Ga naar inhoud

Laptop scherm kapot, demonteren een optie?


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,\r\n\r\nEen tijdje geleden was ik gevallen op school met gym, en kreeg toen gips.. \r\nMaar om toch opdrachten te maken voor school mocht ik mijn laptop meenemen, maar toen ik \'m in m\'n tas wou doen liet ik hem vallen.\r\nBeeldscherm kapot, eventuele rekening €175,-...\r\nDat liet ik niet doen, dus heb ik een nieuwe laptop gekocht.\r\nMaar die oude kapotte laptop heb ik nog, maar ken ik dat beeld er gewoon van af slopen/demonteren?\r\nMijn buurjongen, een ICT-er, wist er ook geen raad mee. We hadden allebei zoiets: \"Hier zitten wel al die draden door, dus of het verstandig is...\"\r\nKan iemand mij hiermee helpen? Ik weet verder helemaal niets van computers en onderdelen, ik er verder alleen mee...\r\n\r\nAlvast bedankt!:D\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nCor, 16 jr.
Link naar reactie
Je kunt het scherm er meestal wel af halen. De scharnieren zijn geschroefd en de draden zitten aan de \'toetsenbord-kant\' meestal met een stekkerverbinding.\nAls je zin hebt om de hele laptop open te halen is het scherm er in de meeste gevallen zo af. Dus ja, dat gaat denk ik wel lukken.\n\nOverigens heb ik zelf een laptop met een kaduuk scherm aan de tv gehangen. Scherm heb ik er gewoon aan laten zitten. Het ding gaat in standy-by als ik \'m niet gebruik, en is daardoor met een los aangekoppeld toetsenbord weer op te starten. Zo hoef ik \'m bijna nooit open te doen om aan te zetten.\n\nAls je er zoiets mee wilt gaan doen, kan dat dus ook. En hoef je verder geen moeite te doen om het scherm er af te krijgen.
Link naar reactie
Eeeeh de laptop dichtklappen zal niet lukken, want dan valt tie in slaapstand, tenzij je de beveiliging verwijdert. \n\nAls je met merk en type zoekt op Youtube met iets van :\"demontage\" in de zoekvraag, vindt je vaak wel een filmpje van iemand die zo\'n ding uit elkaar haalt.\n\nIk weet het merk niet, maar over het algemeen halen Acers het gemakkelijkst uit elkaar. Als het deksel zelf nog heel is, demonteer je het scherm normaal, door 6 of 8 rubber dopjes uit de schermrand te peuteren en de schroefjes daaronder los te draaien. Daarna kan je de lijst verwijderen en zie je het scherm in een metalen frame liggen. Pas op want er zitten een aantal kabels aan, die je vaak aan de schermzijde ook kunt losmaken. Daarna het metalen frame eraf schroeven en dan hou je het scherm vast. Met de nummers op de achterzijde en het exacte type van je laptop bestel je een nieuw scherm.\n\nMocht je de kabels niet van het scherm kunnen losmaken: \nVerwijder schroeven onderzijde laptop en eventueel onder de batterij. Wip het plaatje tussen toetsenbord en scherm omhoog. Pas op er kan een kabeltje aan zitten. \nDaaronder zit altijd de VGA stekker van het scherm, meestal bij het linker scharnier in de buurt. De Wifi antenne kabel loopt vaak via het rechter scharnier en moet je vaak eerst losmaken van de wifi netwerkkaart aan de onderzijde van de laptop (achter een los schroefbaar plaatje. Dan het toetsenbord even lichten en de wifi kabel terug halen naar het scherm. \nMaar die Wifi kabel zit niet altijd aan het scherm vast, dus hoeft misschien ook helemaal niet losgehaald te worden. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;602549]Da\'s een kwestie van instellen. Bij mij draait \'ie gewoon door als ik het scherm dichtklap. Kan gewoon via Windows.[/QUOTE]\n\nJa FooBar da\'s laptop afhankelijk dacht ik. De meeste hebben een heel klein pennetje zitten wat ingedrukt wordt zodra je de laptop dichtklapt. Het scherm (zo dat nog zou werken) gaat in elk geval uit (en dat moet ook, maar volgens mij valt tie dan geheid in slaapstand, maar altijd proberen natuurlijk.\n\nEdit: Ik vermoed overigens, dat je in Windows een keuze [B]moet [/B]maken tussen iets van slaapstand of uitschakelen. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=boodhaa;602533]als je het scherm verwijdert heb je ook geen wifi antenne meer,maar waarom niet op zoek op marktplaats voor een 2 dehands scherm?[/QUOTE]\r\n\r\nJaa inderdaad ik en mijn vader zijn er ook mee bezig geweest wat door te neuzen.\r\n\r\nHmm ik laat het scherm er wel gewoon op en stel in wanneer het scherm inklapt dat ie dan evensgoed blijft doordraaien.\r\n\r\nMaar evensgoed bedankt voor de reacties!:D\r\n\r\nHad eerst een Packerd Bell laptop, maar dat kan je gewoon instellen, net zoals: Hoe lang blijft je scherm actief, helderheid, beeldscherm uitschakelen na zoveel minuten, etc. etc. etc..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...