Ga naar inhoud

Geen geldige IP configuratie


Aanbevolen berichten

Beste(n),\r\n\r\nOnlangs heeft mijn broer, een zelfverklaard informaticus, allerlei apparaten in ons huis opgesteld, met als doel het draadloos netwerk uit te breiden zodat hij boven in zijn kamer ontvangst heeft (en op zijn PS3 kan spelen). Hierdoor hebben we nu twee zichtbare draadloze netwerken, een die beneden het beste signaal geeft, en eentje die boven het beste signaal geeft. We hebben nu echter een aantal dagen al problemen met het netwerk boven. De probleemoplosser spreekt van een ongeldige IP-configuratie. In bijlage een idee van de huidige netwerksituatie in ons huis. Voor de duidelijkheid: het netwerk beneden doet het wel.\r\n\r\nHoe los ik dit probleem op?
Link naar reactie
Ik heb hier niet genoeg ervaring, maar wil je alvast vragen ook te vermelden welk apparaat in het plaatje het probleem meldt, of waar deze zijn verbinding mee heeft, want wij kunnen niet zien welke \'boven\' staat in jullie huis.\n\nMijn simpele antwoord zou voorlopig zijn dat je moet zorgen dat er maar één DHCP server actief mag zijn, en ik denk (...) dat de enige die daarvoor in aanmerking komt is de D-link DIR600, omdat dat een router is. Dus zorgen als er andere apparatuur is met een DHCP [U]server[/U] actief, deze in de opties uitschakelen.\n\nMaar wacht zeker even op de inbreng van de mensen die er dagelijks mee te maken hebben.
Link naar reactie
De modem (arris) heeft zover ik kan zien geen wifi en is wel degelijk aangesloten op de switch. Alles vanaf de tweede Belkin (dus de Belkin, de dap1160 en de ps3) staat boven. Ik heb alles al eens gereset, 10s uitgezet, etc. Voor de duidelijkheid: het signaal is zeer goed overal, en je kan wel degelijk met het netwerk verbinden. Alleen heb je enkel beperkte connectiviteit.
Link naar reactie
Dus de bovenzijde van het plaatje is de begane grond. Dan zie ik een Arris Modem, met daaraan gekoppeld een switch. Zitten die 4 apparaten voorbij die switch gekoppeld aan de switch? Of allen aan Belkin router. \nDat blijkt niet duidelijk uit het plaatje.\n\nKortom: Voor ik van alle te lezen apparaten de specs moet gaan opvragen, zou het wel fijn zijn als je die er even bij zet. \nDe Arris Touchstone Is dat een modem? Een router? of een Modem/Router?\nDe D-link DIR 600? Wat is dat? \nDe Belkin\'s zijn kennelijk routers?. (met of zonder wifi?\n\nNormaal is het zo, dat je achter een modem, een router zet die de ipadressen uitdeelt in het gehele netwerk. Elk ander apparaat moet dus de DHCP van uit staan, of je moet met de iprange gaan rommelen, maar dan heb je inderdaad 2 netwerken.\n\nEen tweede router erachter zou dus in Bridge (bedraad) of WDS (Wireless distribution system) mode moeten staan. \nDaarom is het van belang of ze bedraad of draadloos met elkaar verbinden.\n\nMaar op dit forum leest hans60 ook vaak mee en die weet daar veel meer van dan mij.\nMaar op boven omschreven manier lukt hem mij om achter 1 modem 2 routers werkend te hebben.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;612679]Zitten die 4 apparaten voorbij die switch gekoppeld aan de switch?[/QUOTE]\r\nAan de switch zitten 4 apparaten gekoppeld: digibox, belkin, DIR600 en een pc.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;612679]De Arris Touchstone Is dat een modem? Een router? of een Modem/Router?[/QUOTE]\r\nDit is een gewone modem.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;612679]De D-link DIR 600? Wat is dat? \r\nDe Belkin\'s zijn kennelijk routers?. (met of zonder wifi?)[/QUOTE]\r\nDIR600 is een wireless router: [url]http://www.dlink.com/DIR-600[/url]\r\nWat die Belkindingen zijn weet ik eigenlijk niet goed, maar hier staat de productinformatie: [url]http://www.belkin.com/nl/IWCatProductPage.process?Product_Id=540337[/url]\r\nAls ik in het tekeningetje twee apparaten met elkaar verbindt, dan zijn deze effectief met een draad met elkaar verbonden. De tweede Belkin gaat naar de LAN1 poort van die DAP1160 (wat op de doos wordt omschreven als een wireless access point) en in de LAN2 poort zit dan de PS3.
Link naar reactie
je fout zit vermoedelijk in de 2 belkins\r\n\r\ndeze zullen vermoedelijk dezelfde naam hebben\r\n\r\nen dan weet de dns server niet welke aan welke zit\r\n\r\nhetis wel het beste om modem --> eerste router en dan de rest\r\n\r\nin de 2e of derde router is het beste de dhcp server ervan uit te zetten \r\n\r\nin de eerste router de dhcp uit gifte te beperken naar maximaal 100 nummers\r\n\r\nkan je op de overige nummers je vaste nummer apparaten zetten\r\n\r\ndit zijn de andere routers + eventueel netwerk hd en netwerk printers
Link naar reactie
De twee Belkins zijn Powerlineadapters, die doen in het IP-adresverhaal dus niet mee. Achter de modem (Arris) dient een router te komen (de D-Link DIR600). Op de LAN-poorten van de DIR600 kun je de PC, de Digibox en een Belkin Powerlan adapter aansluiten. Schakel de DHCP-server in de DIR600 in. De andere Belkin Powerlan adapter verbind je met een LAN-poort van de DAP1160. Stel het IP-adres van het LAN-gedeelte van de DAP1160 in in hetzelfde subnet als de DIR600, maar buiten de range die de DHCP-server van de DIR600 uitdeelt. Schakel de DHCP-server van de DAP1160 uit. Verbind de PS3 met de DAP1160, hetzij draadloos, hetzij bedraad. Je hebt nu één groot netwerk gevormd waarbij alle apparaten onderling verbinding kunnen maken.
Link naar reactie
[QUOTE=TimP;612726]Hoe schakel je een DHCP-server in/uit? Wat gebeurt er met het tweede netwerk dan?[/QUOTE]\r\n\r\nDit doe je in het configuratiescherm van de router. In de manual staat ongetwijfeld hoe dit in zijn werk gaat. Het complete netwerk, dus ook het \'tweede deel\' wordt door één DHCP-server van IP-adressen voorzien omdat het in één netwerksegment zit.\r\n\r\n[QUOTE=TimP;612726]En is correct te stellen dat ik de switch niet meer nodig heb?[/QUOTE]\r\n\r\nDeze heb je inderdaad niet meer nodig.
Link naar reactie
Mag ik het zo stellen *-)[B] :[/B]\r\ner is één apparaat in een netwerk(-segment) wat IP\'s [I]uitdeelt [/I]d.m.v. zijn DHCP server. Alle apparaten welke een IP [I]nodig[/I] hebben, zoals PC, accespoint, digibox, moeten daarom wel DHCP aan hebben staan, ([I]Áutomatisch een IP toewijzen[/I]\' heet dat in Windows), maar mogen niet als DHCP [B]server[/B] fungeren.\r\nDus alleen de DHCP server van de router die aan de Arris modem gaat hangen aanzetten.\r\nDie DIR600 die als router gaat fungeren heeft al een 4-poort switch in zich.
Link naar reactie
De twee Belkin adapters vormen vanaf de netwerkkabel aan de een en de netwerkkabel aan de tweede één lange netwerkkabel niet meer en niet minder, alleen gaat het stuk netwerkkabel tussen de Belkin adapters via het stroom net in huis.\r\n\r\nIk heb hier 3 in serie van een ander merk de eerste komt uit de modem en gaat naar nummer twee waar een laptop aanhangt, nummer twee is gekoppeld aan nummer 3 waar een router aanhangt met daar aan een Satelliet ontvanger een netwerkcamera een TV en een PC die via een HDMI kabel de TV als monitor gebruikt.\r\nIk heb er overigens bewust twee netwerken van gemaakt omdat ik zowel boven als beneden de Tablets en de Telefoons draadloos internet kan toebedelen zowel via de Router/Modem als via de Router beneden.\r\n\r\nHet probleem van TS is duidelijk een DHCP probleem zoals reeds uitgelegd door Niek.\r\n\r\n\r\n\r\nOmdat TS aangeeft in het begin dat het goed heeft gewerkt denk ik dat er één connector niet goed zit namelijk die van Lan naar WAN van de tweede router boven, ik denk dat de kabel boven niet in de WAN poort zit maar in een Lan poort. \r\n\r\nEn dit werkt wel als je de DHCP in de router boven uitzet, dan word de router een switch en krijgen de apparaten een IP van de modem beneden.
Link naar reactie
De zogenaamde router boven (DAP-1160) is eigenlijk een \"wireless G acces point\". Ze heeft enkel twee LAN poorten, en geen WLAN. Het probleem zit duidelijk in dit apparaat want ook als ik mij fysiek met het apparaat verbindt, kan ik niet op internet, niet eens op de pagina van de router (192.168.0.50). Bij dit apparaat branden de LEDjes van \'MAC ctrl\' en \'Bridge\' niet. Heeft dit er iets mee te maken?
Link naar reactie
In het manual staat:\n[QUOTE]Gebruik een Ethernet-kabel om het access point (AP) op uw computer aan te sluiten.\n•Open een webbrowser en voer het adres [url]http://192.168.0.050[/url] in.\n•De gebruikersnaam is standaard ingesteld op ‘admin’. Het wachtwoord is standaard ingesteld op ‘’\n(laat dit veld leeg).\n•Als u het wachtwoord hebt gewijzigd en het niet meer weet, moet u de fabrieksinstellingen van het\nAP herstellen, zodat het wachtwoord weer wordt ingesteld op ‘’ (het veld is leeg).[/QUOTE]\nDaar zal je even moeten zoeken om dat ding in de juiste mode te zetten.\nBedraad is dat Bridge en voor Wifi is dat WDS.\n\n[url]ftp://ftp.dlink.se/Products/dap-products/dap-1160/QIG/DAP-1160_QIG.pdf[/url]\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...