Ga naar inhoud

Windows Aanmelding


Aanbevolen berichten

Ik begrijp je vraag niet. Er staat, dat je een programma zoekt, wat jou een e-mail of sms stuurt, als je je aanmeld op een pc in je netwerk, zodat je weet dat je computer gebruikt wordt. Waarom wil je een berichtje, als je jezelf aanmeld? Of ben je vergeet achtig? :-) \nNee hoor, ik denk wel dat ik je vraag begrijp, maar ik ben niet thuis in Windows Small Business Server 2011 maar kan je inloggen op de Oem partner site van MS? Want daar staat best wel veel te lezen over SBS en misschien is die mogelijkheid wel ingebouwd. \n\nNiek
Link naar reactie
Het is inderdaad nogal onduidelijk wat je wil, wel is duidelijk dat je wil dat als je gebruikersaccount aangemeld wordt dat je een melding krijgt, alleen waarom je dat wil om te willen zien of er hackers bezig zijn, wordt het verhaal wel erg verwarrend.\r\nKan je iets duidelijker omschrijven wat je doet? zit je met je computer in een netwerk zit moet je gewoon al die computers in het netwerk beveiligen met een firewall en antivirussoftware, dat doe je tegen hackers.\r\nEn neem een wachtwoord op je gebruikersaccount, dan kan niemand zomaar inloggen in je systeem.
Link naar reactie
Het maakt niet uit of je in een netwerk met een server staat of niet. Mijn computer zijn zowieso albeveiligd tegen inbrekers maar ik heb gewoon een [B]programma[/B] nodig dat mij een melding stuurt als er op mijn computer wordt aangemeld met een gebruikersnaam. Firewall\'s en antivirussoftware hebben niet veel effect op hackers.
Link naar reactie
[QUOTE=niborbelgium;623597]Firewall\'s en antivirussoftware hebben niet veel effect op hackers.[/QUOTE]\r\nAls je dan het woordje Hackers echt in de zin van de betekenis gaat nemen hoef je niet bang te zijn voor hackers, maar voor crackers, aangezien crackers hetzelfde kunnen als hackers, maar er kwaadaardige bedoelingen mee hebben, daar is het toch om te doen?\r\nDus dan zit je in een netwerk met clients die onbetrouwbaar zijn?\r\nvertel nu eens exact je situatie, aangezien een firewall aanvallen tegenhoudt, als jij zegt dat een firewall geen effect heeft op aanvallen door crackers, dan weet ik niet hoe jij het allemaal ziet.\r\nga eens online met windows zonder firewall, dan weet je weer, oh ja, een firewall beschermt me tegen kwaadwillende hackers, crackers dus.\r\nnogmaals, wat heb je er aan als jij in de auto zit en een sms\'js krijgt dat er kwaadwillenden inloggen in je systeem?\r\nGa je dan als een gek scheuren om zo snel mogelijk thuis te zijn?\r\naanvallen zal je voor moeten zijn en voorkomen, anders heb je er echt niks aan.\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Malware[/url]\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Keylogger[/url]\r\nLees maar wat een keylogger is, daar vind je iets in waar je misschien naar zoekt.\r\nEen keylogger is dan niet exact wat je zoekt, met een keylogger kan je in je netwerk computers een bericht laten sturen naar jou e-mail over het gebruik. dan gaat het nog steeds niet om wie er inlogt in jou systeem van buitenaf, dat wat een firewall tegenhoudt.\r\nKortom, een goed beveiligde up to date systeem is dan wat er voor zorgt dat niemand in je systeem kwaadwillig in kan breken.\r\nEn bij werken in een netwerk van computers kan je andere gebruikers rechten toewijzen, ze hebben dan niet de rechten om in je systeem iets te verpesten, dan zou je je misschien wat meer moeten richten op het machtigingenbeleid van windows, en als netwerkbeheerder toch wel alle info moeten vergaren die je nodig hebt om een netwerk goed te kunnen beheren.
Link naar reactie
Inbrekers melden zich trouwens niet aan met een gebruikersnaam :) En ze doen er alles aan om onzichbaar te blijven, dat wordt dan je gevecht. Eerst leek het nog te gaan om bekende gebruikers in een netwerk, nu blijkt het te gaan om kwaadwillende aanvallers, dus op je vraag kunnen we nu wel Nee zeggen denk ik. Onderbouwing genoeg denk ik :)\r\n\r\nPS, ik neem aan dat je ook s\'nachts niet weg gaat, je voordeur open laat staan, en je een berichtje krijgt wanneer er mensen naar binnen wandelen, lijkt me geen goede manier om veiligheid te garanderen, in je vraag is namelijk te zien dat je risico loopt, en gewaarschuwt wordt als dat risico een feit wordt, je dus al te laat bent, dus geen goede methode is.\r\n\r\nDus even kort samengevat, welke gebruikers hebben welke rechten (machtigingen) op welk systeem?\r\nOp die manier regel je wie er wat in je systeem iets kunnen doen waar jij niet op zit te wachten, als jij andere gebruikers die rechten geeft, zal je ze moeten vertrouwen of ze die rechten niet moeten verlenen. Een netwerk beheren met windows computers, de kennis over machtigingen is dan eigenlijk onmisbaar... :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...