Ga naar inhoud

c schijf alleen voor windows en office


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Helemaal alleen Windows en Office is moeilijk, want dan moet je de zogeheten \'user directory\' gaan verplaatsen. Mocht je dat willen, dan doe je dat het beste door C:\\Users te verplaatsen naar D:\\Users en dan een NTFS junction te maken van C:\\Users naar D:\\Users.\n\nAls je dat niet kunt volgen, dan zou ik er niet aan beginnen. Dan kun je het beste de afzonderlijke mappen voor Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen etc. verplaatsen naar de D schijf. Dit doe je door de eigenschappen van de betreffende mappen te openen, daar vind je een tabblad met de mogelijkheid de map te verplaatsen. Wijst zich redelijk voor zich. Moet je voor iedere Mijn *** map afzonderlijk doen.\n\nWat betreft programma\'s kun je bij de meeste tijdens de installatie opgeven waar je ze wil hebben. Hier kun je dus de D schijf in plaats van de C schijf kiezen. Let op dat niet alle programma\'s die mogelijkheid bieden, sommige laten zich alleen op de Windows-schijf installeren. Daar moet je dan maar mee leven.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;626829]Inderdaad, goede toevoeging.\n\nWat is precies het doel dat alleen Windows en Office op de C schijf moet?[/QUOTE]\n\nGokje - klein p***eschijfje. Of misschien het idee dat je dan Windows onafhankelijk van je games kan formatteren en herinstalleren.\n\nNewsflash - dat werkt dus ook niet. Vanwege de eerder genoemde registervermeldingen zul je, als je Windows formatteert, ook altijd al je games opnieuw moeten installeren. Savegames zijn meestal toch al wel veilig omdat die sinds Vista (mogelijk al XP) al in je gebruikersprofiel worden opgeslagen.\n\nDat je dan je gebruikersprofiel op een andere schijf zet - soit. Doe ik ook, is een prima idee, want alle data, foto\'s, muziek, filmpjes en weet ik wat nog meer vreet ruimte. Games gooi ik tegenwoordig gewoon lekker in de Program Files (x86) map. Ik prik er voor een paar tientjes wel een extra schijf in als ik plek tekort kom, daar ga ik niet over neuzelen.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;626837]Of misschien het idee dat je dan Windows onafhankelijk van je games kan formatteren en herinstalleren.[/QUOTE]\r\nVandaar de vraag ;)\r\n\r\nAls het een kleine C-schijf is kun je gewoon zo veel mogelijk software bij installatie naar D dirigeren. De kleine beetjes die dan toch op C terecht komen om het te laten werken zijn niet zo heel groot meestal.\r\n\r\nAndere optie is natuurlijk, als C en D twee partities op dezelfde fysieke schijf zijn, om dan met een partitieprogramma D wat kleiner en C wat groter te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...