Ga naar inhoud

Hardware of software - probleem ?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb hier een pc om te herstellen, maar ben momenteel radeloos...\r\n- moederbord: P5Q Pro (Asus)\r\n- processor: intel Core 2 Duo E 8400 3Ghz\r\n- geheugen: 4x 2048MB\r\n- grafische kaart: nVidea GeForce 8800 GTS 512\r\n\r\ndit was het probleem:\r\n- bij het opstarten verschijnen vele vensters met meldingen: AVGTray.exe, QTTask.exe ......exe-bestanden\r\nwerken dus niet\r\n- men geraakt niet op internet of in bv in Word\r\n- systeemherstel gaat niet\r\n\r\nOmdat de pc al 2,5 jaar in gebruik is, heb ik ineens de C-schijf geformatteerd, en een nieuwe installatie geprobeerd.\r\nHet installeren van windows 7- 64 bits, lukte niet wegens foutcode: 0x80070570\r\nOp het net heb ik gelezen dat een slecht geheugen de oorzaak zou kunnen zijn.\r\nIk heb dan het geheugen gecontroleerd met mem86 - geen fouten gevonden...\r\nIk heb de geheugenmodules verwijderd en verwisseld - de fout kwam terug, maar later in het installatieproces.\r\nik heb dan één module verwijderd (toevallig nr 3) en de installatie lukte wel.\r\n\r\nWindows + alle andere programma\'s geïnstalleerd, maar bij het afsluiten, startte de pc automatisch zelf terug op.\r\nOok loopt de pc vast na even in gebruik te zijn (varieërt in tijd)\r\n\r\nwat heb ik al geprobeerd:\r\n- stof verwijderd\r\n- drivers van moederbord en grafische kaart geupdated\r\n- heropstarten bij fouten afgezet in register en bios nagekeken\r\n- geheugenmodules vervangen door modules van een andere pc\r\n- videokaart vervangen door kaart van een andere pc\r\n- harde schijf gecontroleerd, zelfs geformatteerd door in een andere pc te hangen\r\n(bij sommige opstarts, werd automatisch schijfcontrole gestart - geen fouen)\r\n- ander HD aan pc gehangen en daar de windows op geinstallerd - dit lukte, door het verwijderen van 1 geheugenmodule (ditmaal nr 1) maar programma\'s starten gaat niet (zoals internet explorer)\r\n- batterijtje vervangen - hierna herstartte de pc niet meer automatisch na het afsluiten (ook niet toen de\r\noriginele batterij teruggeplaatst werd), maar de andere problemen blijven\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat de oorzaak van deze problemen kan zijn?\r\nIk vermoed eerder iets hardware-matig, maar ben helemaal geen kenner.\r\nGraag hulp aub.\r\n\r\nDank u
Link naar reactie
Heb ik een heel verhaal getikt, gaat de server down van CI.\nOke even opnieuw.\n\nProbeer ook eens een andere dvd lezer, of/en een andere installatie dvd, daar kan die error ook vandaan komen.\n\nZet de bios op default waarden.\n\nFormatteer niets van te voren. Hang gewoon die schijf eraan en start op vanaf de W7 dvd.\nKies bij schijfbeheer, tijdens de installatie, voor het verwijderen van alle partities (denk om data backup)\nMaak daarna zo gewenst een partitie aan.\nW7 maakt zelf ook een 100MB partitie aan. \nJe hoeft niet te formatteren dat doet W7 zelf, als je op volgende klikt.\nNa de installatie W7 updaten en alle drivers van je moederbord ophalen bij Asus voor W7 64B en installeren.\n\nControleer de schijf met HDtune [url]http://www.hdtune.com/[/url] dat is kritischer dan Windows schijfcontrole. \n\nTest het geheugen latje voor latje in bijvoorbeeld bank 1. Doe dat daarna ook in bank 3. Zo kan je zien of het aan het geheugen ligt, of aan het slot op het MB. En laat elk latje gewoon een nachtje door testen.\n\nDenk ook aan het feit dat een voeding voor rare foutmeldingen kan zorgen.\n\nNiek
Link naar reactie
wat het gelijksoortige geheugen betreft, dat is ok.\nDe pc heeft 2,5 jaar perfect gewerkt.\n\nHet bios staat terug op de default waarden.\nBij het installeren had ik alle partities verwijderd en er nieuwe aangemaakt.\n\nDie schijfcontrole ga ik straks uitvoeren met wat u voorstelt (hdtune.com) maar aangezien het probleem hetzelfde bleef toen er een andere schijf aan werd gehangen, vermoed ik dat daar de oorzaak niet zal liggen.\n\nAls u zegt, test het geheugen latje voor latje, bedoel je dan door het gebruik van die mem86 test?\n\nIk denk dat daar het probleem wel zal liggen ergens.\nMomenteel heb ik AL het originele geheugen verwijderd, en windows geïnstalleerd door er geheugen van een andere pc in te zetten (spijtig genoeg heb ik daar geen 4 latjes van, momenteel zitten er maar 2 latjes in)\nWindows werkt al 1,5 uur prima, ik heb verschillende programma\'s tegelijk laten draaien: virusscan van de pc, internet open laten staan + ondertussen een film opgezet, al 1 uur geen probleem.\nIk was juist van plan om nu het originele geheugen terug te plaatsen en dezelfde programma\'s te draaien.\nben benieuwd wat dat gaat geven....\n\nvoeding heb ik nog niet verwisseld, kan ik nog doen als ik \'helemaal\' radeloos ben ;-)\n\nbedankt alvast. Ik hou jullie op de hoogte
Link naar reactie
Hallo,\n\n-Ik heb het geheugen terug verwisseld met 2 latjes van het originele geheugen (ook in 1e en 3e sleuf) -\n1 uur zonder problemen.\n-de latjes verstoken naar sleuf 2 en 4\n1 uur zonder problemen\n- verwisseld met de andere 2 latjes - geen problemen tot hier toe\n- de 4 originele latjes teruggetstoken -pc draait al 2 uur muziek zonder problemen.\n\nMaar buiten de windows en antivirus, staan er nog geen andere programma\'s op, ook geen updates, niet van windows, niet van drivers van moederbord of grafische kaart. Ook internet explorer is nog versie 8.\nZou hier de oorzaak van de problemen kunnen liggen? Dat er met die updates iets mis is, of met de andere programma\'s die er nog niet opstaan?\n\nOf zou het even verwijderen van de batterij en het verplaatsen van de jumper (clear CMOS) er iets mee te maken kunnen hebben? (van toen af, startte de pc niet meer automatisch van zichzelf op bij afsluiten.)\nMaar dat kan toeval geweest zijn.\n\nMisschien moet ik nu maar die updates uitvoeren en een paar programma\'s installeren, en zien of de pc het blijft doen zoals het moet...
Link naar reactie
De geheugentest heeft 22 uur gelopen zonder dat er een probleem gevonden werd.\n\nIk ben dan windows beginnen updaten - dit liep weer mis.\nDe meeste updates mislukten, na herhaaldelijk herstarten en opnieuw proberen, zijn er een aantal updates geïnstalleerd, maar andere lukken niet.\nWat toch zeer abnormaal is denk ik.\n\nIk heb dan geprobeerd om windows NOGmaals opnieuw te herinstalleren maar ditmaal met gebruik van een andere windows-cd\n(in de hoop dat hier de oorzaak lag).\n\nPech...ik zit weer vast tijdens de installatie met de foutcode 0x80070570\n\n(de 4 geheugenmodules zitten weer in de pc.)\nWaarschijnlijk lukt de installatie weer wel met het verwijderen van 1 module, maar dan loopt het later toch weer mis - tijdens updates of zo.\n\nKan het zijn dat het moederbord stuk is?\n\nIk weet echt niet meer wat ik nog kan proberen. :-(
Link naar reactie
[QUOTE]Die schijfcontrole ga ik straks uitvoeren met wat u voorstelt (hdtune.com)[/QUOTE] Deze al gedaan?\n\nk\'Heb nog eens zitten googlen, maar er komen heel veel mogelijke oorzaken (en soms oplossingen) naar voren.\n1) Bij de foutmelding opnieuw opstarten. \n2) Een lees fout van de dvd. Dit kan de speler zijn, danwel de dvd zelf.\n3) Een fout op harde schijf\n4) Heel vaak geheugen\n\nWat je vertelt over de gevolgen van de bios batterij loshalen, dat klopt wel en is niets vreemds. Het bios wordt gereset en staat dan in principe weer op default waarden.\nDus ingestelde zaken met betrekking tot automatisch opnieuw opstarten kunnen dan wijzigen. \n\nNiek
Link naar reactie
ik ga morgen nogmaals proberen \n- door er een andere dvd-speler aan te hangen, \n- als dit niet helpt, nogmaals een andere harde schijf.\n- nogmaals proberen met het geheugen van de andere pc en zien of het updaten van windows dan wel lukt\n\n\nals dit niet helpt, misschien toch maar een nieuw moederbord en processor in steken ?\nalleen is het dan te hopen dat de andere onderdelen niet stuk zijn, zodat ik ze kan recupereren...\n\nOf als er nog andere ideetjes zijn...\n\nalvast bedankt voor het meezoeken naar een oplossing :)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Nee ik heb geen specifieke meldingen in het logboek.\n\nWegens omstandigheden heb ik een tijdje niet verder kunnen werken aan deze pc.\nNadien heb ik nog een aantal dingen uitgetest:\n- allereerst geëxperimenteerd met het geheugen - modules uitgehaald, modules in \n een andere pc getest...\n- het geheugen getest met : - MemTest 86\n - LinX (20 loops)\n - HCI Desingn\'s memtest (vrije versie + deluxe versie)\n dit gaf geen fouten\n- De harde schijf getest met HDtune Pro + met Seatools (van de fabrikant van de \n harde schijf) - geen fouten.\n- De beeldkaart getest met Funmark gedurende 40 minuten in Xtreme burning \n mode - geen problemen.\n- Andere kabeltjes gebruikt voor harde schijf, dvd speler...\n\nAlvorens het écht op te geven heb ik dan nog het bios geflasht en... ik kon Windows 7 64 bit EINDELIJK installeren zonder problemen!\nOok de andere programma\'s staan er nu terug op, ik heb een tijdje op het internet gesurfd zonder problemen.\nNu gaat de pc terug naar mijn neef (18j) die verder kan testen of alles naar behoren werkt door te surfen, muziek te beluisteren en te gamen. Laat ons hopen dat alles blijft werken....\n\nIn alle geval, mijn oprechte dank voor alle hulp die ik gekregen heb via dit forum!\n\nTamara
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...