Ga naar inhoud

pc loopt vast kan zelfs mijn muis niet bewege


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    248

hier zijn de fotos!\r\nSorry dat het niet makkelijker kon maar je moet ze maar even downloaden...\r\n1: [url]http://www.mediafire.com/?j3krt84r6ts5b0a[/url]\r\n2: [url]http://www.mediafire.com/?559g1l1bebo14ub[/url]\r\n3: [url]http://www.mediafire.com/?ktag7d1qqn0iunq[/url]\r\n4: [url]http://www.mediafire.com/?33pjy0ji4k942xy[/url]\r\n5: [url]http://www.mediafire.com/?rz9yg9kccnjoo0f[/url]\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
Het gebeurt no geloof ik ineens veel vaker ?\r\nHet feit dat dat nu gebeurt sterkt mij (in ieder geval :p ) in het idee dat er iets los zit, want je hebt nu wat wind wat tegen de onderdelen blaast, en je hebt weer wat bewogen in dat ding.\r\n\r\nDie losse kabeltjes zijn normaal, die komen waarschijnlijk uit de voeding, en zijn er voor om nog meer apparatuur mee te voeden (dus stroom te geven), zoals een extra schijf, of CD/DVD station.
Link naar reactie
Zie je die rode kaart links onderaan zitten. Die zit met 1 schroefje van aan de pc en met een beugeltje op het moederbord vast. Probeer die eens heel voorzichtig er uit te halen. Zorg dat je met die vrieskou niet net van buiten komt en statisch geladen bent dus pak even verwarming en pckast van te voren beet. Daarna demonteer je voorzichtig met je pa die rode kaart (vidiokaart). \nDenk om het weerhaakje aan de achterzijde bij het moederbord.\nOp deze kaart zit (als ik het goed zie een ventilator. Kijk eens of daar veel stof in zit en controleer, of deze na het plaatsen en aanzetten van de pc nog wel draait. (Moet je kunnen testen door er een stukje papier bij te houden wat naar de fan zal trekken.\nRedenering: Opa zal niet veel gegamed hebben. Jij belast de videokaart die vermoedelijk vervuild is, wat de oorzaak van de vastlopers zou kunnen zijn.\n\nNiek
Link naar reactie
Wil je hier eens naar kijken, gewoon voor de zekerheid:\n\nvan de laatste foto (5722) heb ik onderaan een stukje uitgekaderd, en de belichting verbeterd, waardoor er een[B] firewire kaart[/B] zichtbaar is, en als je tussen mijn blauwe pijlen kijkt, dan is het alsof de kaart daar links niet helemaal goed in het slot geduwd zit, want de connecties (printbanen) die in het slot horen te zitten (die hele smalle rij koperkleurtjes) zijn een beetje scheef zichtbaar geworden aan die linker kant.\nDuw die kaart eens met een flinke kracht in dat slot (vooral aan die linker kant), en kijk of het schroefje (links buiten mijn foto) eigenlijk goed zit, en dat plaatje niet b.v. verbogen is.\n[ATTACH]16583[/ATTACH]\nAanduwen doe je op de rand van dan kaartje, NIET op de onderdelen natuurlijk. Die rand die je hierboven als gebochelde lichte streep van links naar rechts ziet lopen, een millimeter of twee dik.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;599593]Zonder ventilator is niet de juiste optie, hij zit er niet voor niets.:o\r\n\r\nKan zomaar zijn dat de Computer of de grafische kaart. de geest geeft[/QUOTE]\r\n\r\nMet ventilator bedoelde ik de ventilator die iemadn anders aangaf om er bij te zetten om hem koud te houden... niet de ventilator in de pc kast...\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;599613]Ik heb het zojuist aangeduwd (firewire kaart) en toen ik windows toen opstartte kreeg ik een blauw error scherm... iets met \'\'nieuw hardware aangesloten hebben\'\' is dit die firewire kaart die nu wel goed aangesloten zit?\r\n\r\n- Jesper[/QUOTE]\r\nHoe is dat afgelopen dan ?\r\n\r\nDit laat zien dat daar iets niet goed zit of zat.
Link naar reactie
Mocht je het zonder die kaart willen proberen:\n[ATTACH]16589[/ATTACH]\nDe pijl wijst naar het (enige) schroefje waarmee die kaart vast zit. Als je dat los draait (en niet in de PC laat vallen), dan kan je de kaart er rechtstandig uittrekken.\n\nEn probeer dan maar eens of Windows nog bevriest.\n\nMaar vertel eerst wat het ding nu doet, hoe staat het er voor na dat blauwe scherm ?
Link naar reactie
Zet \'m op.\r\n\r\nAls je die kaart er langere tijd uit laat, gewoon omdat je hem niet gebruikt, of dat je niet meer weet hoe je hem terug plaatst (wat mij stug lijkt), dan moet je wel het open stukje achter in je PC met een metalen plaatje afsluiten (te verkrijgen bij een goede PC winkel). Dat steek je er achter (zoals het metalen plaatje van die kaart zat) en schroef je met het zelfde schroefje weer vast zodat de kast dicht is.\r\n\r\nAls dat niet mocht lukken moet je dat open randje toch dichtplakken met een dikke tape of zo, anders kan de airflow (luchtstroom) in de PC verkeerd gaan lopen.\r\n\r\nMaar ik denk dat je het best uiteindelijk die kaart weer terug zou kunnen plaatsen. Echt niet zo moeilijk, anders vraag je iemand die zoiets aankan of durft.\r\n\r\nTrouwens, die ventilator er vanaf richten, het lijkt mij sterk dat dat de oplossing was. Elke beweging met een kaartje wat er maar half in zijn slot zit geeft een ander effect, en ik denk inmiddels dus dat het echt die kaart was die er half in zat.\r\nProbeer de PC voorlopig maar zonder, dan weten we meer.
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;599707]\nDus wat moet ik nu doen? afwachten?[/QUOTE]\nJa, afwachten. Gewoon die PC gebruiken, en zien of het probleem weg is.\n\nDat kaartje doet niets zolang jij geen firewire aansluiting nodig hebt, b.v. voor een camera, of scanner of zo. \nDe meeste van die gebruiken toch USB, dus voorlopig niet nodig een firewire poort te hebben.\n\nTip: raak dat kaartje zo veel mogelijk alleen aan aan dat metalen stripje om te voorkomen dat het door statische lading kapot gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...