Ga naar inhoud

Windows sluit niet meer af.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goeden avond, dames en heren.\r\nMijn probleem zal vast en wel eens op dit forum aan de orde zijn geweest, maar als ik de zoek-optie wil gebruiken krijg ik na een klik op OK een melding betreffende een serverfout.\r\nHier gaat ie dan:\r\nSinds enkele dagen wil Windows niet meer afsluiten.\r\nAls ik aan het einde van een sessie op Start/Uitschakelen/Uitschakelen klik lijkt alles in eerste instantie goed te gaan.\r\nNa de melding Uw instellingen worden opgeslagen verschijnt ook de melding Windows wordt afgesloten, maar daar blijft het dan ook bij.\r\nNa enig gepruttel van de harde schijf volgt alleen maar oorverdovende stilte, maar geen afsluiten. Ook na 5 minuten staat die melding er nog steeds.\r\nDe enige remedie is dan de stroom eraf.\r\nDit kan natuurlijk nooit lang goed gaan. Ik probeer nu, als ik er tenminste aan denk, de optie Start/Uitschakelen/Opnieuw opstarten en gooi dan, op het moment dat mijn beeld op zwart gaat, de stroom eraf.\r\nHeb al diverse dingen geprobeerd:\r\nCCleaner, RegCleaner, met en zonder ingeschakeld Antivirus-programma, maar niets heeft baat.\r\nMijn systeem is Windows XP, SP 3, met alle updatesgeinstallerd .\r\nDus, wie weet raad?\r\nAlvast bedankt voor een goed idee en/of oplossing.\r\nAad\r\n\r\nPS\r\nAan instellingen in de BIOS durf ik, zonder duidelijke voorbeelden, niet te rommelen.\r\nHetzelfde is van toepassing op de Register Editor.
Link naar reactie
@ Niekie30: Is voor mijn geval geen oplossing\r\n@ Joman: Desktop. En langdurig op de aan/uitknop drukken lost mijn probleem niet op.\r\nAfsluiten doe ik momenteel door opnieuw op te starten, en als mijn monitor op zwart gaat sluit ik de stroomtoevoer af d.m.v. een hoofdschakelaar op een verdeeldoos waar ook de rest van mijn computerspullen op zijn aangesloten, te weten de printer, de voedingen van andere externe apperate4n zoals externe HD, geluids systeem etc.\r\nVan stekkers er uit rukken hou ik niet zo ;)
Link naar reactie
toch wel uitgeprobeerd, die tip van niekie??\r\nzou kunnen dat je de bios eens moest resetten.\r\nworden datum en tijd nog wel correct bijgehouden? \r\nzo neen, nieuwe batterij op moederbord plaatsen.\r\nzo ja, ga bij herstart de bios in en kies voor default waarden. wel ervoor zorgen dat je de bios verlaat via de optie \'save and exit\' (f10) want anders wordt er geen wijziging vastgelegd
Link naar reactie
En als je nu es een eigen \"afsluit-\"snelkoppeling aanmaakt : \r\nRechtsklik ergens op bureaublad > kies Nieuw > snelkoppeling > \r\nVul hier nu in het venster (denk om de spaties..) : %windir%\\System32\\shutdown.exe -s -f -t 00 \r\n(of kopieer en plak...) en klik hierna op volgende > geef het een toepasselijke naam en dan OK. \r\nJe hebt nu een snelkoppeling op jouw bureaublad erbij voor het afsluiten.\r\n\r\nUitleg parameters :\r\n -s om de computer af te sluiten\r\n -f forceert stoppen van lopende progs/applicaties \r\n -t xx het afsluiten beginnen na xx seconden \r\n\r\nHeb \'t uiteraard eerst ff zelf uitgeprobeerd...! (op een Windows 7 en XP en werkte op beide...) voor ik dit hier opschreef....succes..., hoop dat \'t bij jou ook werkt...! \r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Die tip hierboven van rawit kan je al zo even proberen, dat zou iets info kunnen geven of het op die manier wel lukt. Het hoeft eventueel niet blijvend gebruikt te worden.\r\nMaar ik heb het idee dat het op die manier net zo vast loopt, want ook Windows gebruikt tenslotte zo\'n opdracht. Proberen zou ik zeggen.\r\n\r\nJe zou een systeemherstel kunnen proberen van voor het probleem. Misschien dat een Windows update roet in het eten heeft gegooid.\r\n\r\nMijn tweede idee is het openen van een opdrachtprompt (in je Start-menu) maar dan wel met een [I]rechtsklik[/I] en in dat contextmenu kiezen voor \'[I]Uitvoeren als.... Administrator[/I]\', en dan in die vervolgens geopende opdrachtprompt de opdracht invoeren:\r\n[CODE]SFC /scannow[/CODE]\r\nDaarmee wordt de integriteit van de nodige systeembestanden gecheckt.
Link naar reactie
@ falstring: Uiteraard heb ik die tip van niekie30 uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Batterij is OK (tijd en datum worden correct aangegeven). \r\nDankzij een heldere/slimme buurman heeft mijn computer jouw tip betreffende de default instellingen overleeft.\r\nWant nadat de BIOS instellingen op default waren gezet wou mijn PC niet meer opstarten. 1e foutmelding: Keyboard error, press any key to continue.:confused: Wat een achterlijke melding, trouwens. Welke toets moet je indrukken als je toetsenbord niet herkend wordt? Die met de grote hamer soms?:rolleyes: (USB)Toetsenbord vervangen door een met een PS3 aansluiting en weer terug de BIOS in en alle (oude) instellingen terug gezet. Mijn buurman was zo slim geweest om eerst alle instellingen te noteren voordat de BIOS op default ging. In de default instellinge schijnen de USB porten niet (allemaal?) aangestuurd te worden?!\r\nHierna alles weer zoals eerder beschreven.\r\n\r\n@ rawit: Prachtige tip met die snelkoppeling. Kan nu tenminste \"normaal\" afsluiten. Er schijnt toch een of ander programma op de achtergrond te blijven draaien welk niet afgesloten wordt.\r\nViruschecker (Webroot Anti Virus met Anti Spyware) een uitgebreide scan laten doen met, na ruim 3 uur, als resultaat:\r\nGefeliciteerd, er zijn geen kwaadaardige bestanden op uw computer gevonden. Viruschecker uitgeschakeld en MalwareBytes Anti-Malware een uitgebreide scan laten uitvoeren met een nagenoeg gelijkluidende melding: Computer is schoon.\r\n\r\n@ erikdenhouter: Systeemherstel is bij mij uitgeschakeld, ik maak wekelijks een Systeem Back-Up d.m.v. Norton Ghost.\r\nEn onder Windows XP kan ik met de rechter muistoets klikken wat ik wil, maar een Uitvoeren als Administrator komt bij mij niet boven water.\r\nWerkt jouw tip ook als ik dit rechtstreeks in het vakje uitvoeren typ? En werkt die tip überhaupt onder Windows XP?\r\nGroet\r\nAad
Link naar reactie
Rechtstreeks in het vakje \'Uitvoeren\' kan je CMD typen om een opdrachtprompt te openen, en dan kan je die SFC /scannow daar invoeren, maar omdat het geen interne opdracht is kan je het ook direct in een \'Uitvoeren\' veld typen. Ja dus.\n\nHeb je het probleem ook bij afsluiten in Veilige modus ?\n[QUOTE=aadjepiraatje;625162]\nEn onder Windows XP kan ik met de rechter muistoets klikken wat ik wil, maar een Uitvoeren als Administrator komt bij mij niet boven water.\n[/QUOTE]\nIk bedoel dan wel rechtsklikken op de snelkoppeling voor Opdrachtprompt in je startmenu.
Link naar reactie
Als het in Veilige modus goed gaat... is er een opstartitem (welke in Veilige modus nooit geladen worden) wat het veroorzaakt.\n\nDoe het volgende:\nIn \'[I]Uitvoeren[/I]\' start je MSCONFIG, en ga naar de tab opstarten. Daar schakel je alles uit, herstart de PC, en kijk of het probleem weg is. Zo ja, dan kan je selectief gaan proberen uit- en aan te schakelen (eerst alle niet Microsoft items b.v. daarna b.v. de bovenste helft van alle anderen enzovoort. Noteer !) om het probleemgeval te isoleren.\nIs wel veel werk door vaak opstarten, maar het is een weg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...