Ga naar inhoud

Hardware automatisch veilig verwijderen.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ok we wachten er op, maar het beheren van computers is niet alleen iets oplossen, het is ook vooruit kijken en de oorzaken weten, anders kom je er later weer voor te staan. wat leer je nu precies van die gratis tool downloaden en installeren? Dat je daar niet ingrijpt begrijp ik dan niet niek, want je lijkt wel wat van computers te weten.\r\nOpzich is een lange tekst met een goede oplossing voor jou misschien persoonlijk wat lastig om te moeten lezen, en wil je daardoor voor anderen bepalen wat ze wel en niet moeten doen.\r\nMaar nu wachten we inderdaad even af.\r\n\r\nPs, en misschien typ ik dat alles om de volgende redenen:\r\nBanaan houdt er niet van om die gratis tools van derden te moeten gebruiken, komt op computeridee forum en doet het toch. Omdat er wat amateurs hier dat aanraden. Dat zijn conclusies inderdaad, en daar haal ik uit dat Banaan risico loopt, en dat mag hij best weten.
Link naar reactie
[QUOTE=ethernal flame;624633]\nBanaan houdt er niet van om die gratis tools van derden te moeten gebruiken, [B]komt op computeridee forum en doet het toch. Omdat er wat amateurs hier dat aanraden[/B]. Dat zijn conclusies inderdaad, en [B]daar haal ik uit dat Banaan risico loopt[/B], en dat mag hij best weten. \n[/QUOTE]\n:confused: \"[I]Doet het toch[/I]\" is niet waar, banaan heeft nog[I] niets [/I]gebruikt van software hier getoond in een link.\n\nIk ben die \"[I]wat amateurs[/I]\" die zoiets linkte, maar daar is dit forum net zo voor bestemd. Een beetje neerbuigend zo\'n tekstje, zeker als je beseft dat ik mijn link[I] inluidde vanuit een andere link[/I] waarin een persoon die wat bekender lijkt met Microsoft verklaart dat er van Microsoft zelf zo\'n tool niet te vinden is, en daarom een alternatief biedt in de vorm van die tweede link.\nDe TS staat 100% vrij om dat te gebruiken of negeren, en het is mijn indruk dat deze zeker slim genoeg is dat zelf te beoordelen.\n\n\nOff topic @ethernal flame:\nJe bent niet de eerste (gebruikersnaam) hier die met dit soort tekst suggereert dat wij op CI (of zeker ik in persoon) dingen adviseren waarmee risico gelopen wordt; zoals nu blijkbaar het linken naar derde partij software met vrije keus om daarop in te gaan. Als dat ook niet kan dan weet ik het niet meer.\n\nKen jij toevallig iemand die \'[B]Slater[/B]\' als gebruikersnaam heeft of had ? Vanaf je eerste bericht wat ik van je op dit forum las hangt die naam in mijn beleving rond je, vandaar dat ik het vraag.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;624643]:confused: \"[I]Doet het toch[/I]\" is niet waar, banaan heeft nog[I] niets [/I]gebruikt van software hier getoond in een link.\r\n\r\nIk ben die \"[I]wat amateurs[/I]\" die zoiets linkte, maar daar is dit forum net zo voor bestemd. Een beetje neerbuigend zo\'n tekstje, zeker als je beseft dat ik mijn link[I] inluidde vanuit een andere link[/I] waarin een persoon die wat bekender lijkt met Microsoft verklaart dat er van Microsoft zelf zo\'n tool niet te vinden is, en daarom een alternatief biedt in de vorm van die tweede link.\r\nDe TS staat 100% vrij om dat te gebruiken of negeren, en het is mijn indruk dat deze zeker slim genoeg is dat zelf te beoordelen.\r\n\r\n\r\nOff topic @ethernal flame:\r\nJe bent niet de eerste (gebruikersnaam) hier die met dit soort tekst suggereert dat wij op CI (of zeker ik in persoon) dingen adviseren waarmee risico gelopen wordt; zoals nu blijkbaar het linken naar derde partij software met vrije keus om daarop in te gaan. Als dat ook niet kan dan weet ik het niet meer.\r\n\r\nKen jij toevallig iemand die \'[B]Slater[/B]\' als gebruikersnaam heeft of had ? Vanaf je eerste bericht wat ik van je op dit forum las hangt die naam in mijn beleving rond je, vandaar dat ik het vraag.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nHet woord amateurs is niet neerbuigend bedoeld, ik ben zelf ook een amateur.\r\nMaar banaan is bezig met de computers van een bedrijf.\r\nDan lijkt het me wel handig voor hem om te weten dat er hier toch alleen amateurs komen, en ook al had ik toevallig de oplossing, ik ben zelf ook een amateur, en hoe je je leven beleefd, daar ga ik verder niet over.\r\n:)\r\nVerder zie ik hier soms antwoorden waarvan ik denk, waarom gaan ze niet eerst kijken wat er in windows uberhaupt kan en niet.\r\nEn waarom er hier mensen meer bezig zijn anderen te analyseren en verder de inhoud niet zo relevant vinden.\r\nWaar gaat het dan nog om? Dat is wat ik mij afvraag.\r\n\r\nen dit stukje:\r\n[QUOTE]zoals nu blijkbaar het linken naar derde partij software met vrije keus om daarop in te gaan. Als dat ook niet kan dan weet ik het niet meer.\r\n[/QUOTE]\r\nja het kan, en het gebeurd, maar als je gratis tools aangeboden worden hier bij iets wat in windows zelf makkelijk opgelost kan worden, want dat zie ik vaak genoeg, dan denk ik, waarom doen deze mensen dat zo?\r\nIk zag afgelopen dagen nog iemand die besmet was hier met een browservirus, en er wordt een gratis uninstaller aangeboden. die keken verder niet eens wat er nu precies aan de hand was.\r\nlekker kort en snel, maar heb je er dan ook iets aan?\r\nEn iemand die typte daar dat de TS op een ander forum ook al de vraag stelde, alsof dat niet mag hahaha, dat moet iedereen voor zichzelf weten, snap je?\r\nof meer, heeft de TS er wat aan, bannan hoopte dat zijn bericht niet te lang was, en Erik, als je wat vaker op fora komt, ik was een tijd op een belgisch forum die ineens uit de lucht was, weet je ook dat 80% na het hebben van de juiste informatie niet meer reageerd, sommigen laten nog even weten of het gelukt was.\r\nMaar goed, waarom gaan we ons verder druk maken?\r\nbepaalde dingen mogen toch wel getypt worden? ik dacht dat hier mensen kwamen die anderen wilde helpen, zomaar, dat doe ik dan ook, maar als je hier komt krijg je met ongeschreven regels te maken van leden die al heel lang hier lid zijn.\r\n\r\nDat hoe ik een bericht neerzet dan iets is voor anderen om zich druk over te maken, en om bemoederlijk op te gaan reageren, dus dan is het geen mensen meer helpen, zomaar.\r\nDan lijkt het wel of er belangen in het spel zijn, die er helemaal niet zijn, dus.....
Link naar reactie
[QUOTE=ethernal flame;624684]Het woord amateurs is niet neerbuigend bedoeld, ik ben zelf ook een amateur.\nMaar banaan is bezig met de computers van een bedrijf.\nDan lijkt het me wel handig voor hem om te weten dat er hier toch alleen amateurs komen, en ook al had ik toevallig de oplossing, ik ben zelf ook een amateur, en hoe je je leven beleefd, daar ga ik verder niet over.\n:)\n[/QUOTE]\n\nEven een correctie, hier komen niet alleen amateurs... ;) \n\nVerder vraag ik mij af wat Banaan aan deze hele discussie heeft, maar dat terzijde.
Link naar reactie
Mee eens Marc, beide punten.\n\nIk geef hier nog een reactie om het voor mezelf af te ronden, en ga onderaan weer on-topic[B]:[/B]\n[QUOTE=ethernal flame;624684]\nEn iemand die typte daar dat de TS op een ander forum ook al de vraag stelde, alsof dat niet mag hahaha, dat moet iedereen voor zichzelf weten, snap je?\n[/QUOTE]\nTuurlijk MAG dat, maar is niet aan te raden.\nOok op nucia staat in de info-pagina voor hulp bij malware het dringend advies om het tegelijk posten op meerdere fora te vermijden. Dat is geen ongeschreven wet, dat is meer om de TS niet conflicterende dingen te laten doen, of op de verschillende fora te laten vergeten wat er nu wel of niet uitgevoerd is, of het resultaat van een voorgestelde handeling te laten vervuilen. Simpel.\n[QUOTE=ethernal flame;624684]\n als je hier komt krijg je met ongeschreven regels te maken van leden die al heel lang hier lid zijn.[/QUOTE]\nMeer algemene fora gebruiken, zoals niet off topic gaan (zoals ik zelf helaas ook doe), niet steeds onder een bericht datzelfde bericht in zijn geheel te quoten, en anderen in hun waarden laten.\nEn b.v. ook je best doen de vraagstelling goed lezen zoals:\n[QUOTE=ethernal flame;624684]Verder voor dit heb je dus geen tools nodig, wat betreft het veilig verwijderen. [/QUOTE]\nJe antwoord over het uitschakelen van de schrijfcache vind ik prima, het is een stap in de richting van veiliger verwijderen, maar een deel van het probleem voor de TS is dat de schijf na de backup nog uren blijft draaien, en hij er geen vertrouwen in heeft dat een draaiende schijf goed afkoppelt. Hij wil dat de schijf na het uitvoeren van het batchbestand zelf stil valt.\n[quote=Banaan]\nNu heb ik het volgende probleem: Ik moet bijna wel de hardware veilig verwijderen functie gebruiken [B]omdat de schijf anders blijft draaien[/B] (ook al wordt er niet gelezen/geschreven), en het lijkt me niet erg goed voor de schijf om die al draaiende los te koppelen.[/quote]\nEn vanzelf weer on-topic:\nik weet wel dat moderne schijven bij draaiend loskoppelen een mechanisme hebben wat de koppen [I]eerst[/I] parkeert, maar zelf doe ik altijd \'Veilig verwijderen\', en wacht een twintig seconden tot de schijf stil valt zodat ik het zeker weet :)
Link naar reactie
Het was niet mijn bedoeling om te veel offtopic te gaan, maar de TS wilde in een batchbestand een regel zetten om de hardware veilig te verwijderen, als de schrijfcache uit is is dat veiliger voor je data, en veilig verwijderen is niet meer nodig.\r\nBijkomend voordeel is ook dat bij stroomuitval geen data op de schijf beschadigt raakt.\r\nOp Nucia gaat het meer over infecties en security, ik denk ook niet dat het verstandig is als daar iedereen reageerd zoals je hier ook wel eens ziet, omdat, als het om infecties gaat, het natuurlijk belangrijk is dat de informatie die gegeven wordt goed is, omdat een infectie snel en correcte handelingen vereisen om het niet erger te laten worden.\r\nNu gaat het hier niet om een infectie, hier gaat het om gebruik van harde schijven in windows.\r\nWat me opvalt hier is reageerders op elkaar gaan reageren, dan denk ik ga dan, als je iets denkt te zien wat niet in de haak is, naar de moderator van dit forum en kaart het daar aan, dan kan die dat beslissen, dat is niet zo moeilijk toch ? :)\r\nVeilig verwijderen...\r\n\r\nPS:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75021[/url]\r\nDit zal je op Nucia denk ik niet zien zo...
Link naar reactie
naar de moderator van dit forum \r\ncitaat Ethernal Flame.\r\n...\r\n\r\nJe hebt het nog steeds niet door.\r\n\r\nDit forum werkt gewoon anders .\r\n\r\nEn ondanks dat we mischien wel eens een steekje laten vallen. zijn er toch veel tevreden mensen.\r\n\r\nDe [ simpele ] Computergebruiker redt het vaak zonder de allerlei technische info die in ellenlange verhalen door sommigen hier word neergeplemt.
Link naar reactie
Amateur betekent gewoon dat iemand iets doet uit liefhebberij en niet om de kost ermee te verdienen. Hij of zij zou net zo goed of zelfs misschien wel beter kunnen zijn dan de zgn \"Prof\" Juist omdat het liefhebberij is is de toewijding vaak veel groter dan bij iemand die moet, want die laatste moet z\'n brood ermee verdienen, ook op de dagen dat \'ie er minder zin in heeft.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;624810]Amateur betekent gewoon dat iemand iets doet uit liefhebberij en niet om de kost ermee te verdienen. Hij of zij zou net zo goed of zelfs misschien wel beter kunnen zijn dan de zgn \"Prof\" Juist omdat het liefhebberij is is de toewijding vaak veel groter dan bij iemand die moet, want die laatste moet z\'n brood ermee verdienen, ook op de dagen dat \'ie er minder zin in heeft.[/QUOTE]\r\n\r\nHelemaal mee eens.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;624715]naar de moderator van dit forum \r\ncitaat Ethernal Flame.\r\n...\r\n\r\nJe hebt het nog steeds niet door.\r\n\r\nDit forum werkt gewoon anders .\r\n\r\nEn ondanks dat we mischien wel eens een steekje laten vallen. zijn er toch veel tevreden mensen.\r\n\r\nDe [ simpele ] Computergebruiker redt het vaak zonder de allerlei technische info die in ellenlange verhalen door sommigen hier word neergeplemt.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het wel door, maar wie bepaald nu precies hoe het moet werken op het forum?\r\nEr was in dit topic eigenlijk maar 1 oplossing in windows zelf mogelijk om het probleem te voorkomen van het veilig verwijderen op te lossen, al het andere is meer werk en lastiger, gaat mij er niet om of ik het zogenaamd beter wil weten, maar als je dan geen oplossing voor het probleem weet, dat is opzich niet zo erg, maar in de fase komt van misschien kan je dit of dat doen, terwijl er een oplossing is, waar de TS niet meer op reageerd, bij 80% van de topicstarters is het als ze de oplossing hebben ze niet meer reageren, je daar ook verder geen rede voor hoeft te gaan zoeken, het is zinloos en zijn dan conclusies.\r\nEllenlange verhalen, dat valt opzich wel mee als er een oplossing in staat die als je die eenmaal snapt het kwartje valt.\r\nIk zie alleen andere reageerders op een iets te lange tekst reageren, topicstarters niet, dat betekend naar mijn mening dat andere reageerders voor topicstarters gaan bepalen, en ook voor andere reageerders.\r\nmin of meer als ik hier dan iets neertyp is dat voor de TS, niet voor al die andere reageerders, die er moeite mee hebben dat alles door te lezen.\r\nAls reageerders op dit forum willen gaan bepalen hoeveel tekst je mag typen, en dat ze anders op vingers gaan tikken, dan vraag ik aan die leden, ga je eens wat meer richten op bepaalde zaken hoe je die in windows zelf op kan lossen, misschien valt het best mee.\r\nDoor te lezen kan je zo ver komen, niet door te denken, oooh meer dan 4 regels is me te lang....\r\nDaar kan je dan zelf voor kiezen, stel ik zou in veel tekst hier een oplossing neer typen en de TS laat weten, dat is me te veel, ik wil alles opgelost in 2 klikken, prima, dan mag ook :) alleen zal ik dat zelf niet aanraden altijd. :cool:
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;625227]En weer zo,n ellenlang verhaal.\r\n\r\nAls je zo ook met mensen in het openbaar omgaat , zullen ze je snel mijden:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nJe typt voor alle mensen alsof iedereen jou is, ik vind dat een vreemd fenomeen...\r\nJe nicknaam betekend radeloos of wanhopig, ben je erg radeloos of wanhopig of is dat alleen je naam?\r\n[url]http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=desperate&lang=nn[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...