Ga naar inhoud

Win 8 - 2 starters problemen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ben wat aan het spelen met Windows 8.\n\nHet eerste probleem wat ik tegen kom is dat het USB toetsenbord rara tekens geeft.\nUiteraard staat hij op VS internationaal.\nHoe en waar krijg ik dat goed?\nWant dit is waardeloos, schrijven via het toetsenbordje op het scherm.\n\nAlles staat verder op Tegels en Details.\nDit trekt mij blijkbaar aan, in Win7 het zelfde, krijg het maar niet BLIJVEND op LIJST, ALLES.:confused::confused::confused:\nWaarom kun je dit nu niet in het register vast zetten op Lijst, net zoals het nu blijkbaar Vast staat op Details.\n\nEn het op alle mappen toepassen weet ik wel (Win7) maar een volgende keer stat het weer in Details.:confused:\n\nNu met Windows 8 alleen geïnstalleerd, verder niets aangepast of veranderd in de instellingen.:confused:\n\nIemand dit ook?
Link naar reactie
Er hoeft niets te bewegen, maar daarna zou je wel weer de juiste tekens moeten krijgen op je scherm, als je gaat typen.\nDie ctrl+shift ging over je usb tb. \nHet \"tegels/lijst\" probleem heb je vaker aangeroerd. Kennelijk doe je toch iets niet goed.\nIk ga altijd in de root van C staan. Kies daar de map eigenschappen. Zet het op lijst en kies \"op alle mappen toepassen\" en klik onderdaad op \"toepassen\" en dus niet op OK.\nDaarna staat alles in lijst, tenzij ik zelf een map in een andere layout zet.\n\nNiek
Link naar reactie
Wat er steeds niet goed gaat met het lijst gebeuren, ik snap er de ballen niet van.\nBij een verse installatie doe ik helemaal niets onderweg, zoals eerder gemeld.\n\nZit nu weer in Windows 7.\n\nzie daar geen map met eigenschappen.\nAlleen rechts boven de instellingen van Lijst etc.\n\nEn dan kan ik alleen naar Extra - Mapopties - Weergave en op alle mappen toepassen - dat is meestal al licht grijs dus valt niets te veranderen.\n\nIs er nu niemand die weet hoe je dat in het register definitief kunt veranderen?\nIk wordt er knap sikkeneurig van dat het telkens op wat anders dan lijst staat.:confused:\n\nVaak ook al bij Deze Computer.:rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;626107]Er hoeft niets te bewegen, maar daarna zou je wel weer de juiste tekens moeten krijgen op je scherm, als je gaat typen.\nDie ctrl+shift ging over je usb tb. \n..........................................[/QUOTE]\nBij mij bleek steeds de Numlock aan te gaan, had ik niet in de gaten, althans als ik hem uitzette stond hij een volgende keer weer aan.\nBlijft nu wel uit staan, blijvend hoop ik.:D
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;626116]Hier al eens gekeken ...............[/QUOTE]\nNiet speciaal, maar veel komt mij wel bekend voor.\nHet gekke is dat Toepassen bij mij meestal lichtgrijs is, dus niet aan klik baar.\nTerwijl toepassen op alle mappen wel aan te klikken is.\nEr is dan alleen de optie OK.\nEn even later - of een volgende keer - staat het weer in Details.:confused:\n\nzal dit weekend nog eens een nieuwe setup doen vanaf 0.
Link naar reactie
Ik zie dat het ook in het register kan. \n[url]http://www.pctuts.be/f328/numlock-aanzetten-opstart-windows-7-a-34734/[/url]\nAlleen heb ik dat verhaal even op m\'n pc gecontroleerd. Er zou een waarde moeten staan van 0 of 2. Bij mij (W7) staat er een getal van 7 of 8 cijfers...:-)\nDus schrijf dat even op, voor je gaat wijzigen en maak eerst een backup van het register.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;626134]Ik zie dat het ook in het register kan. \n[URL]http://www.pctuts.be/f328/numlock-aanzetten-opstart-windows-7-a-34734/[/URL]\nAlleen heb ik dat verhaal even op m\'n pc gecontroleerd. Er zou een waarde moeten staan van 0 of 2. Bij mij (W7) staat er een getal van 7 of 8 cijfers...:-)\nDus schrijf dat even op, voor je gaat wijzigen en maak eerst een backup van het register.\n\nNiek[/QUOTE]\nGekeken en de 1 veranderd in 2 en andersom.\nMaar maakte bij opstarten geen verschil, vreemd genoeg.\nMaar dit is allemaal minder erg dan die oer irritante Details.\nDus ook nog steeds in Windows 7, net weer een zooi opgeslagen als lijst.\nToepassen staat wel erg vaak in het grijs, ook zo raar, terwijl op mappen toepassen wel zwart is en OK ook.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;626178]\nToepassen staat wel erg vaak in het grijs, ook zo raar, terwijl op mappen toepassen wel zwart is en OK ook.[/QUOTE]\n\'[I]Toepassen[/I]\' onderaan naast \'[I]Annuleren[/I]\' en \'[I]OK[/I]\' wordt pas zwart als er een wijziging is gedaan in die tab. Maar volgens mij heb je die knop niet nodig.\n\nAls je instelt, sluit alle Verkenners eens eerst, en open er dan eentje, stel \'[I]Lijst[/I]\' in in het menu \'[I]Beeld[/I]\', en klik \'[I]Op alle mappen toepassen[/I]\'. Sluit die Verkenner weer, en open er eentje.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;626185]\'[I]Toepassen[/I]\' onderaan naast \'[I]Annuleren[/I]\' en \'[I]OK[/I]\' wordt pas zwart als er een wijziging is gedaan in die tab. Maar volgens mij heb je die knop niet nodig.\n\nAls je instelt, sluit alle Verkenners eens eerst, en open er dan eentje, stel \'[I]Lijst[/I]\' in in het menu \'[I]Beeld[/I]\', en klik \'[I]Op alle mappen toepassen[/I]\'. Sluit die Verkenner weer, en open er eentje.[/QUOTE]Dat schreef ik omdat Nieck dat adviseerde om te gebruiken.\nMaar als het niet gaat, gaat het niet.\nMaar ik weet eigenlijk het verschil niet tussen Toepassen en OK.\nOok al is de knop Op alle mappen toepassen aanklikbaar (zwart) dan is OK zwart en Toepassen grijs.\nIs dat alleen bij mij zo??\n\nHebben wij het over Windows 8 of 7?\nBlijf voorlopig maar bij Windows7 want zo handig werkt het allemaal niet (voor mij) op een gewone desktop.\nUiteraard kijk ik af en toe wel.\n\nWas overigens ook zo met de overgang XP naar Windows 7, wilde ik ook niet gelijk aan :p
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;626208]\nOok al is de knop Op alle mappen toepassen aanklikbaar (zwart) dan is OK zwart en Toepassen grijs.\nIs dat alleen bij mij zo??\n[/QUOTE]\nAntwoord gaf ik al:\n[QUOTE=erikdenhouter;626185]\'[I]Toepassen[/I]\' .... wordt pas zwart als er [B]een wijziging[/B] is gedaan in dat tabblad.[/QUOTE]\nHet verschil tussen \'Toepassen\' en \'OK\' is weinig, maar bij \'OK\' zit \'Toepassen\' inbegrepen.\n\'Toepassen\' gebruik je als je het instelvenster nog nodig hebt om verder te experimenteren, en dus nog niet wilt sluiten.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;626213]Antwoord gaf ik al:\n\nHet verschil tussen \'Toepassen\' en \'OK\' is weinig, maar bij \'OK\' zit \'Toepassen\' inbegrepen.\n\'Toepassen\' gebruik je als je het instelvenster nog nodig hebt om verder te experimenteren, en dus nog niet wilt sluiten.[/QUOTE]\nBlijkbaar begrijpen wij elkaar niet. :D\n\nAls ik iets verander van Details naar Lijst, of wat anders, dan is - Op alle mappen toepassen [U]niet altijd[/U] aanklik baar, dus ook niet terwijl het net is veranderd.\nOK is dan wel aanklik baar, Toepassen weer niet.\nEn dat geldt ook voor - Op alle mappen toepassen - als dat wel aanklikbaar is, werkt ook alleen OK en niet Toepassen.\nVoor mij niet duidelijk wat ze nu bij wát bedoelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...