Ga naar inhoud

windows xp installeren


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop gekregen vann iemand en daar blijkt een illegale versie van windows 7 starter op te staan. Nu wil ik er een legale versie van windows xp opzetten. Als ik de cd van windows xp er in doe en de cd start op dan is het \"installeer windows xp\" uit gegrijst. Ik heb ook getracht om zelfs een windows 98 te installeren maar ook bij die is het installeer gedeelte uitgegrijst. Wie kan mij helpen om toch windows x te installeren o deze laptop.
Link naar reactie
Oke Ik vermoed, dat je XP wil installeren terwijl W7 starter draait en dat gaat niet lukken, omdat je een oudere versie, over een nieuwere versie van het systeem heel wilt zetten.\n\nPlaats je de Windows XP cd. Bij het opnieuw opstarten moet je in het bios van de laptop de cd als eerste opstart medium instellen. Die bios kom je in, door direct na het opstarten op F1 , F2, Del en heel soms F10 herhaald in te drukken. Dus niet allemaal tegelijk, maar 1 van die vier moet je bios scherm tevoorschijn toveren. \nIn de bios kan je met het toetsen bord bladeren van scherm naar scherm. Zoek daar naar de \"Boot sequence\" of \"Opstart volgorde\". Soms staat dat onder het kopje \"Boot\" maar ook weleens tussen andere onderdelen.\nWijzig het dus zo, dat de laptop vanaf dvd/cd opstart.\nDe uitleg van gebruik van het toetsenbord staat ook op het scherm (Vaak onderaan of rechts)\nDaarna druk je F10 om dit vast te leggen in het bios en start de laptop vanzelf opnieuw op.\nDruk op een toets, als het scherm daarom vraag en Windows gaat van cd de laptop controleren. \nDaarna komt een scherm met 3 keuzes. Kies Nieuwe installatie van XP.\nNadat het ding gezocht heeft naar vorige Windows installaties, zie je de partities staan.\nZelf verwijder ik ze altijd allemaal (lees het scherm goed) \nDaarna maak je 1 partitie aan van gewenste grote, desnoods de hele schijf. (staat allemaal op je scherm)\nWindows gaat daarna installeren. \nDe laptop start 1 keer opnieuw op. Dan NIET een toets indrukken om van cd op te starten, maar gewoon niets doen.\nJe krijgt een aantal vragen op je scherm. Bij allemaal kan je OK klikken na lezing.\nToetsenbord moet Nederland-Verenigde Staten staan. \nOok moet je het serial (5 x 5 karakters) ingeven. Dat serial staat op de sticker bij de cd.\nOok een naam voor de laptop en een gebruikersnaam wordt om gevraagd.\nDaarna moet je de drivers van de hardware nog installeren, vanaf de site van de fabrikant van de laptop.\nAan een Bios update zou ik niet beginnen, maar alle overige drivers kan je gewoon downloaden en installeren. (Danwel van de cd af plukken).\nDaarna moet je windows XP nog updaten dus: Start de brouwser en via menu \"Extra\" en dan \"Windows Update\" haal je dat binnen. Kies de eerste keer voor \"snel.\" en 1 keer voor \"aangepast\" om Windows Media Player op te halen. De rest van de aangepaste updates heb je niet nodig, tezij het ding een Ati videokaart heeft. Dan moet je Microsoft.framework ook ophalen.\nHet ligt eraan welke cd je hebt van XP. Maar je kan daar aardig wat tijd mee kwijt zijn, met die updates. \nSucces. Als je vragen hebt hoor ik dat.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...