archiefmappen een (#_) Archiefmap1 dus #_Archiefmap1\r\nverdere mappen met een 0_ als dat nodig is. # staat altijd bovenaan. Nu kwam ik er gisteren achter dat ik geen opgeslagen internetpagina van bijvoorbeeld Wikipedia (enkel bestand) kan openen, wel met Firefox. Oorzaak is dat #-teken. \r\n\r\nDit krijg ik, fout adres met IE\r\n\r\nmhtml:file://E:\\INDEX\\__HULPMAP\\#_WIKIPEDIA\\Voeding - Wikipedia.mht\r\n\r\nmet Firefox:\r\nunmht:///file.5/E:/INDEX/__HULPMAP/%23_WIKIPEDIA/Voeding%20-%20Wikipedia.mht/\r\nen deze opent wel.\r\n\r\nErg vervelend, want ik heb duizenden files met IE gemaakt en daar staan de afbeeldingen wel in en Firefox vaak niet.\r\n\r\nWat is hier aan de hand en hoe los ik dat op. Ik kan alle # vervangen door % dat wijzigt niets aan de volgorde in de map volgens mij. Echter bij tienduizenden mappen is dat veel werk. Is er een zoekmachine met die mogelijkheid. Of heeft iemand anders een idee. \r\n\r\nDoe anders even zelf een testje dan weet je wat er exact gebeurd. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
[url]http://support.microsoft.com/kb/969869/nl[/url]\r\nGeen Spatie\r\n Een URL bestaat uit slashes, letters en cijfers en punten. Een spatie mag niet voorkomen in een URL. Ook speciale tekens zoals % of $ mogen niet in een URL voorkomen. Deze tekens hebben andere betekenissen en scheiden daarmee letters en cijfers. URL´s zijn meestal zo kort mogelijk. In principe kan een URL 5000 tekens lang zijn. Sommige computers hebben moeite met lange URL´s. Bovendien heeft een lange URL weinig toegevoegde waarde omdat je vrijwel nooit informatie uit een URL leest. Daarom houden programmeurs de URL´s kort. \r\nbron :\r\n[url]http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/64513-wat-is-een-url.html[/url]\r\n\r\nDe volgende tekens bevatten een code voor een teken in de url editor van je browser:\r\n%20 is a space,\r\n%0A is a line feed,\r\n%0D is a carriage return,\r\n%3A is a : (colon)\r\n%3B is a ; (semi-colon)\r\n%2F is a / (forward slash)\r\n%5C is a \\ (backslash)\r\n%21 is a ! (exclamation)\r\n%22 is a \" (inverted comma)\r\n%23 is a # (hash)\r\n%3F is a ? (question mark)\r\n%3D is a = (equals)\r\n%40 is a @ (at)\r\n%25 is a % (percentage)\r\n%3E is a > (greater than)\r\n%3C is a < (less than)\r\n%24 is a $ (dollar)\r\n%26 is a & (ampersand)\r\n%5B is a [\r\n%5D is a ] \r\n%7E is a ~ (tilde)\r\n%5E is a ^\r\n%60 is a ` \r\n%7B is a { (opening bracket)\r\n%7D is a } (closing bracket)\r\n%7C is a | (pipe)\r\n\r\nkijk op volgende link voor alle codes:\r\n[url]http://www.obkb.com/dcljr/charstxt.html[/url]
Link naar reactie
Het hekje (#) in de mapnaam is het probleem.\nIn een internet-adres betekent een hekje dat alles wat na het hekje staat een verwijzing is naar een specifieke plek op de pagina, waarvan het adres voor het hekje staat. \n\nInternet Explorer probeert dus het bestand mhtml:file://E:\\INDEX\\__HULPMAP\\ te openen, wat niet bestaat (omdat het een map is). Je kunt dit beschouwen als een fout in Internet Explorer, omdat deze het pad niet url-encodeert.\n\nAls je % gaat gebruiken gaat het weer mis, want ook die zal niet gecodeerd worden.\n\nOm duizenden mappen te hernoemen kun je bijvoorbeeld Advanced Renamer gebruiken. Daarmee kun je een actie uitvoeren als \"vervang dit door dat in al deze mappen\".
Link naar reactie
Bedankt voor de uitleg. Als ik de map #_ verander in %_ dan kan ik het wel openen in/met IE.\r\nMaar goed, FooBar schrijft dat dit niet kan. Wie weet dan wat ik kan gebruiken? Er staan geen spaties in de mapnaam.\r\n\r\nOnder de #_ staan \r\n\r\n__0\r\n_0\r\n0\r\nDit is om de mapvolgorde goed te houden\r\n#_ zijn arschiefmappen en staan altijd bovenaan. Dat moet zo blijven. Als ik drie maal _ (dus ___) moet gebruiken is wel erg veel van het goede.\r\n\r\nIk zou het uitroepteken kunnen gebruiken? Dus !_WIKIPEDIA etc.
Link naar reactie
Tja, ik heb het uiteraard niet geprobeerd, maar als % wel werkt kun je dat gewoon gebruiken natuurlijk. %_ zal goed gaan omdat er geen karaktercodering bestaat met een _ er in. Maar stel je hebt een map %3D_films, dan gaat het wel mis, omdat %3D wel iets anders betekent.\n\nOf een uitroepteken altijd goed gaat durf ik niet te zeggen, er staat me niets bij dat in relatie met webpagina\'s daar iets speciaals mee is. Punt blijft wel dat als het op webpagina\'s aan komt je eigenlijk geen gekke dingen zou moeten doen. Maar zolang je het niet op internet zet en het voor jezelf werkt, moet je je daar niet al te veel van aantrekken. Dus als die % werkt, gewoon doen!
Link naar reactie
Ik doe niets geks met die webpagina\'s, iedereen kan die zo van internet opslaan of die nu van Wikipedia of fora zijn. Soms ik het gewoon gemakkelijk als je gegevens nog eens terug kunt kijken en webpagina\'s verdwijnen na verloop van tijd. Het is zuiver voor archief.\r\n\r\nDie Wikipedia url is dus standaard van Wikipedia en ik wijzig die ook niet. Dat zou ook onbegonnen werk zijn. Het zit hem in dat #, zoals jij en Flame aangeven en die moet worden omgezet naar %23 wat Firefox wel doet. Ik zet niets op internet, ik sla gewoon pagina\'s op. Feit is dat ik IE meer gebruik dan FF. Openen met IE heeft mijn voorkeur. \r\n\r\nIn de documentatie van Flame staat:\r\n\r\nDe gebruikersnaam of wachtwoord bevat een van de tekens:\r\n\r\n: # ? / \\ %\r\n\r\nDit gedrag is inherent. \r\n\r\nDaar staat dus wel die % bij. Misschien begrijp jij dat dan beter. Dan lijkt mij verstandig het uitroepteken maar te gaan gebruiken. Ik ga eerst alles back-uppen en dan eens the Advanced Renamer testen. Kijken of die ook submappen doet. Meestal gebruik ik Metamorfose maar daar zie ik geen optie met submappen.\r\n\r\nHet hoeft ook geen % of ! uitroepteken te zijn maar de mappen moeten bovenaan staan. Dus een ander teken kan ook maar wel met _ Als iemand een ander teken heeft, houd ik mij aanbevolen.\r\n\r\nIk heb renamen getest en hij doet de submap ook, echter zodra de folder in de hoofdmap en/of submap mappen bevat wordt de naam niet gewijzigd. Vreemde zaak en dat schiet niet op. Erg jammer.
Link naar reactie
Dat hoef ik me niet af te vragen en het antwoord op die vraag heb ik al gegeven. Het zijn archiefmappen en die moeten bovenaan staan in elke map, vervolgens komen de hoofditems en dan normale items (lees mappen) in de map en daaronder (groeperen op type) de snelkoppelingen (url\'s en normale file)\r\n\r\nDus\r\nAlles gesorteerd op naam en gegroepeerd op type\r\n#_Archief\r\n#_2001\r\n#_2002\r\n\r\n__Hoofditems\r\n__Azie\r\n__Europa\r\n\r\n_Normale items\r\n_Cartografie\r\n_Cultuur\r\nfiles\r\n\r\nJe ziet zo wordt alles volgens een vast systeem weergegeven.\r\n\r\nSorteren op naam is ook fout in Windows 7 en daarom zet ik overal een lege map tussen\r\ndus\r\n_A\r\n_B\r\n_C\r\n_D\r\nDat maakt de zaak overzichtelijker.\r\n\r\nVerder werk ik met zoeken niet via verkenner maar met een zoekmachine. Met alle bestanden in de archiefmappen zijn er nooit problemen geweest, ook niet met synchronisatie.\r\n\r\nEchter je had het wel kunnen verwachten dat een amateurisch programma als IE de zaak niet kan omzetten en Firefox kan dan wel (naar %23)! Belachelijke zaak en daar klopt werkelijk niets van.\r\n\r\nHet is niet op te lossen want vrijwel alle tekens zijn bezet. Als ik het goed begrijp (Engelstalig) zijn alleen - _ . ~ vrij en behoeven niet encoded. Echter deze zijn voor mij onbruikbaar. Dan ga ik dergelijke bestanden wel openen met Firefox als ze in een map met een hekje staan. Alles veranderen is ook haast ondoenlijk.
Link naar reactie
Ik heb nog bij twee computerwinkels geweest en die wisten het niet precies. Uiteindelijk bij een universiteit in Amerika duidelijkheid gekregen dat al die speciale tekens een risico zijn. Na diverse tests ook met renamers kreeg ik het idee om #_ niet te vervangen door %_ of !_ of ~ etc. maar simpel door _ Mapnaam Spaties komen \'tig\' keer voor in mapnamen dus dat zal geen probleem geven. \r\n\r\nVervangen kan snel maar zonder submappen met Metamorfhose door saven en loaden. Dan RMK etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...