Ga naar inhoud

Muziekfile in bibliotheek


Aanbevolen berichten

Ik zou eerst eens kijken bij de map eigenschappen of het niet om één en dezelfde map gaat en dat er dus snelkoppelingen staan van de mappen.\n\nZo heb je ook een map \"Documenten\" met daarin een map \"mijn documenten\", ik heb al meegemaakt dat iemand de map \"mijn documenten\" leeg maakte en dacht er een over te houden wat dus niet zo was en alles had verwijdert, heeft me een dag gekost om alles weer terug te halen bij de persoon aan huis.\n\nDit zelfde is ook aanwezig in Outlook met mail mappen één echte map en 2 of meer verwijzingen die eruit zien als echt e mappen.
Link naar reactie
Hoi,\r\nIn ieder geval is de standaard locatie in windows Vista en 7 op je schijf voor mijn muziek:\r\n[COLOR=#220077][B]C:\\Users\\(jouw gebruikersnaam)\\Music[/B][/COLOR]\r\nAls je via Computer naar C: gaat zie je de map met de naam Gebruikers, dat is de map Users, daarin staat de map die jouw gebruikersnaam draagt, en daarin heet de map Music Mijn Muziek.\r\nDat alles is aardig verdekt opgesteld, aangezien dat in de adresbalk is vertaald naar het Nederlands.\r\nAls je Mijn muziek via het Menu start opent zie je Bibliotheken\\Muziek\r\nAls je rechtsklikt op de tekst (adres) in de adresbalk en je klikt links op : Adres bewerken\" dan zie je Bibliotheken\\Muziek.\r\nBuiten de biblihotheek om, die naar de map Music verwijst staat de data op [COLOR=#220077][B]C:\\Users\\(jouw gebruikersnaam)\\Music[/B][/COLOR]\r\nJe kan in een geopende map dus rechtsklikken op de tekst (adres) in de adresbalk en je klik links op : \"Adres bewerken\", daar [COLOR=#220077][B]C:\\Users\\(jouw gebruikersnaam)\\Music[/B][/COLOR] invullen en op F5 (vernieuwen) drukken of op het cirkelpijltje rechts in de adresbalk.\r\n\r\nNu je de locatie weet van de map waar je muziek in zit, kan je daar 1 bestand toevoegen, en een naam geven die je even onthoudt, en je kijkt of dat op alle locaties waarvan jij denkt de bestanden dubbel te hebben of dat nieuwe bestand er bij is gekomen.\r\nBij snelkoppelingen staan pijltjes, en als je rechtsklikt op een map of bestand, en je klikt op \"Eigenschappen\" kan je ook zien om wat voor TYPE het gaat.\r\n\r\nOok kan je zoeken naar een bestand die in die map staat op je hele schijf, als je dan in het menu \"Beeld\" \"Details\" aanvinkt, En in menu \"Beeld\" in \"Details selecteren...\" :\"Locatie\" hebt aangevinkt, dan zie je bij de gevonden bestanden de locatie staan, en ook als je rechtsklikt op een gevonden bestand zal je in de eigenschappen de locatie kunnen zien.\r\nVeel succes.
Link naar reactie
Ik heb trouwens wel iets leuks voor je.\r\nIn de onderstaande quote zie je de inhoud van een register bestand.\r\n[QUOTE]Windows Registry Editor Version 5.00\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a1 Map gebruiker]\r\n\"Icon\"=\"C:\\\\Windows\\\\System32\\\\p2phost.exe\"\r\n@=\"Gebruikersmap\"\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a1 Map gebruiker\\command]\r\n@=\"\\\"C:\\\\WINDOWS\\\\explorer.exe\\\" \\\"C:\\\\Users\\\\****\\\"\"\r\n\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a2 Map documenten]\r\n\"Icon\"=\"imageres.dll,107\"\r\n@=\"Mijn documenten\"\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a2 Map documenten\\command]\r\n@=\"\\\"C:\\\\WINDOWS\\\\explorer.exe\\\" \\\"C:\\\\Users\\\\****\\\\Documents\\\"\"\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a3 Map afbeeldingen]\r\n\"Icon\"=\"imageres.dll,108\"\r\n@=\"Mijn afbeeldingen\"\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a3 Map afbeeldingen\\command]\r\n@=\"\\\"C:\\\\WINDOWS\\\\explorer.exe\\\" \\\"C:\\\\Users\\\\****\\\\Pictures\\\"\"\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a4 Map Muziek]\r\n\"Icon\"=\"imageres.dll,103\"\r\n@=\"Mijn muziek\"\r\n\r\n[HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell\\a4 Map Muziek\\command]\r\n@=\"\\\"C:\\\\WINDOWS\\\\explorer.exe\\\" \\\"C:\\\\Users\\\\****\\\\Music\\\"\"[/QUOTE]\r\n\r\nAls je de tekst in de qoute selecteert en kopieert naar kladblok (Plakken),\r\nen je verandert de **** in je eigen gebruikersnaam,\r\nvervolgens sla je het bestand op als bijvoorbeeld Mmenu.reg\r\nLet op:\r\nde letters achter de punt is de extensie (type bestand), wanneer je in kladblok in menu bestand naar Opslaan als... gaat, en je in het veld Bestandsnaam Mmenu.reg invult, moet je er onder het veld Opslaan als: veranderen in Alle bestanden.\r\nNa wijzigingen van hierboven en het opslaan van dit bestand Mmenu.reg zal je als je op Mmenu.reg dubbelklikt en toevoegt aan het register het volgende resultaat opleveren:\r\n\r\nIn het contextmenu (rechtsklik) van de mappen in Windows zal je het volgende zien:\r\n[IMG]http://www.digiknal.nl/digiknal/st/mmenu.jpg[/IMG]\r\nKlik er op en je zal zien dat de mappen openen, buiten de bibliotheek om.\r\nVeel succes.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;623432]ethernal flame,\r\n\r\nErgo! Windows zit gecompliceerder in elkaar dan je denkt, wat 80% van de gebruikers geen R..t kan schelen als dat ding maar werkt.[/QUOTE]\r\nWaarschijnlijk kan je het zo moeilijk maken als je zelf wil :)\r\nIk persoonlijk spreek liever niet voor 80% van de bevolking.\r\nEn als je wil dat iets werkt moet je ook weten hoe je het het besturen kan, anders rij je zo de sloot in. ;)
Link naar reactie
[QUOTE=ethernal flame;623531]Maar vertel eens Stroke, wat is er gecompliceerd aan windows?[/QUOTE]\r\n\r\nMet 25 jaar PC ervaring van DOS via Windows 3 tot nu Windows 8 Beta is het voor mij niet gecompliceerd.8-|\r\n\r\nMaar Windows is voor beginners en het gros van de bevolking net als voor het eerst rijden in een auto, en zeker zo gecompliceerd ondanks de maar 2 of 3 pedalen een pook en een stuur.:(\r\n\r\nIk heb een grote groep mensen als klant die er na 3 jaar en soms nog langer problemen mee hebben en ondanks de schriftelijke instructies.\r\nEn dan heb ik het niet over bejaarden of veertigers maar net zoveel jongeren die ondanks de computerlessen op school er gewoon niets van snappen.:shock:\r\nEn zoals ik al schreef 80% vind het ook niet belangrijk wat Windows wel of niet kan, vaak zijn alleen de browser en Office het enige waar mee word gewerkt.:mad:\r\n\r\nJe kunt het ook vergelijken met een wasmachine, vroeger met één knop aan en uit, tegenwoordig zitten er zoveel programma\'s op dat ze nooit worden gebruikt , gewoon te gecompliceerd.:|\r\n\r\nDe meeste mensen willen dat ook niet bij Windows, en dan verdwijnt die nieuwe laptop alsnog na 2 of meer cursussen in de kast om er daarna nauwelijks of nooit meer uit te komen.:sad:\r\n\r\nIk heb toevallig gisteren weer zo\'n nieuwe laptop bij iemand uit de kast gehaald en volledig up to date gebracht en weer wat uitgelegd voor weer een frisse start met de afspraak dat ik volgende week weer langs kom om de vorderingen te bespreken en eventuele problemen op te lossen. 8-|(C)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;623536]Met 25 jaar PC ervaring van DOS via Windows 3 tot nu Windows 8 Beta is het voor mij niet gecompliceerd.8-|\r\n\r\nMaar Windows is voor beginners en het gros van de bevolking net als voor het eerst rijden in een auto, en zeker zo gecompliceerd ondanks de maar 2 of 3 pedalen een pook en een stuur.:(\r\n\r\nIk heb een grote groep mensen als klant die er na 3 jaar en soms nog langer problemen mee hebben en ondanks de schriftelijke instructies.\r\nEn dan heb ik het niet over bejaarden of veertigers maar net zoveel jongeren die ondanks de computerlessen op school er gewoon niets van snappen.:shock:\r\nEn zoals ik al schreef 80% vind het ook niet belangrijk wat Windows wel of niet kan, vaak zijn alleen de browser en Office het enige waar mee word gewerkt.:mad:\r\n\r\nJe kunt het ook vergelijken met een wasmachine, vroeger met één knop aan en uit, tegenwoordig zitten er zoveel programma\'s op dat ze nooit worden gebruikt , gewoon te gecompliceerd.:|\r\n\r\nDe meeste mensen willen dat ook niet bij Windows, en dan verdwijnt die nieuwe laptop alsnog na 2 of meer cursussen in de kast om er daarna nauwelijks of nooit meer uit te komen.:sad:\r\n\r\nIk heb toevallig gisteren weer zo\'n nieuwe laptop bij iemand uit de kast gehaald en volledig up to date gebracht en weer wat uitgelegd voor weer een frisse start met de afspraak dat ik volgende week weer langs kom om de vorderingen te bespreken en eventuele problemen op te lossen. 8-|(C)[/QUOTE]\r\n\r\nDaarom beschrijf ik ook veel dingen die in windows kunnen, niet omdat het kan, maar omdat je het op die manier het beste kan gebruiken :)\r\nOf iemand dat dan kan ligt inderdaad weer aan die persoon.\r\n\r\nWindows is inderdaad niet gecompliceerd voor jou dan, met zo veel ervaring, hier komen mensen met vragen, dus die willen iets weten, ze mogen er best achterkomen welke informatie ze missen over windows als ze tegen een probleem oplopen.\r\n\r\nDaar is dit forum geschikt voor :D\r\nMensen kunnen inderdaad kiezen het aan anderen over te laten, omdat het wat tijd kost of ze denken dat het moeilijk is. \r\nBij een vraag hoort meestal ook basis kennis die je wel eens gemist ziet worden, die eigenlijk simpel is zodra je het weet.\r\n\r\nZoals de oorspronkelijke locatie van mijn documenten, mijn muziek enz... die je als je windows 7 bent gaan gebruiken zonder ervaring met windows, het wel ok is als iemand je verteld wat de oorspronkelijke locatie is, en als het over windows gaat is het altijd wel interessant.
Link naar reactie
[QUOTE=ethernal flame;623581]\r\n\r\nWindows is inderdaad niet gecompliceerd voor jou dan, met zo veel ervaring, hier komen mensen met vragen, dus die willen iets weten, ze mogen er best achter komen welke informatie ze missen over Windows als ze tegen een probleem oplopen.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is mijn reden hier te zijn.:D\r\n\r\n[QUOTE]\r\nZoals de oorspronkelijke locatie van mijn documenten, mijn muziek enz... die je als je windows 7 bent gaan gebruiken zonder ervaring met windows, het wel ok is als iemand je verteld wat de oorspronkelijke locatie is, en als het over windows gaat is het altijd wel interessant.[/QUOTE]\r\n\r\nDe mensen willen helemaal niet weten waar op de C:\\ schijf de muziek of de bestanden staan, en dat hoeft ook niet Windows heeft daar onder de Start knop rekening mee gehouden door er de Map Documenten te plaatsen met daarin, Mijn Documenten, Mijn Muziek en Mijn Video\'s enz.\r\n\r\nEen besturingssysteem dient net zo makkelijk te zijn als een één knop\'s wasmachine, niet zoals de eerste videorecorders waar de mensen nooit de tijd goed hadden staan, vanwege de gecompliceerdheid van instellen.:rolleyes:\r\n\r\nEigenlijk is dat maar gelukkig ook want dan kwamen er op dit forum duizenden vragen per uur binnen.8-)\r\n\r\nMij devies is houd het simpel, zo simpel mogelijk als je een besturingssysteem maakt of wat voor software dan ook.;)\r\n\r\nOverigens wie opent er tegenwoordig nog motorkap van de auto?\r\nDat is voor een ervaren monteur vaak al een probleem.:confused:
Link naar reactie
En als je windows snel en efficient wil beheren, is het ook handig om al die instellingen in 1 klik voor je neus te hebben toch? \r\nNet zoals [url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=623384&postcount=4[/url]\r\nZo kan je als je wat van windows weet, windows zo efficïent maken met aanpassingen in het register dat alle instellingen met 1 rechtsklik en 1 linksklik rechtstreeks geopent kunnen worden.\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=rHM8yJAlUxo[/url]\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=RJSR5povZo8[/url]\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=D_x8Ep-c8ug[/url]\r\n\r\nJe hebt zekers gelijk Stroke33, maar hier op dit forum kunnen ze dan kiezen, het windows register is dan wat men noemt onder de motorkap, maar het is geen auto, het alleen al bij de basis weten dat windows bestaat uit tal van onderdelen geladen door services en processen, en deze kan beheren, je al een stap in de goede richting bent.\r\nAangezien het punt komt dat je namen van windows services gaat begrijpen, kan je ook al makkelijk begrijpen dat het zoeken naar namen in het register een resultaat op kan leveren over waar de service in het register zit.\r\nDus dat alles, is al erg simpel, en dan heb je nog niet eens iets gedaan.\r\nWaarom windows zo moeilijk lijkt is omdat het onbekend terrein is dan, maar als je de diverse basis onderdelen kent die je dan op alles toe kan passen, zoals machtigingen, het een fluitje van een cent wordt.\r\nEn die info, als iemand dat niet op kan zuigen, dan misschien wel iemand anders :)
Link naar reactie
Ik denk dat je dan alle in Nederland gegeven computerlessen aan jong en oud, zult moeten herschrijven, want niemand op een enkeling na zal hier iets mee kunnen.\nMensen willen het tweede net kunnen kijken een fotootje bewerken,E-mail ontvangen en een meegestuurd fotootje en eigen foto\'s kunnen opslaan en dan eventueel nog een brief schrijven.\nHet gros van de mensen moet je niet lastigvallen met het veranderen van Register regels (de drive train van Windows) om in auto termen te blijven, daar snappen zij niets van en dat willen zij ook absoluut niet weten, op een enkeling die met een jaar of 3 ervaring aangaande de computer nog wel eens een stap verder wil gaan.\n\nNet als dat een jeugdige niet wil of kan begrijpen, ook na enkele malen uitleg op papier, dat de iPhone4S bij het KPN Abonnement een koop op afbetaling is over een periode van 24 maanden en niet gratis bij het abonnement is verkregen.\n\nIk heb zelf een tweedehands gekocht en betaalde Samsung XCover (75 euro)en een telefoon abonnement van 300 belminuten + 100 Sms\'jes voor het luttele maandbedrag van 11 euro en dan houd ik maandelijks nog belminuten en Sms\'jes over, ofwel 24 X 11= 264 + 75 =339 Euro, totale telefoonkosten over 2 jaar.\n\nVoorbeeld Abbo: Het [URL=\"http://www.kpn.com/prive/mobiel/iphone4s.htm\"]iPhone Abonnement[/URL] € 48,- /mnd kost en je ongeveer [URL=\"http://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieven/Abonnementen.htm#tabcontent3\"]... belminuten[/URL] per bundel krijgt zie de prijzen.24 X 48 = 1152 + 24 bel bundels á 10 euro per maand 240 =1392 ofwel tel uit je winst.\n\nDit is een voorbeeld van hoeveel verstand/begrip/interesse de gewone niet Nerd computergebruiker erin/van heeft of wil hebben.\n\nAls mensen vragen hebben betreffende computer en aanverwante dingen dan worden deze hier gesteld of op andere fora en door de andere leden opgelost vaak samen en soms met ons allen;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;623740]Ik denk dat je dan alle in Nederland gegeven computerlessen aan jong en oud, zult moeten herschrijven, want niemand op een enkeling na zal hier iets mee kunnen.\r\nMensen willen het tweede net kunnen kijken een fotootje bewerken,E-mail ontvangen en een meegestuurd fotootje en eigen foto\'s kunnen opslaan en dan eventueel nog een brief schrijven.\r\nHet gros van de mensen moet je niet lastigvallen met het veranderen van Register regels (de drive train van Windows) om in auto termen te blijven, daar snappen zij niets van en dat willen zij ook absoluut niet weten, op een enkeling die met een jaar of 3 ervaring aangaande de computer nog wel eens een stap verder wil gaan.\r\n\r\nNet als dat een jeugdige niet wil of kan begrijpen, ook na enkele malen uitleg op papier, dat de iPhone4S bij het KPN Abonnement een koop op afbetaling is over een periode van 24 maanden en niet gratis bij het abonnement is verkregen.\r\n\r\nIk heb zelf een tweedehands gekocht en betaalde Samsung XCover (75 euro)en een telefoon abonnement van 300 belminuten + 100 Sms\'jes voor het luttele maandbedrag van 11 euro en dan houd ik maandelijks nog belminuten en Sms\'jes over, ofwel 24 X 11= 264 + 75 =339 Euro, totale telefoonkosten over 2 jaar.\r\n\r\nVoorbeeld Abbo: Het [URL=\"http://www.kpn.com/prive/mobiel/iphone4s.htm\"]iPhone Abonnement[/URL] € 48,- /mnd kost en je ongeveer [URL=\"http://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieven/Abonnementen.htm#tabcontent3\"]... belminuten[/URL] per bundel krijgt zie de prijzen.24 X 48 = 1152 + 24 bel bundels á 10 euro per maand 240 =1392 ofwel tel uit je winst.\r\n\r\nDit is een voorbeeld van hoeveel verstand/begrip/interesse de gewone niet Nerd computergebruiker erin/van heeft of wil hebben.\r\n\r\nAls mensen vragen hebben betreffende computer en aanverwante dingen dan worden deze hier gesteld of op andere fora en door de andere leden opgelost vaak samen en soms met ons allen;)[/QUOTE]\r\n\r\nWat ik wel veel in je teksten terug zie is dat je voor vele anderen spreekt.\r\nAls mensen er voor kiezen dit alles niet te lezen en hoe je windows kan gebruiken om zo problemen voor te zijn, kan, maar dit is een computerforum waar je antwoorden van allerlei strekkingen kan verwachten.\r\nJij zegt dat de meeste er niks mee kunnen, voor jou een rede om dus geen basis handelingen van windows neer te zetten hier, terwijl het juist dat is wat ze missen, zeg je niks daarover dan weten die mensen niet eens wat ze missen en hebben ze al geen keuze.\r\nAlle info die ik hier neer typte ging over gewoon windows gebruik, uiteraard kan je zelf kiezen of je dat allemaal kan en wil verwerken.\r\nHet is simpeler om mensen iets te vertellen over windows zodat ze zelf een beetje snappen wat ze fout deden ook.\r\nOplossingen zijn leuk, maar de oorzaak aanpakken kan uiteindelijk efficienter zijn. :)\r\n\r\nEn wat heeft die telefoon abo uitleg met bedragen te maken met dit computerforum???\r\n\r\nOf als we hier te veel info neerzetten over windows mensen geen geld meer neerleggen voor cursussen?\r\nIk had nooit een cursus, windows ken ik van binnen en buiten, omdat ik het al zo lang gebruik.\r\nEn die kennis delen hier met mensen die misschien minder weten vind ik geen probleem.\r\n\r\nEn als de meeste zoals jij zegt er niks mee doen, dan is dat voor hun een probleem misschien, omdat ze dan steeds weer als er een probleem is anderen nodig hebben.\r\n\r\nNiet iedereen kan dat alles onthouden, het is ook veel informatie, daarom hebben we ook kladblok, en kan je bestanden opslaan, en kan je info bewaren, zodat je niet alles in je hoofd hoeft te houden.\r\nAlles is eigenlijk veel simpeler dan je denkt, alleen kan je in windows altijd weer ten volle gebruik maken van de mogelijkheden als je weet waar je de handelingen toe kan passen.\r\nDus die basis, zoals weten hoe je naar locatie\'s moet navigeren, weten waar alles opgeslagen wordt, weten waar je info in windows zelf kan vergaren.\r\nweten wat je met rechts en linksklikken kan, enz...\r\nTal van verschillende basishandelingen zorgen er voor dat je windows beter kan besturen, zo ook het beheren van processen en services, de basis is dan te weten dat windows bestaat uit meerdere onderdelen.\r\nzo kan dat ook op een computerforum, ik zou niet weten waarom dat niet kan, Stroke :D\r\nIk zie het ook wat positiever, en als 5 van de 20 gebruikers er wel wat aan hebben, dan is het voor die 5, jij kijkt dan naar die andere 15 ok? :)
Link naar reactie
De mensen waar ik voor spreek zijn de duizenden die ik al heb mogen helpen aan met een Computer vanaf de eerste spelletjes computers als Atari, Commodore 64, XT, AT, Apple\'s en Mac\'s (ja er was verschil) en de huidige PC.\r\n\r\nMensen willen niet \"moeilijk\' want dan haken ze af, dat heeft Computeridee overigens al vanaf 1997/1998 in de gaten door een blad in de markt te zetten welke begrijpelijk is voor een breed scala aan personen van kinderen van 10/12 tot opa\'s en oma\'s van 90+.\r\n\r\nHet stukje over de telefoon is om aan te geven, hoe in mijn beleving en ervaring, mensen van alle leeftijden denken en dingen begrijpen of juist niet begrijpen, en dat de markt daar soms heel gemeen gebruik van maakt, door o/a apparaten in de markt te zetten met een grote grijns van \"[B]dit[/B]\" [U]moet[/U] je hebben, dit is het summum op bijvoorbeeld computergebied of op het gebied van telefoon.\r\n\r\nHelaas kun je veel mensen alles wijs maken, en dat moet je als eerlijk mens nu net niet doen.:@
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;623800]Het is simpeler om mensen iets te vertellen over windows .\r\n\r\nCitaat Ethernal Flame.\r\n\r\n\r\nDoe dat dan ook . en maak zelf die verhalen wat korter.\r\n\r\nDenk je dat iemand die hier komt voor een probleem , al jou verhalen doorspit. nee die wil geen les Windows ,die wil gewoon een helpende oplossing.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies Desperado, dat is precies wat wij hier doen en zullen blijven doen, en wat ik dus Ethernal Flame probeer aan het verstand te brengen.;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...