Ga naar inhoud

ReadyBoost - geen 'benodigd prestatiekenmerk'


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[B]ReadyBoost - wel tabbladoptie zichtbaar, maar niet de \'benodigde prestatiekenmerken\' [/B]\n\n\n\nOp m\'n ACER Aspire 9305AWSMi met Vista Home Premium 32 bit 2Gb intern wil ik graag meer prestaties d.m.v. het inschakelen van ReadyBoost.\nBron moet zijn een Iomega 1 Tb USB 2.0 waar alleen voor 60 Gb foto\'s op staan. \n\nHelaas kan ik het exacte type van de schijf niet vinden, maar weet vrijwel zeker dat deze aan de \'benodigde prestatiekenmerken\' voldoet.\nHet tabblad \'ReadyBoost\' verschijnt wel, maar ik krijg een venster met o.a. de opmerking \'dit apparaat heeft niet de benodigde prestatiekenmerken om te kunnen worden gebruikt om uw computer te versnellen\'.\n\nnb. ik zie ook een tabblad Quotum, waarvan de functie is uitgeschakeld. Weet ook niet direct wat dit voor functie heeft, maar dat zal een ander onderwerp zijn.\n\n\nAls USBstick/HD niet aan 256 mb/USB 2.0 voldoet, zou dit tabblad niet kunnen verschijnen.\nOok begrijp ik het prestatieverschil in doorvoer qua HD en flashgeheugen.\n\nToch zou deze iOmega (Hitachi HTS541680J9S SCSI Disk Device) prima moeten kunnen functioneren als extra geheugen.\n\n\nVia eigenschappen zijn er wel veel opties in div. tabbladen te vinden.\nMogelijk dat hier nog iets mee bereikt kan worden? \n\n\n\nUSB stick van 16 GB ook geprobeerd. Ook tabblad zichtbaar, maar geen mogelijkheid om ReadyBoost in te schakelen.\nOp laptop met W7 ging het direct zonder problemen met de stick.\n\nZelfs op XP zou het mogelijk moeten zijn, maar wie heeft het verlossende antwoord waarom het niet werkt op Vista bij mij?
Link naar reactie
Sowieso readyboost op een externe harde schijf is helemaal zinloos: die is langzamer dan je interne schijf, dus dan is het normale wisselbestand nog altijd sneller. Dat is ook de reden dat Windows het niet toelaat om de externe schijf voor readyboost te gebruiken.\n\nHet heeft alleen nut als je weinig werkgeheugen hebt, een langzame interne harde schijf hebt en het usb-apparaat sneller is dan je harde schijf. Dat komt vrijwel nooit voor. Heb je een tekort aan werkgeheugen, breid dat dan uit in plaats van je heil te zoeken in readyboost.
Link naar reactie
Ok, dank voor de reacties.\nBetreft een ACER met 2Gb die dus door mail- en internetgebruik niet écht in ademnood komt, maar best wat meer zou mogen hebben in sommige gevallen.\n\nVroeger wel eens met \'t wisselbestand geknutseld, maar dat ben ik helemaal kwijt inmiddels. Is hier nog wat prestatiewinst uit te persen?
Link naar reactie
[QUOTE=Chopra;615408]Ok, dank voor de reacties.\nBetreft een ACER met 2Gb die dus door mail- en internetgebruik niet écht in ademnood komt, maar best wat meer zou mogen hebben in sommige gevallen.\n\nVroeger wel eens met \'t wisselbestand geknutseld, maar dat ben ik helemaal kwijt inmiddels. Is hier nog wat prestatiewinst uit te persen?[/QUOTE]\n\nHet wisselbestand is tegenwoordig ook best goed geoptimaliseerd dus daar kun je ook weinig aan doen - zeker niet als je niet vreselijk veel geheugen hebt (2 GB is voor Vista wel genoeg, maar niet overvloedig).\n\nAls je dat swapfile op je externe schijf zou zetten scheelt je dat schijfruimte, maar hij wordt er waarschijnlijk alleen maar trager van, om dezelfde reden als dat readyboost op een externe schijf niet werkt - het ding is veel trager als welke interne schijf je dan ook gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...