Ga naar inhoud

Windows opnieuw installeren


Aanbevolen berichten

In principe moet dat goed gaan. Bekijk van tevoren hoe groot elke partitie is en kies de juiste in de setup. Normaal zoekt hij naar de partitie waar al een windows op staat. En als je nog nooit een dual boot systeem hebt gehad, zou dat gewoon goed moeten gaan. Zelf backup ik altijd alle partities, voor ik aan een pc begin. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote]ongewijzigd blijft met alle data erop of is dit niet mogelijk.[/quote]\r\nDat is mogelijk, beste is zelfs om de C partitie te formatteren. Lukt dat niet kun je de C partitie in het installatiemenu ook eerst verwijderen en dan opnieuw aanmaken, de D blijft dan gewoon staan als je die niet verwijderd.\r\nDenk echter aan 1 ding. De data op de D blijft wel behouden, maar als je met data doelt op programma\'s die je in windows geinstalleerd hebt, zullen deze na de nieuwe installatie niet meer bruikbaar zijn.\r\nProgramma\'s installeren zich namelijk ook in het register van windows. Met een herinstallatie van windows is ook je register weg, dus ook alles wat zorgt dat die programma\'s aangestuurd worden, waardoor de meesten, zoniet allemaal, onbruikbaar worden.\r\n\r\nAls het gaat om data zoals muziek, documenten etc. dat is geen probleem.\r\n\r\nEen pc die al langzaam wordt met xp na een bepaalde tijd is in de meeste gevallen niet geschikt om te upgraden naar windows 7 dus ik zou adviseren om dat niet te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...