Ga naar inhoud

Computer- inbraak voorkomen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\nNaar aanleiding van een NCRV- TV- uitzending, over het gemak waarmee men in computers kan inbreken,\r\nleg ik de volgende vraag aan jullie voor.\r\nNamelijk of dat ook mogelijk is, als de activiteitejn op je computer, via het TOR systeem verlopen.?\r\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tor_logo0.png[/url]\r\n\r\nMet de vriendelijke groet, weetgraag
Link naar reactie
Tor is een combinatie van een aantal tools welke er inderdaad voor zorgen dat je anoniem (oa door middel van een ander ip-adres) op het internet kunt surfen.\nInbraak op je pc voorkomen...\n[list][*]software up-to-date houden\n[*]goed antivirus-programma\n[*]goede firewall\n[*]altijd legale software gebruiken\n[*]gezond surfgedrag[/list]\nHelemaal dichttimmeren zal niet gaan. Vergelijk het maar met je huis. Deze sluit je ook zo goed mogelijk af. Maar je hebt wel een deur nodig....
Link naar reactie
Nogmaals:\n[QUOTE=Obelix71;604593]Als je geen computer inbraak wilt, moet je geen internetaansluiting nemen.[/QUOTE]\n\nZonder internetverbinding zal er niet worden gecommuniceerd met de buitenwereld. \nAls je via je internetverbinding of via bv cd/dvd/usb-stick een besmetting op loopt (virus of malware/spyware) kun je het haasje zijn. Afhankelijk van de aard loop je dan ook kans dat beveiligde gegevens openbaar blijken (door keyloggers).\nWeet dus welke sites je bezoekt, wat je waar download, welke mails je opent (en de links daarin), etc., etc. \nEen goede up-to-date firewall en virusscanner kunnen een hulpmiddel zijn om e.e.a. in de gaten te houden. Garanties dat je dan niets overkomt worden echter niet gegeven.
Link naar reactie
[QUOTE=captain kirk;605435]Ook Tor is niet meer garantie voor compleet anoniem surfen: [url=http://www.security.nl/artikel/40574/1/%22NSA_kan_Tor-gebruikers_identificeren%22.html?utm_source=rssfeed&utm_medium=rss&utm_campaign=rssfeed][b]NSA kan Tor-gebruikers identificeren[/b][/url][/QUOTE]\r\nHallo allemaal die mij van advies hebben gediend.\r\nIk ben zo druk bezig geweest met het helpen oplossen van familie-problemen, dat ik jullie\r\ninbreng even was vergeten.\r\nAldus wil ik bij de nog even mijn dank betuigen.\r\nMet de vriendelijke groet, Weetgraag
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...