Ga naar inhoud

pc loopt vast kan zelfs mijn muis niet bewege


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    248

Als het vastloopt, staat dan ook elk filmpje vast ? Ik neem aan van wel....\r\nWat ik nu graag zou zien is het volgende, maar dat is wel een advies aan een dertienjarige, dus ik adviseer eerst om dit GOED te lezen, want het is wat IK met mijn ervaring zou proberen:\r\n\r\nomdat ik een los- of slecht contact vermoed, zou ik, terwijl de PC een filmpje afspeelt, IN de PC wat draden en insteekkaarten bewegen, om te zien of het dan bevriest. Dat doe je [I]niet[/I] met je vingers, maar met de achterkant van een flinke schroevendraaier[B];[/B] je houdt dat ding aan de metalen schacht vast, en drukt alleen met die grote plastic geïsoleerde bolle achterkant voorzichtig maar zeker tegen wat draden en connectors. Je zorgt dat je [I]niet[/I] met je vingers IN de PC iets aanraakt, en zeker niet met iets van metaal natuurlijk, dat kan sluiting geven, en dat geeft dan [COLOR=\"red\"][B] \\ boem /[/B][/COLOR] aan je hardware :-P\r\nMocht je zelf met je vingers ergens tegenaan komen is dat zelfs niet zo\'n ramp, want [B]de hoogste spanning die open ligt[/B] in een PC [B]is 12 Volt[/B], en dat aanraken voel je niet eens. Alleen met je vingers tussen een fan komen kan je de schrik van je leven geven, dus zeker even uitkijken bij die dingen.\r\n\r\nBegrijp je de bedoeling ? Je trekt de stekker er uit, haalt de zijkap er af (zoals je al deed), gaat er lekker voor zitten, richt de monitor naar je toe, start de PC op, zet een filmpje op dat blijft lopen, en dan pak je de grote schroevendraaier aan het metaal vast, en drukt zo links en rechts [B]met het plastic[/B] tegen wat draden en tegen de insteekkaarten e.d.. Niet fors, maar wel zeker met wat kracht alles een beetje opzij duwen.\r\n! Vaste onderdelen [I]op[/I] het moederbord moet je niet te hard tegen drukken, hooguit rechtstandig naar beneden in de richting van het moederbord zodat dit een millimetertje buigt.\r\n\r\nEn nogmaals, op geen enkele manier met de metalen kant van de schroevendraaier in een werkende PC gaan ! Laat hem er dus ook niet in vallen.\r\n\r\nZo eens zien of de boel stil komt te staan.\r\n\r\nEr zullen wel weer mensen zijn die dit :rolleyes: advies maar niks vinden... Je hoeft het dus niet te doen.
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;604237]En...? Doet ie het of doet ie het niet? \r\nZo niet... het is een computer van opa, die is naar je toegebracht met de auto? Dan kunnen door het gehobbel insteekkaarten losgeraakt zijn. Ik heb dat eens gehad met een oude kloon, na losmaken van de geheugenbankjes en weer terugplaatsen, liep hij weer stabiel.[/QUOTE]\r\n\r\nIk moet het nog gaan proberen...\r\nMe vader vind het ook onzin om windows opnieuw te installeren... \r\nMaar ik denk wel dat ik dat wil gaan doen aangezien ik geen administrator account heb..\r\n\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
ja.. om het maar even eerlijk te zeggen..\r\nHij denkt alles beter te weten en hij zegt \'\'ja misschien zijn dat mensen op dat forum die je juist niet willen helpen en willen zorgen dat je gehacked kan worden of je pc kapot gaan\'\' maar ik zie dat er niet in jullie hebben me al zoveel opties en tips gegeven dus... Hij heeft het er dus niet zo op dat ik op dit forum zit te vragen... maarja ik wel dus dan doe ik dat lekker :P\r\n\r\n\r\n- jesper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...