Ga naar inhoud

Wat te doen ?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\nik zou mij eigen even voorstellen ik ben ingmar en heb een laptop probleempje.\r\nom een lang verhaal kort te maken.\r\npas geleden wilde ik mijn laptop opstarten(acer exstensa 5220 met windows 7) nou halverwege het opstarten kreeg ik een scherm met opstart herstel.\r\nna dat hij alles had gescand viel hij weer uit en ging weer aan en dit deed hij zn 10 uur.\r\ndus ik had een herstel cd gebrand en wou ik hem weer terug brengen naar 1 dag geleden.\r\ntoen ik in het bios het boot menu heb veranderd wou ik hem opstarten met de cd.\r\nnou niet gelukt :( dus ik zet de bios weer terug zoals hij stond maar nu blijft hij opstarten vanaf cd.\r\ndus nu heb ik 2 problemen :( weet iemand wat dit is ?\r\n\r\ngroetjes
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;624959]Met F7 of F12 kun je in het \'boot menu\' komen en kiezen waarvan je wilt opstarten.[/QUOTE]\r\n\r\nDat klopt maar ik krijg alleen.\r\nSelect boot device or setup.\r\nUse the arrows bla bla bla\r\n\r\n3. Cd/dvd: hl-dt-st teks tekst ....\r\n4. Pc lan network boot .\r\n\r\nEn geen 1 van deze doet het ?
Link naar reactie
Normaal krijg je te zien wat je op dat moment hebt aangesloten. Van boven naar beneden zou het moeten zijn:\n\nHDD\nCDROM\nLAN\nUSB-HDD\nUSB-ZIP\n\nBij mij bijvoorbeeld:\n\nCorsair F120...\nWDC AALS500 bla bla\nHitachi7k3000......\nLG GH22... iets iets\nKingston Datatraveler 2.0\n\nAls je jouw HDD niet weergeven ziet moet je in het BIOS kijken of hij er überhaupt nog wel bij staat. Zo niet even je kast open maken en de sata kabel goed aandrukken.
Link naar reactie
Het is een laptop en daar gaan de hd\'s niet zo snel van loszitten.:-) Maar goed.\nDe laptop blijft van cd willen opstarten, ondanks dat deze als 2e of 3e boot staat?\nAls dat zo is, dat is de HD vermoedelijk zo ernstig beschadigd, dat deze in het geheel niet meer gezien wordt in het bios.\nHet enige wat dan nog rest is een ander HD plaatsen en opnieuw installeren. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;624974]Het is een laptop en daar gaan de hd\'s niet zo snel van loszitten.:-) Maar goed.\r\nDe laptop blijft van cd willen opstarten, ondanks dat deze als 2e of 3e boot staat?\r\nAls dat zo is, dat is de HD vermoedelijk zo ernstig beschadigd, dat deze in het geheel niet meer gezien wordt in het bios.\r\nHet enige wat dan nog rest is een ander HD plaatsen en opnieuw installeren. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nja hij staat als 3de in het rijtje maar hij blijft vanaf de cd opstarten.\r\n\r\nmaar hoe kan de hd beschadigen? want als dat zo is dan is dit al mijn 2de in paar maanden ?\r\n\r\nkan het echt niet aan iets anders liggen?\r\n\r\nen @niekie30 ik zal de naam veranderen:)
Link naar reactie
Hoe kan de HD beschadigen? Ik krijg soms nieuwe binnen, die niet goed zijn. \nMaar het kan ook gebeuren, als je laptop aanstaat en je verplaatst dat ding en je stoot ergens tegen. \nHet is fijn mechanica. Zo\'n ding draait 5400 of 7200 toeren per minuut, en als de hd aan het lezen of schrijven is, hangt de kop die daarvoor zorgt en echt heel vlak boven. \nDus ja laptops met beschadigde dvd\'s kom ik nog weleens tegen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;625039]Hoe kan de HD beschadigen? Ik krijg soms nieuwe binnen, die niet goed zijn. \r\nMaar het kan ook gebeuren, als je laptop aanstaat en je verplaatst dat ding en je stoot ergens tegen. \r\nHet is fijn mechanica. Zo\'n ding draait 5400 of 7200 toeren per minuut, en als de hd aan het lezen of schrijven is, hangt de kop die daarvoor zorgt en echt heel vlak boven. \r\nDus ja laptops met beschadigde dvd\'s kom ik nog weleens tegen.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nmm dat word dan dus weer een nieuwe.\r\nweet jij toevallig een goede site die ze voor een mooi prijsje verkopen ?\r\nen als ik een nieuwe heb kan ik die er dan zo in doen en voila ?\r\n\r\nja ik weet dat dit niet de 1ste is maar de vorige had een computer boer gedaan maar ik wil het nu liever zelf doen om kosten te besparen want deze laptop heeft elke keer wat.\r\n\r\noja en ik weet niet hoe ik de topic naam kan veranderen ?
Link naar reactie
De harde schijf zit meestal onder een rechthoekig klepje aan de onderzijde van de laptop. Demonteer die eerst en test hem zo mogelijk uit, door deze met een adapter aan een pc te hangen. (USB to SATA adapter).\nAls de hd daar ook niet thuis geeft, dan zou je een nieuwe kunnen bestellen.\n\nNormaal zit er in een laptop een 2,5 inch sata hd.\nHier een link: [url]http://azerty.nl/8-855/-sata-2-5-inch.html[/url]\nMaar je kunt ook kijken op [url]http://nl.hardware.info/productgroep/4/harddisksssds#filter:q1YqLkhNVrKqVjI1MlSyilYyNjVRitVRMjUwhfAsQTwTM1MzCNcCyK_VUSrOLypRslIqyC8ozUksyiypVKoFAA[/url] voor een prijs vergelijking.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;625104]De harde schijf zit meestal onder een rechthoekig klepje aan de onderzijde van de laptop. Demonteer die eerst en test hem zo mogelijk uit, door deze met een adapter aan een pc te hangen. (USB to SATA adapter).\r\nAls de hd daar ook niet thuis geeft, dan zou je een nieuwe kunnen bestellen.\r\n\r\nNormaal zit er in een laptop een 2,5 inch sata hd.\r\nHier een link: [url]http://azerty.nl/8-855/-sata-2-5-inch.html[/url]\r\nMaar je kunt ook kijken op [url]http://nl.hardware.info/productgroep/4/harddisksssds#filter:q1YqLkhNVrKqVjI1MlSyilYyNjVRitVRMjUwhfAsQTwTM1MzCNcCyK_VUSrOLypRslIqyC8ozUksyiypVKoFAA[/url] voor een prijs vergelijking.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een harde schijf van een vriend gekregen ook van een acer exstensa.\r\nPast allemaal goed maar nu bij het opsyltarten zegt hij dat er eev verandering is in het hardware.\r\nEn krijg dan opstart herstel. En dit bkijft hij weer doen ?
Link naar reactie
Je kunt niet zomaar een hd van een andere acer extensa in je laptop hangen en opstarten. Als de type aanduiding achter \"extensa\" niet exact hetzelfde is, krijg je problemen.\nGa dus even in het bios met F1 of F2 en kies dat je wilt booten van DVD. Dan plaats je de herstel cd en start daar vanaf op. \nDan wordt je laptop weer goed geinstalleerd, als deze hd wel goed is.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;625595]Je kunt niet zomaar een hd van een andere acer extensa in je laptop hangen en opstarten. Als de type aanduiding achter \"extensa\" niet exact hetzelfde is, krijg je problemen.\r\nGa dus even in het bios met F1 of F2 en kies dat je wilt booten van DVD. Dan plaats je de herstel cd en start daar vanaf op. \r\nDan wordt je laptop weer goed geinstalleerd, als deze hd wel goed is.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHij past wel en is hetzelfde als die van mij.\r\n\r\nIk zal morgen even die cd opzoeken.\r\nMaar gaat hij het wel doen of is het onmogelijk ?
Link naar reactie
Hoeveel \"Extensa\'s\" wil je?\n\nExtensa 2000\nExtensa 2300\nExtensa 2350\nExtensa 2500\nExtensa 2600\nExtensa 2900\nExtensa 2900D\nExtensa 2900E\nExtensa 2950\nExtensa 3000\nExtensa 3100\nExtensa 4010\nExtensa 4100\nExtensa 4120\nExtensa 4130\nExtensa 4210\nExtensa 4220\nExtensa 4230\nExtensa 4420\nExtensa 4430\nExtensa 4620\nExtensa 4620Z\nExtensa 4630\nExtensa 4630G\nExtensa 4630Z\nExtensa 4630ZG\nExtensa 500\nExtensa 5010\nExtensa 5120\nExtensa 5200\nExtensa 5210\nExtensa 5220\nExtensa 5230\nExtensa 5230E\nExtensa 5235\nExtensa 5410\nExtensa 5420\nExtensa 5420G\nExtensa 5430\nExtensa 5510\nExtensa 5510Z\nExtensa 5610\nExtensa 5610G\nExtensa 5620\nExtensa 5620G\nExtensa 5620Z\nExtensa 5620ZG\nExtensa 5630\nExtensa 5630EZ\nExtensa 5630G\nExtensa 5630Z\nExtensa 5630ZG\nExtensa 5635\nExtensa 5635G\nExtensa 5635Z\nExtensa 5635ZG\nExtensa 6600\nExtensa 6700\nExtensa 6700Z\nExtensa 710\nExtensa 7120\nExtensa 7220\nExtensa 7230\nExtensa 7230E\nExtensa 7420\nExtensa 7620\nExtensa 7620G\nExtensa 7620Z\nExtensa 7630\nExtensa 7630EZ\nExtensa 7630G\nExtensa 7630Z\nExtensa 7630ZG\n\nDus alleen als die 4e cijfers en de eventuele letters exact kloppen gaat dat. En anders kan je problemen verwachten. \n\nElke 2,5 inch hd van die dikte past in elke gemiddelde laptop van de laatste 8 jaar (op de nieuwe Ultra books na). Dus uit het feit dat tie past kan je niets, maar dan ook niets afleiden. \n\nEn doe me één plezier en Quote dit bericht NIET, maar kies geswoon voor \"snel reageren\" als je nog iets wilt tikken. \n\nNiek
Link naar reactie
EDITT !\r\n\r\ngister leek het goed te gaan ik had vista draaiende en kon nog bij me bestanden.\r\nmaar toen wou ik hem naar fabrieks instellingen doen.\r\ntoen bij 100 % kreeg ik een error dus laptop starte opnieuw op en bleef hangen bij een zwart scherm met links boven een witte cursor.\r\ndus ik weer die vista cd erin gedaan en weer vista erop gezet maar als hij klaar is met vista installeren start hij weer opnieuw op en blijft hij weer hangen.\r\n\r\nik denk dat het iets te maken heeft met windows want ik heb hem een aantal keer over elkaar geinstalleerd en de ruimte van mn hdd neemt sterk af.\r\n\r\nnu wil ik proberen om echt alles van die hdd af te gooien en echt van een schone lei beginnen.\r\nmaar hoe ?\r\n\r\n(dat van gister deed ik alleen even zodat ik bij mij bestanden kon)\r\n\r\ngr\r\nIngmar
Link naar reactie
[QUOTE]nu wil ik proberen om echt alles van die hdd af te gooien en echt van een schone lei beginnen.\nmaar hoe ?[/QUOTE]\nJe start gewoon op vanaf de dvd. Als je goed oplet, krijg je tijdens de installatie een scherm, waar je je harde schijf ziet. \nRechtsonder in dat scherm, kan je kiezen voor \"schijfopties\". Daar klik je op en je kunt partitie verwijderen en nieuwe aanmaken. Al je data ben je dan wel kwijt.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...