Ga naar inhoud

win 7 op windows vista


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Bij Acer zijn drivers voor XP, Vista 32 en Vista 64 bit. \nStandaard zit er 512 MB geheugen in en er kan maximaal 2 GB geheugen in.\nAls je aan W7 denkt, zou ik zeker ook het geheugen naar 2 GB brengen. \nZo niet dan zou ik inderdaad liever XP erop zetten.\nMogelijk heb je geen sata drivers nodig, door de juiste bios instellingen. \n\nNiek
Link naar reactie
Als je Windows 7 over Vista heen zet heb je kans dat je geen nieuwe drivers hoeft te installeren - die zijn vaak vrijwel identiek. Nadeel is alleen dat je dan de Acer meuk niet kwijt bent, want die wordt ook gewoon mee overgenomen...\nDe enige manier om daar vanaf te komen is een schone installatie, en dan moet je dus weer de drivers hebben...
Link naar reactie
Of is vista een recovery en wil je die naar windows 7 upgraden?\r\nMocht je dat willen doen is het beter eerst Vista te recoveren, en in een schone vista windows 7 te upgraden. Bij recovery heb je geen last van dat er drivers missen. Zoals John al zei, bij een gewone installatie is het ook beter eerst Vista schoon te installeren en dan up te graden.
Link naar reactie
voor windows 7 zijn er voor de aspire 5310 geen drivers te vinden .Dat kan ik nog weleens proberen.\nVoor windows xp heb ik alle drivers ,maar de voornaamste is die sata driver die heb ik niet, die staat er wel bij maar dan voor de vista moet ik die dan nemen. met het streamen vraagt hij om het inf. bestand maar het zijn allemaal exe. bestandjes . als ik de laptop opstart met de xp cd-rom erin (het bootmenu staat cd/dvd als eerste ingesteld ) maar toch start de computer door naar vista hij pakt de cd van xp niet.
Link naar reactie
[QUOTE=bema;624536]voor windows 7 zijn er voor de aspire 5310 geen drivers te vinden .Dat kan ik nog weleens proberen.\r\nVoor windows xp heb ik alle drivers ,maar de voornaamste is die sata driver die heb ik niet, die staat er wel bij maar dan voor de vista moet ik die dan nemen. met het streamen vraagt hij om het inf. bestand maar het zijn allemaal exe. bestandjes . als ik de laptop opstart met de xp cd-rom erin (het bootmenu staat cd/dvd als eerste ingesteld ) maar toch start de computer door naar vista hij pakt de cd van xp niet.[/QUOTE]\r\nHeb je wel op een toets gedrukt na het opstarten met de CD? anders is de kans groot dat de windows cd toch vista opstart.\r\nDus als je de laptop aanzet op de spatiebalk gaan tokkelen totdat de cd opstart.\r\nEn denk ook aan F6 mocht het niet gaan als de windows CD opstart.\r\nMocht tijdens het laden van bestanden er iets misgaan omdat windows geen drivers toe kan passen kan het zijn dat er niet raid apparaten aan boord zijn. zoals bijvoorveeld interne usb hardrives meestal niet herkent worden als je niet op F6 toetst, maar wel als je F6 gebruikt. Dat uiteraard alleen als het niet op de gewone manier lukt.
Link naar reactie
[QUOTE=bema;624536]\nVoor windows xp heb ik alle drivers ,maar de voornaamste is die sata driver die heb ik niet, die staat er wel bij maar dan voor de vista moet ik die dan nemen. met het streamen vraagt hij om het inf. bestand maar het zijn allemaal exe. bestandjes . als ik de laptop opstart met de xp cd-rom erin (het bootmenu staat cd/dvd als eerste ingesteld ) maar toch start de computer door naar vista hij pakt de cd van xp niet.[/QUOTE]\n\nAls je nu nog Vista draait, zou ik die sata driver (. exe ) even downloaden en in een mapje proberen te zetten (dus gewoon dubbel klikken op de exe). Mogelijk zit daar een mapje bij dat \"make Disk\" heet. Die bestanden kan je dan weer uitpakken en op floppy of in de root van een usb stick zetten om te gebruiken. \nMaar nomaals: Even goed heb je helemaal geen sata driver nodig en loopt XP er zo op.\nAls je xp cd goed is en je first boot staat op cd/dvd in het bios, moet tie gewoon van de xpcd opstarten. Dat heeft niets met sata te maken.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;624547]Als je xp cd goed is en je first boot staat op cd/dvd in het bios, moet tie gewoon van de xpcd opstarten. Dat heeft niets met sata te maken.Niek[/QUOTE]\r\n\r\nMeestal alleen als je een toets indrukt na het opstarten, bij windows 7 wordt dat niet eens in beeld weergegeven. Toch moet je ook dan een toets indrukken, ook als je de CD als enige in je boot hebt ingesteld, zonder indrukken van een toets zal de windows cd zelf de boot van de hdd volgen. Dat is omdat tijdens het installeren van windows de computer een paar keer opnieuw opgestart moet worden, om er voor te zorgen dat niet na een restart de computer weer de cd van windows opstart.
Link naar reactie
[QUOTE=bema;624536] als ik de laptop opstart met de xp cd-rom erin (het bootmenu staat cd/dvd als eerste ingesteld ) maar toch start de computer door naar vista hij pakt de cd van xp niet.[/QUOTE]\r\n\r\nIs die XP cd wel een origineel of juist gemaakte copy? Want normaal als de dvd op First Boot staat, krijg je als je opstart een regel in beeld: \"Druk op een toets, als u van dvd/cd wilt opstarten \" \r\nEen stuk later in het installatie proces komt dan onder in beeld de vraag of je op F6 wilt drukken voor speciale drivers. Bij de eerste installatie poging doe ik dat nooit, (F6 persen) want regelmatig wordt door XP de sata schijf gewoon gevonden. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Als het goed is staat hier de sata controller driver voor jou chipset.\n\nDe chipset van dat ding is de Mobile Intel® 943GML Express chipset.\n\n[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-39535-1&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3224055&os=228[/url]\n\nZet die uitgepakt in de root op een usb stick. Dan moet XP dat ding vinden als je halverwege op F6 drukt.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...