Ga naar inhoud

latop start alleen maar in veilige modus


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hoi beste mensen,\r\n\r\nik heb een probleem,\r\nvan een kennis kreeg ik een laptop met de vraag er eens naar te kijken \"hij doet het niet goed\"\r\n\r\nHelaas weet ik dus ook helemaal niks van de geschiedenis en ook wanneer het fout ging en of er iets geinstaleerd was daar voor is onbekend.\r\n\r\nhet is een Toshiba Satellite C6601j2 , windows7 64bit\r\n[url]http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?service=NL&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=1101913[/url]\r\n\r\nde laptop start altijd op in Veilige modus\r\nvia F8 kom ik wel in het keuzescherm waar ik kan kiezen tussen een aantal veilige modus of gewoon starten, maar na klikken op gewoon starten gaat ie toch naar veilige modus.\r\nGeen blue-screens.\r\n\r\nbij het opstarten krijg ik wel de volgende boodschap\r\n[ATTACH]17205[/ATTACH]\r\n\r\nik heb al:\r\nopgeruimd met CCleaner\r\nnaar virussen gescanned met esset-online (nod32), Mbam, Prevx en avg (staat op de pc)\r\nde hdd getest met een tooltje op ultimate boot cd\r\nopstarten in herstel en dan Bootrec.exe /fixmbr\r\nallemaal met geen resultaat.\r\n\r\n\r\nhoe krijg ik nu die laptop weer in de normale windows?\r\nen wat zit er fout?\r\n\r\nbvd. Turn
Link naar reactie
Als je in veilige modus bent opgestart type je in het schermpje vlak boven start msconfig en geeft enter.\nEr verschijnt een schermpje met 5 tabbladen.\nKijk in het eerste tabblad of daar is aangevinkt \"Normaal opstarten\" \nKijk in het tweede tabblad of daar \"Opstarten in veilige modus niet is aangevinkt\" \n\nVerder lees ik op je scherm, dat je harddisk is beschadigd. \nBackup dus zoveel mogelijk persoonlijke data.\nIk zou daarna de hd vervangen en opnieuw Windows installeren. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niekie,\r\n\r\nin msconfig aangepast, maar hij gaat toch weer naar veilige modus.\r\n\r\nook heb ik een scan gedaan voor de hdd \r\neerste met ViVard (ultimatebootcd.com)\r\nen ook met seagate seatools.\r\nbeide geven aan dat de hard disc geen problemen geeft.\r\n\r\nToshiba / Fujitsu tools voor windows doet het niet (in veilige modus)\r\nde dos versie moet via dos, ik moet nog even kijken hoe dat moet
Link naar reactie
nou na nog heel wat proberen ben ik er uit gekomen, maar ik heb veel geprobeerd dus weet niet 100% zeker dat het volgende de oplossing was (bijna zeker wel)\r\n\r\nAl eerder had ik een simpele toolbar verwijderd, nu heb ik nog eens even verder gezocht en kwam er achter dat het helemaal niet zo een onschuldige was.\r\ntelevisionfanatic was de toolbar, het meeste was al weg en een paar resten heb ik verwijderd buiten windows om (ubuntu live cd).\r\nhierna nogmaals in msconfig de juiste vinkjes (zie post #2 )\r\nen ja hoor het was weer oké.\r\n\r\nallen dank voor het meedenken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...