Ga naar inhoud

FF opnieuw geïnstalleerd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb geen probleem, wel een vraag.Geschiedenis vooraf: FF startte enorm traag op en ben op internet gaan rondneuzen. Daar vond ik dat het verwijderen en opnieuw installeren van FF redding kan brengen. Dus, favorieten en instellingen gebackuped, map Mozilla volledig verwijderd inclusief alle submappen, daarna FF verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tot mijn grote verbazing waren ook mijn favorieten en instellingen onmiddellijk daar zonder dat ik die moest terugzetten. Nu mijn vraag: hoe kan dit, terwijl alles van FF toch verwijderd was?\r\nTrouwens veel heeft het niet geholpen aan het traag opstarten van FF.\r\n:confused:\r\nIrène
Link naar reactie
[QUOTE=irene.de.pauw;603193]Nu mijn vraag: hoe kan dit, terwijl alles van FF toch verwijderd was?[/QUOTE]\r\n\r\nAlleen het programma is verwijderd, niet je persoonlijke bestanden. Als algemeen gebruik bij deinstallatie, voor het geval je \'t programma later terug wil. Vaak kun je tijdens de deinstallatie aangeven of persoonlijke instellingen behouden of verwijderd moeten worden. Of zo\'n optie er ook is bij de deinstallatie van Fx weet ik niet.\r\n\r\nAls Firefox en alle andere Mozilla-programma\'s van je computer verwijderd zijn, en je verder geen persoonlijke instellingen meer nodig hebt, dan kun je zonder problemen alles dat \"Mozilla\" heet verwijderen.
Link naar reactie
Ook zonder add-ons start FF traag op. Ik zal ermee leren leven zo erg is het ook niet. (duurt ca 30 à 40 sec)\r\nIk had ook nog onderstaande vraag:\r\n\r\n\"in AppData/Mozilla vond ik ook een map Local met een hele boel lege mappen in de trant van\r\n(3573E8F1-9896-4E1E-BA39-3C6D1EO13184)\r\nKan ik deze mappen zonder gevaar verwijderen? \"
Link naar reactie
Ik heb (onder XP) wel dit soort mappen staan onder \'AppData\\Mozilla\\extensions, maar niet waar jij zegt. Bij mij ook leeg.\n\nIk zou ze laten staan, want ze staan er gewoon leeg te zijn, en niet in de weg lijkt mij, maar als je wilt proberen om ze te verwijderen (en [I]zeker weet[/I] dat ook verborgen mappen en bestanden in jouw Verkenner zichtbaar staan zodat je ook zeker weet dat die mappen leeg zijn...) dan zou ik ze eerst altijd een tijdje hernoemen, en zien of niet een- of het programma er om gaat schreeuwen, of ze opnieuw aanmaakt.\n\nIk doe dat altijd op dezelfde manier, ik zet op deze manier mijn initialen (of naam) er voor:\nEDH_(3573E8F1-9896-4E1E-BA39-3C6D1EO13184)\nzodat ik later op elk moment weet dat ik dat zelf hernoemd heb.
Link naar reactie
Marc thnx. Heb hem hier er gelijk opgezet en inderdaad behoorlijke snelheids winst. Had even wat problemen van java en de snelkoppelijng naar van het oude Firefox brengt me nu ook naar Waterfox, terwijl ik hem bewust nog niet als standaard browser heb gekozen. \nMaar wel een hele goeie tip!!\n\nNiek\n\nEdit: Na een herstart is ook het snelkoppelingen gebeuren weer op orde. \nNiek
Link naar reactie
En als je FF al open hebt, en je start een tweede Firefox, dus met maar één tab open ?\r\n\r\nDan zou ik ook wel willen zien hoe lang het duurt als je alle tabs sluit, FF afsluit (om zo zonder de tabs op te slaan), je PC herstart (een minuutje ijdel laten er na), en dan timen hoe lang FF er over doet, dus helemaal vers met één tab.\r\n\r\n\r\n(Let even op met dit soort testen, Firefox doet er vaak even over om uit het geheugen te verdwijnen... als je Firefox afsluit om direct daarna weer op te starten, wacht dan na het afsluiten altijd een seconde of 10 voordat je hem opnieuw start, anders loop je kans op de melding dat FF al actief is, en dan moet je met de hand via taakbeheer het proces afsluiten.)
Link naar reactie
Ik sluit altijd alle tabs vooraleer ik FF afsluit, dus moeten er nooit tabs geladen worden. Wanneer ik FF afsluit en na enkele minuten opnieuw opstart, gaat het iets sneller: ca. 20 sec.\r\nNa het volledig afsluiten en herstarten van de pc duurt het opnieuw 40 sec. vooraleer FF opstart. IE doet er slechts 4 sec. over.\r\nDus oefen ik wat geduld met FF.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...