Ga naar inhoud

zoemend geluid


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
[QUOTE=Niekie30;608931]Heb je de pc weleens opengemaakt en met een zaklamp op stof onderzocht?\r\nMogelijk zit er een koelfan op de videokaart die vuil is en zo\'n ding gaat harder draaien, als de kaart warmer wordt, zoals bij het afspelen van een video.\r\nSoms is zo\'n ventilator versleten.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAls het aan de koeling ligt, dan moet het zoem geluid al vanaf hete begin te horen zijn.\r\nBelangrijk is: Waar komt dat zoem geluid vandaan?\r\nBij de CD rom of HD of Processor of Graf kaart.\r\nBij CD/DVD rom is het geen probleem.\r\nZoemende HD kan probleem geven.\r\nProcessor / moederbord / Grafische kaart Is ernstig.\r\nAls het gezoem daar vandaag komt, kan het duiden op een te veel Hertz of spanning.
Link naar reactie
Inderdaad, even openmaken, en kijken waar het geluid vandaan komt. \n\nStopt het gezoem vrijwel meteen als je de video stopt?\n\nWat ook nog kan is dat de lagers van de fan op de videokaart versleten zijn. bij normaal gebruik hoor je dan weinig, maar zodra de fan harder moet draaien krijg je onstabiliteit, met lawaai als resultaat. Soms wil een klein tikje tegen de fan het even (paar seconden) verhelpen, zodat je zeker weet dat het die fan is.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Het gezoem kan ook een hardeschijf zijn die zegmaar tegen de case aantrilt. Dat heb ik ook gehad in mijn server. Ik dacht eerst dat het de fan was maar toen ik hem openmaakte en even op mijn hardeschijf leunde toen was het geluid meteen weg. Even schroefjes wat vaster of losser draaien.\r\n\r\nRuben
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...