Ga naar inhoud

upgrade windows 8 over 7 (of xp) heen?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

we kunnen dus voor 30 euro een upgrade naar windows 8 downloaden, alleen wil ik het op een aparte partitie zetten, maar zoals gewoonlijk kan ik dit eenvoudige vraagje niet beantwoord krijgen. ik wil het eerst uitproberen NAAST W7 voor ik eventueel definitief overga. \r\n\r\nweet iemand hier of je kunt kiezen voor eroverheen of apart installeren? bedankt alvast!
Link naar reactie
Ik heb nog niet geheel duidelijk hoe het allemaal zit met dat Windows 8 gebeuren.\nMen biedt W8 pro aan voor rond de 140 euro.\nMaar een upgrade van Windows 7 naar 8 kan je dan downloaden voor een paar tientjes. \nIk vermoed toch, dat je die laatste versie echt over W7 heen moet zetten en dus 7 gewoon kwijt bent. \nVanmorgen vroeg even gekeken bij MS, maar als je wilt opslaan, bieden ze een bestandje aan van 5,2 MB en dat kan nooit heel W8 zijn.\nHet geheel blinkt ook uit door onduidelijkheid. \nRT versies..... Met en zonder Windows Media Player etc... \nDus ik zou toch even voorzichtig zijn en me goed inlezen van tevoren, voordat je straks \"geheel automatisch en vanzelf\" (zoals bij MS vaker) geheel W7 kwijt bent.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;625176][URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/buy\"]Direct bij Microsoft vandaan Windows 8 Pro voor 29,99 downloaden of voor 59,99 euro thuis laten sturen op DVD/CD [/URL] alleen te betalen met creditkaart helaas.\r\n\r\nMicrosoft site is overbelast dus neem een ander tijdstip.[/QUOTE]\r\n..........\r\nOok de upgrade gewoon online te koop bij de Webwinkels\r\n Niet de download maar de DVD.\r\n\r\nVoorbeelden .. [url]http://www.bol.com/nl/l/service/windows-8-software/N/4286379737/index.html[/url]\r\n\r\n[url]http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/MICROSOFT-SOFTWARE-Windows-8-Pro-Upgrade-NL,10259,350628,492187.html?s2m_type=3&s2m_channel=70[/url]\r\n\r\n..\r\n\r\nLET OP!\r\n\r\nWanneer de PC is geïnstalleerd met Windows 7, worden uw programma\'s, bestanden en instellingen behouden. Wanneer de PC draait op Windows XP of Windows Vista, dienen programma\'s na de upgrade naar Windows 8 opnieuw geïnstalleerd te worden.
Link naar reactie
[QUOTE=kwirinus;625141]we kunnen dus voor 30 euro een upgrade naar windows 8 downloaden, alleen wil ik het op een aparte partitie zetten, maar zoals gewoonlijk kan ik dit eenvoudige vraagje niet beantwoord krijgen. ik wil het eerst uitproberen NAAST W7 voor ik eventueel definitief overga. \r\n\r\nweet iemand hier of je kunt kiezen voor eroverheen of apart installeren? bedankt alvast![/QUOTE]\r\n\r\nAls je in een multiboot op verschillende partitie\'s windows 7 hebt geinstalleerd, je kan dan op 1 schone installatie je upgrade uitvoeren zonder je andere install\'s kwijt te raken.\r\nHoe windows 7 en 8 in een multiboot zullen werken heb ik zelf nog geen ervaring mee, maar mocht je uiteindelijk alleen nog windows 8 kunnen opstarten kan je altijd nog dat repareren met de windows 7 dvd.\r\nMaar omdat het beide windows is denk ik dat dat wel goed gaat.\r\n\r\nDus installeer windows 7 op een partitie waar nu nog geen besturingssysteem op is geinstalleerd, update, installeer drivers en activeer de hele handel zoals je dat altijd doet en upgrade deze naar windows 8, al je bestaande systemen op andere partities zullen gewoon blijven bestaan en zullen geen wijzigingen in plaats vinden.\r\nTijdens het opnieuw installeren van windows 7 zal je een scherm krijgen waar je de partitie kan kiezen, hou goed in de gaten dat je de goeie kiest.\r\nStationsletters kunnen anders zijn in windows, dus geef via eigenschappen eerst de partitie(station) een naam zodat je die makkelijker herkent.
Link naar reactie
[zegt de topic-starter: ]\n\ndank jullie wel, maar oei, ik WIL dit allemaal niet! na heel veel pluizen kwam ik dit tegen:\n\n[URL=\"http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/boot-install-partition-media-usb-dvd\"]http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/boot-install-partition-media-usb-dvd[/URL]\n\n... en dan met name dit stukje:\n\n[I]To install Windows 8 on another partition, there must be a version of Windows already running in the partition. You must create a DVD or USB flash drive that you can boot from. If you choose to create or use an ISO file, you’ll have to burn the ISO file to a DVD. After you create the DVD or USB flash drive, you’ll boot from it, and then choose a partition to upgrade to Windows 8.[/I]\n\nen ook nu weer is het niet duidelijk: \'there must be a version of windows already running in THE partition\'. eh... WELKE partitie? ik heb een mooie nieuwe lege partitie aangemaakt, de D:, met de naam \'Windows 8\', en die wacht nu op invulling, zeg maar. mijn vriendin zegt: \'wacht nou maar op de [I]nederlandse[/I] editie, en de zelfstandige, en geen upgrade, of heb je haast soms?\' ik vind alleen het aanbod zo mooi, en zo goedkoop...\n\n(sorry voor die smiley naast m\'n naam, weet NIET hoe die daar komt, en ik krijg hem ook niet weg!)
Link naar reactie
Om te upgraden heb je idd een voorgaande geinstalleerde versie nodig. Windows 7 op D installeren is dan nodig, als je dan van die upgrade eerst een opstartbare dvd moet maken, het zei zo.\r\nMaar windows 7 installeren op D: \r\n\r\nkan je doen met de windows 7 dvd.\r\nnadat je dat gedaan hebt kan je kiezen welke je op wil starten, en die op D: zou je dan kunnen upgraden zonder het systeem waar je nu in werkt te beinvloeden.\r\n\r\nOf windows 8 op deze manier gebruiken dan wel of niet geweldig is, dat kan je dan uitproberen, is het jou 30 euro waard, wat goedkoop is gemaakt door microsoft in de hoop de markt van mobiele apparaten te veroveren, kunnen we uit de geschiedenis van microsoft wel halen dat je inderdaad vaak beter even kan wachten, zodat kinderziektes er allemaal uit zijn, enz... maar in een multiboot is wel de enige manier om zoiets uit te proberen zonder je bestaande systeem kwijt te raken, dus windows 7 upgraden in een single boot systeem resulteert er sowieso in dat je windows 7 kwijt bent, upgraden in een schoon systeem is ook veel beter.
Link naar reactie
[QUOTE=ethernal flame;625230]Om te upgraden heb je idd een voorgaande geinstalleerde versie nodig. Windows 7 op D installeren is dan nodig, als je dan van die upgrade eerst een opstartbare dvd moet maken, het zei zo.\r\nMaar windows 7 installeren op D: \r\n\r\nkan je doen met de windows 7 dvd.\r\nnadat je dat gedaan hebt kan je kiezen welke je op wil starten, en die op D: zou je dan kunnen upgraden zonder het systeem waar je nu in werkt te beinvloeden.\r\n\r\nOf windows 8 op deze manier gebruiken dan wel of niet geweldig is, dat kan je dan uitproberen, is het jou 30 euro waard, wat goedkoop is gemaakt door microsoft in de hoop de markt van mobiele apparaten te veroveren, kunnen we uit de geschiedenis van microsoft wel halen dat je inderdaad vaak beter even kan wachten, zodat kinderziektes er allemaal uit zijn, enz... maar in een multiboot is wel de enige manier om zoiets uit te proberen zonder je bestaande systeem kwijt te raken, dus windows 7 upgraden in een single boot systeem resulteert er sowieso in dat je windows 7 kwijt bent, upgraden in een schoon systeem is ook veel beter.[/QUOTE]\r\n\r\nbedankt voor de moeite, maar ik ga (na een tijdje wikken & wegen) gewoon wachten op de nederlandse versie denk ik, en die zet ik dan op de D: partitie. ik HAD ooit al een dual boot met W7 en W8 release preview, en die had W8 zonder nadere aansporing op de D: gezet.
Link naar reactie
[QUOTE=kwirinus;625234]was het maar waar! maar op dit moment is er alleen een engelse en een spaanse versie...[/QUOTE]\r\n\r\nHier ???\r\n\r\n[url]http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=yubmzn2b&channel_code=40&&product_code=55624618&&utm_source=tweakers.net&[/url]\r\n\r\n\r\nOf voor meer ..[url]http://tweakers.net/pricewatch/319705/microsoft-windows-8-professional-upgrade-32-bit-64-bit-nl-(dvd-rom)-(3ur-00017).html[/url]\r\n\r\nMischien.
Link naar reactie
Ik heb al weer een poosje geleden de Bèta op een van mijn laptops geïnstalleerd over Windows 7 heen, zonder noemenswaardige problemen, de enige 2 problemen die ik had, waren met software die eigenlijk niet kan:cool:, volgens Windows.\r\n\r\nMocht je de Startknop missen dan is [URL=\"http://www.zdnet.be/downloads/144620/geef-mijn-startknop-terug-windows-8-/?utm_source=zd_download&utm_medium=newsletter&utm_term=&utm_content=0_art_photot&utm_campaign=daily\"]hier[/URL] ;)het programma er voor te downloaden, ook dat werkt goed hoewel ik het er zelf weer afgehaald heb omdat na een week of twee Windows 8 net zo begrijpelijk is als Windows 7.:p\r\nEr is veel veranderd maar eigenlijk ook niets alleen beter geworden en sneller, o ja één ding Windows kan nu zelf pdf files openen:D
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;625237]Hier ???\r\n\r\n[url]http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=yubmzn2b&channel_code=40&&product_code=55624618&&utm_source=tweakers.net&[/url]\r\n\r\n\r\nOf voor meer ..[url]http://tweakers.net/pricewatch/319705/microsoft-windows-8-professional-upgrade-32-bit-64-bit-nl-(dvd-rom)-(3ur-00017).html[/url]\r\n\r\nMischien.[/QUOTE]\r\n\r\nhelaas; in beide gevallen gaat het weer om een upgrade.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;625243] ...het programma er voor te downloaden, ook dat werkt goed hoewel ik het er zelf weer afgehaald heb omdat na een week of twee Windows 8 net zo begrijpelijk is als Windows 7.:p\r\nEr is veel veranderd maar eigenlijk ook niets alleen beter geworden en sneller, o ja één ding Windows kan nu zelf pdf files openen:D[/QUOTE]\r\n\r\nook ik heb prima ervaringen met (de preview van) W8, met en zonder startknop, maar ik heb het er afgegooid omdat ik in januari, wanneer ik in het buitenland zit, niet wil meemaken dat W8 ineens begint te \'knipperen\' en wegvalt. wie weet wat er dan met mijn windows 7 op de C: partitie gebeurt!
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;625239]Als je een officiële dualboot wilt, zal je toch een versie van dik 100 euro moeten aanschaffen straks.\r\nDe versies van 3 en 6 tientjes zijn allemaal upgrades, waarbij je jet W7 dus kwijt bent.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoe bedoel je? als je windows 7 op 3 partities installeerd en op 1 van de 3 een upgrade naar windows 8 uitvoert kan je nog steeds 2 keer windows 7 opstarten... wat ben je dan kwijt?\r\nIk zal verder de voordelen, mits genoeg schijfruimte, van werken met multiboots niet gaan omschrijven, maar je computer altijd op kunnen starten met een goedwerkend systeem stel windows liep volledig in de soep en niet meer te repareren is de beste back-up die je buiten een kapotte hdd/hardware om kan hebben. Kapotte hdd/hardware/mbr virus e.d. is een ander verhaal.\r\n\r\nIk kan je wel een situatie schetsen, stel je hebt 2 partities en wil windows 7 en 7+upgrade er op zetten.\r\nEerst zorg je dus dat op beide partities windows 7 is geinstalleerd, waarna je als je de computer opstart je kan kiezen uit 1 van de 2 windows 7 install\'s\r\nDan, wanneer je op de windows 7 die je dus niet gebruikt voor je dagelijkse zaken, maar op die 2de een upgrade uitvoert, dan is je windowspartitie waarmee je altijd al internette en mee werkte er nog steeds, daar veranderd helemaal niks.\r\nMocht je na het upgraden van die 2de install niet meer in een bootkeuzemenu komen als je de computer opstart, maar start deze alleen nog windows 8 op, wat ik niet weet of dat gebeurd, dan kan je het volgende doen.\r\ndan start je de windows 7 cd op en gaat niet installeren, maar klikt op het repareren, windows zou dan de boot repareren.\r\nzou dat niet lukken, dan kan je windows 7 opnieuw installeren op de partitie die je had upgegrade naar windows 8, na die geformateerd te hebben, en als die is geinstalleerd checken of er een keuzemenu komt als je de computer opstart.\r\nzou dan alleen die nog opstarten kan je weer de cd van windows 7 gebruiken, die echt wel de install van je eerste windows 7 aan de boot toe zal voegen omdat die install nog steeds bestaat en gevonden wordt.\r\n\r\nis het op een computer met een recovery systeem zonder windows 7 cd, dan is dat een ander verhaal...
Link naar reactie
[QUOTE=kwirinus;625248]helaas; in beide gevallen gaat het weer om een upgrade.[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik [URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/compare\"]deze pagina[/URL] zo bekijk dan is dat dus niet waar volgens mij :confused:\r\n\r\nNatuurlijk upgrade je je systeem altijd als je er een nieuw besturingssysteem [B]op[/B] of [B]overheen[/B] zet.\r\nWat zeg ik, zelfs als je er 4 Gb geheugen bij zet, dan upgrade je je systeem, ik denk dat je dat upgraden naar Windows 8 ook zo moet zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...