Ga naar inhoud

Weg met die pictogrammen!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Twee pictogrammen blijven hardnekkig op mijn bureaublad verschijnen: dat van IE en dan de \'My Bluetooth Places\'. Hoe krijg ik die weg?\r\n\r\nHet pictogram van IE heb ik al een andere naam gegeven (namelijk: \'dom programma\' ;)) met de bedoeling om dan via een zoekfunctie terug te kunnen vinden waar dit ergens zit, maar dat is dus niet gelukt. Als ik het pictogram nu verwijder, komt het wél terug met diezelfde naam! Blijkbaar heb ik dus toch ergens een bestand aangepast dat blijvend in het systeem zit. Maar wààr??\r\n\r\nIk vond ergens op het internet dat je in de geavanceerde opties van IE onder \'surfen\' een vakje \'zet een icoon op het bureaublad\' zou kunnen afvinken, maar in mijn IE-versie staat dit gewoon niet in de lijst.\r\n\r\nIk gebruik IE trouwens wel af en toe als ftp-client, lekker makkelijk. Dus: \'Gooi IE er helemaal af\' is geen oplossing.\r\n\r\nIk werk met Widows XP 2002.
Link naar reactie
Ik vermoed dat die snelkoppeling ergens in de \"default user\" of de \"administrator\" account op het bureaublad is gezet. Als je dan als andere gebruiker inlogt, dan krijg je inderdaad die snelkoppeling op je scherm en die kun je onder jouw account dan ook niet verwijderen.\nDat Bluetooth geval is geen standaard Windows ding, dat zal toegevoegd worden door een programma dat je Bluetooth verbindingen regelt. Daarin zul je dat ook uit moeten kunnen zetten, lijkt me.\n\nOverigens is het niet zo verwonderlijk dat IE niet zo geschikt is voor FTP - IE is immers een webbrowser, geen FTP client.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Inderdaad, en in windows kan je in een geopende gele map, (explorer.exe, windows besturing zoals de taakbalk, verkenner (gele mappen) enz) ook op netwerkverbindingen klikken en proberen naar serverruimte via FTP te gaan.\r\nIk weet niet of dat in XP veilig is, zolang er beveiligingsupdates binnen komen voor XP lijkt me dat geen probleem.\r\nIn 1 van mijn vaders computer met XP zag ik dat IE8 nog gebruikt werd, wat een probleem kon opleveren bij bankieren, omdat IE9 niet automatisch bij de updates zat.\r\nGelukkig houden we dat zo bij dat we dat al in beginsel in de gaten hebben, we het behandelen alsof de computer dan wat ziekjes is en wat minder weerstand :) en we medicijnen gaan zoeken om dat te verhelpen.\r\nZelf gebruik ik Ipswitch WS_FTP 12, die kon ik voor 10 euro aanschaffen toen ik een host abbo nam.\r\nSucces.
Link naar reactie
[QUOTE=iez;621645]Het pictogram van IE heb ik al een andere naam gegeven (namelijk: \'dom programma\' ) met de bedoeling om dan via een zoekfunctie terug te kunnen vinden waar dit ergens zit, maar dat is dus niet gelukt.[/QUOTE]\r\nDat komt omdat je dan alleen de naam van de snelkoppeling veranderd, Misschien zocht je dan een mogelijkheid, je zei ook dat jij de uitvinkfunctie niet hebt, en het IE6 betreft.\r\nIE is idd ingebakken in windows, die kan je niet verwijderen met behulp van windows interface.\r\nWanneer je een locatie wil weten over waar een snelkoppeling heen verwijst, klik er dan rechts op en klik op Eigenschappen.\r\nIn dat venster zou je dan meer informatie krijgen.\r\nUiteraard is IE verwijderen niet eens nodig, zoalg je die versie niet gebruikt is het ook prima.\r\nJe zou IE kunnen gaan verwijderen via het register, met kennis over windows machtigingen beleid, maar dat is te omslachtig.\r\nMisschien wil je graag meer info over hoe informatie te zoeken op je computer over bepaalde programma\'s, de basis kennis over hoe en waar de data op je computer opgeslagen wordt is dan onmisbaar.\r\nOpzich zijn alle programma\'s te verwijderen, alleen niet alemaal via de interface van windows, de interface is dan de besturing die je geboden wordt via muis en toetsenbord.\r\nAls je weet waar de data zich bevind op je schijf, en je weet waar de verwijzingen staan in het register, is geen enkel programma meer niet te verwijderen, alleen zit je dan wat dieper in windows.\r\n\r\nAls ik zelf een IE koppeling maak op mijn bureaublad heb ik alle machtigingen.\r\nCheck je machtigingen eens van de pictogrammen die niet te verwijderen zijn.\r\nklik rechts op de pictogram en klik op Eigenschappen en ga naar tabblad beveiliging en kijk of jij als gebruiker wel volledige rechten hebt.\r\n\r\nSucces.\r\n\r\nPS, in XP home zal je om tabblad beveiliging te kunnen zien in de veilige modus op moeten starten, in XP pro kan dat zo en in beide versies zal je waarschijnlijk in de Mapopties tabblad Weergave het \"eenvoudig delen van mappen en bestanden\" uit moeten vinken.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;622963]En IE9 zul je bij XP nooit tegenkomen.\r\n\r\nXP is voor Microsoft aan het einde van zijn bestaan , dus echte updates zullen er niet meer komen\r\nHooguit wat beveiligings updates.[/QUOTE]\r\n\r\nJa inderdaad, zoiets dacht ik ook al, XP is done zoals ooit 98.\r\nMaar dat XP toen 98 snel achter zich liet had ook te maken met versleuteling die je met 98 op een fat32 erg onveilig maakte, windows 7 is dus veel meer geschikt voor deze tijd en de huidige ontwikkeling er om heen, net als toen.\r\nHelaas kost dat dan meestal weer geld omdat het update beleid er eigenlijk voor zorgt dat je wel mee moet als je veilig online wil blijven.\r\nDat betekend bijna dat het net als met mensen is, dat als je ouder wordt je zwakker wordt en uiteindelijk sterft, gelukkig leven mensen wat langer dan een jaar of 10 :D
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo IEZ,\r\nAls jij de pictogrammen volledig wilt verwijderen kan ik je ook niet verder helpen. Maar als het de bedoeling is dat je de pictogrammen alleen maar van je bureaublad wilt verwijderen heb ik denkelijk wel de oplossing.\r\nNiets is zo irritant als een prachtige bureaublad achtergrond welke praktisch onzichtbaar is door allerhande nuttige, maar meestal onnodige pictogrammen.\r\nGa als volgt te werk:\r\nVerwijder alle onnodige pictogrammen. Klik dan met je rechter muisknop op je werkbalk. Bovenin zie je de optie werkbalken. Zet een vinkje bij de optie Bureaublad. Nu staan alle overig gebleven pictogrammen op deze wekbalk. Klik dan met je rechter muisknop op een lege plek van je bureaublad. Klik op de optie pictogrammen schikken op en haal het vinkje bij de optie Bureaubladpictogrammen weergeven weg.\r\nKlaar is Kees, of in jouw geval IEZ.\r\nHeb je een van je pictogrammen nodig, klik dan eenmaal op het dubbele pijltje [ >> ] naast het woordje Bureaublad op je werkbalk en je ziet ze allemaal verschijnen.\r\nSuccess
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...