Ga naar inhoud

pc loopt vast kan zelfs mijn muis niet bewege


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het updaten van de drivers voor de hardware van je pc Jesper. \nJe moet dus naar de site van Asus voor je moederboard. ([url]www.asus.com[/url]) Zoek daar naar jou moederboard (P5VD2-MX) en download en installeer alle beschikbare drivers. Dan heb je in elk geval de laatste.\nVoor je videokaartje moet je naar de site van Nvidia ([url]www.nvidia.com[/url]) \n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    248

[QUOTE=JesperKlip;598903]....nu ik hem vandaag opstarte... is hij al 2 keer achter elkaar vast gelopen! dat is nog nooit gebeurd. meestal liep hij vast en als ik hem daarna opstartte deed hij het gewoon.[/QUOTE]\n[QUOTE=JesperKlip;598907].... het probleem heeft zich nog nooit voorgedaan toen hij nog van mijn opa was! toen kwam hij naar hier en toen opeens liep hij 1 keer vast! en daarna gebeurde het dus vaker...\n[/QUOTE]\nDit lijkt meer op een los contact wat na het vervoer de kop opsteekt.\n(Of het is wat warmer bij jou dan bij je opa, en is er inderdaad een koelingsprobleem wat nu pas merkbaar wordt.)\n\nIk zou eens alle kabels in de kast een keer lostrekken en weer vastmaken, zoals die van de harddisk, zodat het contact wat ze moeten maken zekerder is.\n\nEn de geheugenmodules er uit wippen en er gelijk weer indrukken. Lees [url=http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=125&prodSeriesId=32858&prodTypeId=12454&objectID=tis08647][U]hier[/U][/url] hoe die bevestigd zitten. \n* Losmaken door die twee zijklipjes naar beneden te duwen met twee vingers. \n* Vastmaken door de mudule aan twee zijden gelijktijdig naar beneden te drukken tot die klipjes weer omhoog klikken.\nVoordat je dit doet, en ook soms tijdens, de metalen kast van de pc regelmatig aanraken om statische lading te voorkomen.\n\n\nMidden op het moederbord (meestal) zit een grote fan.... kan je daarin (tussen de fanbladen) de min of meer schone metalen koelribben zien zitten ? Of zit daar veel stof ? Het zal wel voldoende schoon zijn omdat ik lees dat de PC nogal snel na aanzetten al een keer vast liep, koud dus (?), maar toch maar checken.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;598999]Dit lijkt meer op een los contact wat na het vervoer de kop opsteekt.\r\n(Of het is wat warmer bij jou dan bij je opa, en is er inderdaad een koelingsprobleem wat nu pas merkbaar wordt.)\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nHij geeft bij mij rond de 26 graden aan en bij mijn opa gaf ie in de 30 aan dus dat is niet het geval denk ik... de kabels moet ik maar even met mijn vader losmaken enz..\r\nDus daar kom later nog een berichtje over...\r\n\r\n@niekie30 ik ga naar de site van asus en dan mijn type maar verder weet ik niet hoe ik nou de drivers download :S\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
Er zijn voor jou moederboard geen drivers beschikbaar voor Windows 7. Dat is al een eerste mogelijke oorzaak van vastlopers. \nAls je daar kijkt: [url]http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P5VD2-MX&p=1&s=22[/url]\nSelecteer je het besturing systeem. Daar staat geen windows 7 bij. \nJe zou het kunnen proberen met de Vista 32 bit drivers. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;599141]Er zijn voor jou moederboard geen drivers beschikbaar voor Windows 7. Dat is al een eerste mogelijke oorzaak van vastlopers. \r\nAls je daar kijkt: [url]http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P5VD2-MX&p=1&s=22[/url]\r\nSelecteer je het besturing systeem. Daar staat geen windows 7 bij. \r\nJe zou het kunnen proberen met de Vista 32 bit drivers. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nok... dan vind hij 36 bestanden... moet ik die dan handmatig allemaal downloaden en installeren?\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
Nee, zoek bij elke sectie alleen de laatste versie, en lees goed of je het nodig hebt.\nVoor jouw moederbord gelden er eigenlijk maar drie: \n\n1) BIOS, maar daar zou ik met jouw ervaring nog vanaf blijven, ik zou eerst eens kijken welke BIOS versie er nu op staat. Dat staat vaak vermeld op het eerste scherm na aanzetten. Druk daar op Pause om het beeld stil te zetten om het te lezen.\n\n2) Audio: Beta Version V6.10.1.6100 \nDie kan je downloaden en installeren.\n\n3) Utilities: Version 1043.2.15.37 Description: ACPI driver for ATK 0110 virtual device, maar die is eigenlijk alleen nodig als je de afstandbediening hebt en gebruikt.\n\nAudio is dan het meest significant.\n\n\nLet wel op, voordat je ook maar iets installeert moet je een herstelpunt voor je systeem maken bij Systeemherstel in Windows.
Link naar reactie
Graag, hou ons op de hoogte.\r\n\r\nIk heb nog wel steeds mijn twijfel over een oorzaak bij de drivers omdat ik het te toevallig vindt dat het pas optrad na de verandering van eigenaar.\r\nMocht het weer gebeuren doe dan zeker wat ik in #23 noemde, het controleren van alle connectors. Vergeet daarbij ook niet om de videokaart er een keer uit te trekken en weer terug te steken, ik had daar nog niet door dat je een losse insteekkaart hebt. Let daarbij op dat er helemaal aan de achterkant van de kaart waarschijnlijk een kunststof lock-mechanisme zit wat je even opzij moet duwen om de kaart er uit te kunnen trekken.
Link naar reactie
Daarnet is mijn pc opnieuw vast gelopen! tijdens het spelen van gta san andreas... hij was dus wel ergenst mee bezig. Dus ik denk dat ik nu inderdaad de kabels even los en vast ga doen!\r\nWat ook raar is is dat als ik mijn pc opstart er in het begin (tijdens het opstarten) ik een soort piep hoor. ik denk zelf dat het de ventilator is maar ik weet niet waarom...\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
\'[I]Koud aanzetten[/I]\'[B]:[/B] als de PC een uur of twee heeft uit gestaan is deze koud.\n\nIs het elke keer dat kwartiertje ?\n\nHet zou handig zijn als je een tafelventilator hebt. Doe dan de kast van de PC open (zijkant er af), en richt die ventilator heel dicht op de inhoud van de kast zodat deze eventjes beter gekoeld wordt. Kijk dan eens of het langer duurt voor het vastloopt.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;599431]\'[I]Koud aanzetten[/I]\'[B]:[/B] als de PC een uur of twee heeft uit gestaan is deze koud.\r\n\r\nIs het elke keer dat kwartiertje ?\r\n\r\nHet zou handig zijn als je een tafelventilator hebt. Doe dan de kast van de PC open (zijkant er af), en richt die ventilator heel dicht op de inhoud van de kast zodat deze eventjes beter gekoeld wordt. Kijk dan eens of het langer duurt voor het vastloopt.[/QUOTE]\r\n\r\nde laatste tijd loopt ie niet meer zo veel vast maar nog wel dus dat betekend dat er wel degelijk iets verkeerd is! maar als ie vast loopt is het inderdaad ongeveer na een kwartiertje! ik zal proberen de ventilator erop te zetten maar hoelang moet dat? het eerste kwartiertje of de hele tijd als tie aan staat?\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
De hele tijd, desnoods een paar dagen.\nAls het toch na een kwartiertje weer vastloopt hoef je er natuurlijk niet mee door te gaan, dan helpt op die manier koelen niet om het probleem uit te stellen, en is het minder waarschijnlijk dat het een koelprobleem is.\n\nBeter is het natuurlijk om gewoon te kijken of de koelblokken (op de CPU en GPU) schoon zijn of niet, maar als je daar niet zo goed in bent moeten we toch alternatieven zoals die ventilator proberen.\n\n\nHeb je de kabels al eens opnieuw aangesloten zoals voorgesteld ?
Link naar reactie
Ik heb de ventilator erop gezet! en raad eens! \\De tempratuur daalde gelijk van 29/30 naar 22 graden! Ik weet zelf niet wat het betekend maar.. :P\r\n\r\n- Jesper\r\n\r\np.s. de kabels opnieuw aansluiten ben ik zelf een beetje bang voor... ik ben namelijk nog maar 13 dus weet niet of dat zo verstandig is :P.... En mijn vader (heeft er ook niet heeeel veel verstand van) vind de kabels opnieuw aansluiten maar onzin -____- \r\nmaarja jullie zeggen het en jullie hebben er verstand van (geloof ik :P)\r\nIk zal het vragen....
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;599459]\np.s. de kabels opnieuw aansluiten ben ik zelf een beetje bang voor... ik ben namelijk nog maar 13 dus weet niet of dat zo verstandig is :P.... En mijn vader (heeft er ook niet heeeel veel verstand van) vind de kabels opnieuw aansluiten maar onzin -____- [/QUOTE]\nHet gaat niet alleen om kabels, maar ook geheugenmodules en videokaart. Je zal de PC\'s moeten tellen waarbij een kabeltje los heeft gezeten of een geheugenmodule aan één kant niet goed in het slot zat. (Of zelfs een gebroken- of kortgesloten draadje had IN een kabel.)\n\nMaar goed, ik geef je alleen mijn vermoeden voor wat betreft de start van het probleem na het wisselen van eigenaar, omdat daar altijd verplaatsing van de computer bij komt kijken, en iets wat per ongeluk los zit nog losser kan komen te zitten. Het woord \'onzin\' is hier echt niet op zijn plaats. Zekerheid trouwens ook niet, het is proberen en proberen.\n[QUOTE=JesperKlip;599459]Ik heb de ventilator erop gezet! en raad eens! \\De tempratuur daalde gelijk van 29/30 naar 22 graden! Ik weet zelf niet wat het betekend maar.. :P[/QUOTE]\nDat betekent dat je de ventilator goed gezet hebt en alles wat beter gekoeld wordt. Misschien duurt het nu langer voordat het spul \'bevriest\'\' al klinkt dat wat tegenstrijdig :D
Link naar reactie
OK! ik startte vandaag de pc op (met ventilator) en na 3 kwartier liep hij vast.. ik hem opnieuw opstarten en toen liep ie gelijk na 3 minuten vast.. ik hem weer opnieuw opstarten en toen liep ie weer na 3 minuten vast! de temp. blijft telkens 19 graden...\r\nIk keek net even in de pc (terwijl doe aan stond ging ik aan de kabeltjes zitten, mag blij zijn dat ik nog leef :P) en ik zie een paar kabeltjes helemaal los zitten al weet ik niet of dat zo hoort of niet... zal ik een paar fotos maken van de binnenkant (verschillende zodat alles goed te zien is) ??? die komen dan later deze ochtend...\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...