Ga naar inhoud

Geen eigenaar/machtigingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb ruim 1600 jpg bestanden op een ext. HDD waar ik geen toegang meer tot heb. Er worden geen miniaturen weergegeven,kopieeren lukt niet etc.\r\n\r\nIk ben er inmiddels achter hoe ik een-voor-een de eigenaar kan worden, de beveiliging kan uitzetten en dan een gebruiker voor volledige machtiging toevoegen.\r\n\r\nNu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om dit voor alle 1600 bestanden te doen, want een-voor-een is geen doen.\r\n\r\nMijn systeem is Win7 Home. 64bit.\r\n\r\nWie kan mij helpen?
Link naar reactie
Je zou die zelfde truck een aantal mappen hoger moeten uitvoeren en dan aanvinken dat \"onderliggende mappen en bestanden\" mee moet gaan.\n\nMaar je kunt je ook afvragen waardoor zoiets komt?\nAls bij mij 1600 plaatjes ineens zo door m\'n vingers glippen, zou ik er eerst 1 of 2 backups van maken.\nDaarna zou ik een schijfcontrole uitvoeren, met beide vinkjes aangevinkt is Windows en het resultaat daarvan uitlezen in de logboeken van Windows.\nEn dan verder beslissen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Polleke75;625528]Ik heb ruim 1600 jpg bestanden op een ext. HDD waar ik geen toegang meer tot heb. Er worden geen miniaturen weergegeven,kopieeren lukt niet etc.\r\n\r\nIk ben er inmiddels achter hoe ik een-voor-een de eigenaar kan worden, de beveiliging kan uitzetten en dan een gebruiker voor volledige machtiging toevoegen.\r\n\r\nNu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om dit voor alle 1600 bestanden te doen, want een-voor-een is geen doen.\r\n\r\nMijn systeem is Win7 Home. 64bit.\r\n\r\nWie kan mij helpen?[/QUOTE]\r\n\r\n[COLOR=#004477]Tabblad Beveiliging[/COLOR] in de [COLOR=#004477]Eigenschappen[/COLOR] van een hoofdmap.\r\n\r\nAls je eigenaar van een hoofdmap met submappen en bestanden wordt moet je in tabblad [COLOR=#004477]Eigenaar[/COLOR] wel de regel:\r\n[COLOR=#004477]\"Eigenaar worden van onderliggende containers en objecten vervangen\"[/COLOR] aanvinken wanneer je eigenaar wordt, dit kan je achteraf nog steeds doen als je al eigenaar bent.\r\n\r\nDaarna moet je naar tabblad [COLOR=#004477]\"Machtigingen\"[/COLOR] kijken of jou account of administrator account als type [COLOR=#004477]\"Toestaan\"[/COLOR] ingesteld is en of je onder [COLOR=#004477]\"Machtigingen\"[/COLOR] Volledig beheer hebt.\r\nAls je de [COLOR=#004477]Machtigingen wijzigen...[/COLOR] knop indrukt kan je daar eventueel via [COLOR=#004477]\"Toevoegen/Geavanceerd/Nu zoeken\"[/COLOR] je eigen account toevoegen en die volledig beheer geven, dezelfde account die je ook als [COLOR=#004477]Eigenaar[/COLOR] hebt ingesteld.\r\nAls je dan je account in de lijst selecteerd en klikt op de knop [COLOR=#004477]\"Bewerken\"[/COLOR] zie je bij [COLOR=#004477]\"toepassen op: \"Deze map, onderliggende mappen en bestanden\"[/COLOR]\r\ndat alles zo ingesteld klik je op [COLOR=#004477]OK[/COLOR] of [COLOR=#004477]Toepassen[/COLOR].\r\n\r\nDaarna check je in tabblad [COLOR=#004477]\"Beveiliging\"[/COLOR] van de eigenschappen onder [COLOR=#004477]\"Namen van groepen of gebruikers\"[/COLOR] of jou account daar volledige beheer heeft.\r\n\r\nAls de wijzigingen zijn doorgevoerd heb je alle machtigingen over die hoofdmap, submappen en bestanden in dit systeem.\r\n\r\n[COLOR=#880044]PS, een station is ook een hoofdmap.\r\nWijzig nooit machtigingen van het station waar een besturingssysteem op is geïnstalleerd en systeemmappen op deze manier, anders kan het systeem in grote problemen komen bij ondeskundig gebruik.\r\nEen systeemherstelpunt maken voor je wijzigingen doet is altijd OK[/COLOR]
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties!\r\n\r\nWat jullie zeggen heb ik inderdaad allemaal al gedaan. De map waarin de jpg-bestanden staan staat in de root van de HDD en heeft geen boven of onderliggende mappen.\r\n\r\nDe map daar ben ik eigenaar van, alleen de bestande er in niet. Van ieder bestand moet ik eerst appart eigenaar worden (beveiliging uitzetten) zodat ik de naar de machtigingen kan gaan. \r\n\r\nAls ik bij de machigingen ben dan staat daar een gebruiken met een rood vraagteken en de volgende naam: S-1-5-21-3329562536-2456082408-3764936505-1000, en mijn naam of \"iedereen\" niet.\r\n\r\nIk voeg dan de gebruiker \"iedereen\" toe, die geef ik volledige machtigingen en voila daar is de foto!\r\n\r\nJullie begrijpen wel dat ik dit voor ruim 1600 bestanden heel erg omslachtig vind en had dus hoop dat iemand een makkelijkere en sneller manier weet.\r\n\r\nIk heb ook geprobeerd via cdm en de command copy de afbeeldingen te copieeren, echter zonder het gewenste resultaat.
Link naar reactie
S-1-5-21-3329562536-2456082408-3764936505-1000 is een machtiging van een vorig gebruikersaccount van de bestanden op de schijf in windows.\r\nDus de machtiging van je vorige gebruikersaccount, is die er niet meer kan je die machtiging verwijderen.\r\nAls je de schijf op meerdere computers gebruikt zal je ook soms een toegang geweigerd melding kunnen krijgen die je via tabblad beveiliging kan veranderen.\r\nLigt er dan aan op welke computer de bestanden zijn geplaatst op de schijf.\r\nDus als je weer een account ziet met een naam zoals deze :\r\nS-1-5-21-3329562536-2456082408-3764936505-1000\r\nDan kan dat ook zijn van een andere computer waar je met je schijf aan gekoppeld bent geweest mochten er daar machtigingen toegewezen zijn..\r\n\r\nDus ook als je een externe schijf op meerder computers gebruikt met NTFS partities kan je deze info over machtigingen beter bewaren.\r\nOp sticks met FAT32 zal dat niet gebeuren, omdat op een FAT32 machtigingen onmogelijk zijn, op een FAT32 kan data niet versleuteld worden.
Link naar reactie
[QUOTE=Polleke75;625697]Het is gelukt!\r\n\r\nHet bleek dat je met \"Take ownership\" maximaal 12 bestanden tegelijk eigenaar kunt worden. Dit heb ik gedaan en gelukkig alle files kunnen redden. Alleen nog kijken of de bestanden ook toegankelijk zijn via een andere PC.\r\n\r\nTot zover bedankt voor jullie hulp![/QUOTE]\r\n\r\nWaarom is het in het engels? en hoe deed je het nu precies?\r\n\r\nAls je eigenaar bent geworden en je gebruikersnaam in tabblad machtigingen in Geavanceerd volledig beheer geeft zal dat op alle bestanden van de onderliggende mappen en bestanden doorgegeven worden, ongeacht de hoeveelheid.\r\nIk moet dat zelf wel eens doen omdat ik met meerdere systemen werk, en geef volledige machtiging aan partities met meer dan duizenden bestanden en meer dan 25 GB aan data.\r\n\r\nDus deed je het anders?\r\n\r\n[IMG]http://i47.tinypic.com/33zefwl.jpg[/IMG]\r\n\r\nHier zie je een voorbeeld waarbij SYSTEM gebruikt wordt, uiteraard moet je SYSTEM niet bewerken.\r\nIn dat venster kan je dan je eigen gebruikersnaam die je eigenaar maakte voor je in tabblad machtigingen kwam zo instellen, daarna als het veel bestanden zijn zal windows ook even bezig zijn.\r\nKijk naar Toepassen op:
Link naar reactie
Als je wil weten welke sleutelnaam je gebruiker heeft kan je dat in het register zien.\r\nKlik op start en typ in het veld onder Alle programma\'s REGEDIT en klik op Enter.\r\nKlik eventueel op JA en het register opent.\r\nWijzig daar niks maar blader in het linker scherm naar de volgende sleutel:\r\nHKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows \\CurrentVersion\\Group Policy\\GroupMembership\r\n\r\nBij Group 0 zie je in het rechtervenster het S-1-5-21- nummer staan zoals deze gebruiker zal heten op andere systemen die deze niet kennen.\r\n\r\nJe kan ook de hive sleutel HKEY_USERS openen, daar zie je sleutels met die naam.\r\n[IMG]http://i46.tinypic.com/34sfc0j.jpg[/IMG]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...