Ga naar inhoud

pc loopt vast kan zelfs mijn muis niet bewege


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    248

[QUOTE=JesperKlip;605331]Toen hij vastliep hoorde je op het moment van een soort klik in de computer alsof er iets omschakelde ofzo... heel raar, En er stond geen geluid aan...[/QUOTE]\nDat geluid bij scrollen e.d. komt dus niet uit de luidsprekers ?\n\nToen hij laatst uitviel, met die klik dus, was weer gewoon hetzelfde patroon dat je aanwijzer (sommigen noemen dat foutief muis) vast stond ?\nIk heb je ook gevraagd om te proberen of op dat moment het keyboard nog werkt, heb je geprobeerd zoals ik in bericht #123 vroeg ?\n\nDie klik.... is denk ik je harde schijf die uitschakelt, en dat betekent dat je voeding uitschakelt.... en dat betekent dat je voeding defect [I]kan[/I] zijn.\nDie klik, heb je dat eerder gehoord bij vastlopen ?\nDie klik, hoor je die ook als je de PC uitschakelt, en goed luistert nét voordat hij uiteindelijk volledig stil valt en de lampjes uit gaan ?\n\nWees vooral duidelijk in uitleg over [I]de manier[/I] van uitvallen / vastlopen, want als dat steeds verschilt, en wij zitten nog te denken aan dezelfde manier, dan komen wij ogen en oren te kort.
Link naar reactie
Vanmiddag is hij dit keer [B]helemaal[/B] uitgevallen zomaar opeens pats boem...\r\nDaarna deed hij het niet meer maar toen ik de voedingskabel er vanachtere eruit en er weer in had gedaan deed hij het weer... maar je hoorde inderdaad weer die klik...\r\nIn een andere computer hier in huis zit een 512 mb Videokaart, zou ik die in mijn pc kunnen stoppen en kijken of hij nog vastloopt?\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;605411]\nIn een andere computer hier in huis zit een 512 mb Videokaart, zou ik die in mijn pc kunnen stoppen en kijken of hij nog vastloopt?[/QUOTE]\nUiteraard kan je dat proberen, als je het juiste slot in je PC hebt.\n\nEigenlijk (al is het flink wat meer werk) zou ik dan ook wel willen zien dat je de voeding daarvan probeert.... Maar dat is ingewikkelder om te doen.\n\nBeantwoord graag ook even mijn andere vragen van dat laatste bericht.
Link naar reactie
Genoeg... hmm :rolleyes: ik wil nog wel weten of de eerste keren (dus eigenlijk alle keren) dat de PC bevroor, ook die klik te horen was.\n\nEn verder zou ik zelf doen wat voor jou wat moeilijker is (maar niet onmogelijk), en dat is de voeding uit die andere PC proberen. Maar daarbij moeten al zo de schijven van dezelfde soort zijn, anders zit je [I]misschien[/I] met verschillende aansluitingen aan de voeding naar de schijf (SATA of PATA).\nHet is zeker risicovoller als die andere PC er eentje is die in gebruik is, want je loopt als onervaren PC reparateur dan de kans om met twee kapotte PC\'s te eindigen als jij ernstige fouten zou maken. +o(
Link naar reactie
Die klik hoorde ik inderdaad eerder ja, maar leek me nooit belangrijk.. maar nu dacht ik het toch maar even te vermelden ;p \r\nWaar ik ook achter ben gekomen is dat bij mn opa zijn boksjes ontploft zijn en er dus misschien door die ontploffing iets in de computer beschadigd is... Na dat de boksjes bij mijn opa ontploft waren begon hij bij hem vast te lopen..\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
Boxjes zitten niet via USB toch ?\n\nAls je geluidsadapter het nog doet met nieuwe boxjes, dan kan een vorig \'onploffend\' boxje verder niet veel kwaad gedaan hebben[B]; [/B]er is alleen één kabeltje met de PC verbonden, en die uitgang blijkt dus nog te werken.... Maar er is een kleine ([SIZE=\"1\"]kleine[/SIZE]) kans dat het toch iets beschadigd heeft.\nAls je weet hoe in het BIOS te komen, zet je onder \'Integrated peripherals\' je geluidsadapter uit, en probeert de PC zo eens een tijdje.\n\nNogmaals, die klik lijkt er op dat je harde schijf uitschakelt, en dat gebeurt omdat je voeding een spanning uitschakelt. Waarom weet ik niet, maar ik zou dus als eerste een andere voeding proberen. Niet erg bij de hand voor een consument, maar ik weet niks beters nu. \nAls het is omdat er iets fout gaat in je geluidsadapter is er de test om hem even uit te zetten in het BIOS.
Link naar reactie
Ik zie in de BIOS geen \'Integrated peripherals\' staan...\r\nEn zelf zou ik ook niet weten hoe het wel zou heten...\r\n\r\n- Jesper\r\n\r\np.s. Net startte ik mijn pc weer op en het bureaublad was nog maar net zichtbaar en hij liep al vast...\r\nHij heeft trouwens al 4 dagen helemaal uit gestaan met stekker en al eruit!
Link naar reactie
Ik ging een msn videogesprek starten en toen zij msn \'\'er zit geen geluidskaart in de computer of er ios er geen geselecteerd\'\' bij afspeelapparaten staat niks, en mn geluid werkt ook niet..\r\n\r\nik denk dat door de ontploffing in de boksjes er wel degelijk iets beschadigd is geraakt...\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...