Ga naar inhoud

pc loopt vast kan zelfs mijn muis niet bewege


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!\r\n\r\nIk heb laatst een Computer van mijn opa overgenomen die een niewe had gekocht!\r\nIk was er natuurlijk erg blij mee maar sinds kort loopt hij als ik bijv. aan het internetten ben (of zelfs niks doe) plots boem vast! ik kan mijn muis niet meer bewegen en ctrl-alt-del werkt ook niet meer :( het enigste wat ik kan doen ik de aan/uit knop ingedrukt houden en hem zo uitzetten (wat volgens mij er ook niet heel goed voor is) als ik hem dan weer aan doe vraagt hij in welke modus ik windows 7 wil starten... ik doe dan gewoon de normale modus... als hij dan opgestart is werkt hij wel weer een tijdje en soms loopt ie dan weer vast... de tempratuur van mijn pc is meestal rond de 28 graden... en ik gebruik hem voor dagelijks gebruik. \r\nIk heb al gezocht op internet en had toen gezien dat het aan de stof in de behuizing lag...\r\nIk heb hem schoongemaakt met een zacht kwastje en een stofzuiger (op laagste zuigstand) toen ik hem daarna voor de eerste keer weer opstarte deed het probleem zich weer voor!\r\n\r\n\r\nIk hoop dat jullie me kunnen helpen!\r\n\r\nGr. Jesper
Link naar reactie
  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    248

[QUOTE=Niekie30;598567]Heb je wat stof betreft ook goed met een zaklamp achter de koelfan van de cpu gekeken?\r\nProbeer eens een schijfcontrole te doen in Windows. : Rechtklik op de C schijf > eigenschappen > tabblad Extra. \r\nEn lees de resultaten uit in de logboeken van Windows. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik op schijfcontrole klik dan zegt hij dat hij hem niet kan uitvoeren terwijl hij in gebruik is... maar ik heb hem niet in gebruik... ik weet niet wat ik hier moet doen.\r\nWat de koelfan van de cpu betreft, ik weet van computeren best wel wat af, maar als het gaat over binnen de behuizing weet ik niet veel af. maar, er zit een ventilator, hoewel ik dus niet weet of je die bedoelt...\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
[QUOTE=koekmonster;598585]Heb dat laatst ook gehad maar dan met Vista.\r\nHelaas alles weer terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen en nu loopt hij weer als een treintje.\r\nOok een optie dus.\r\nSucces.[/QUOTE]\r\n\r\nWat gebeurd er precies als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen? wordt alles ook gelijk eraf gegooit? of worden alleen de instellingen anders?\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
Bestanden op een externe schijf zetten, maar zorg ook dat je alle accountgegevens / wachtwoorden ergens noteert. Je zou niet de 1e zijn die bv het wachtwoord van de router niet meer weet. Uiteraard kun je dat allemaal wel weer resetten, maar daar zit je niet op te wachten.\nAls je een mailprogramma gebruikt; vergeet dan niet om je mails te back-uppen. Je favoriete websites? Kortom: denk goed na/zorg dat je alles hebt opgeslagen, voor je terug gaat naar fabrieksinstellingen. Weg is doorgaans weg.
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;598591]Ik ben er zojuist achter gekomen dat je hem opnieuw moet opstarten en dat hij dan de schijfcontrole doet! nu heeft hij de schijfcontrole gedaan maar waar kan ik nu de resultaten zien?\r\n\r\nJesper[/QUOTE]\r\n\r\nJuist, dat staat dan ook gewoon op het beeldscherm.\r\nVerder de resultaten: Ik neem dus aan dat de pc weer opstart. \r\nKlik met rechts op Deze Computer en kies > Beheren. \r\nKlik op > Logboeken en zoek het logboek > Windows Toepassingen. \r\nZoek daar op het tijdstip dat de controle was afgelopen en zoek naar een melding die \"Wininit\" heet bij Vista. Het GEEN foutmelding, maar een gewone vermelding in het logboek. \r\nKlik dubbel op de regel en de tekst van de controle wordt geopend. \r\nEn ja als de laptop nu wel opstart, zet dan nu eerst al je data op een externe harde schijf. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;598611]Juist, dat staat dan ook gewoon op het beeldscherm.\r\nVerder de resultaten: Ik neem dus aan dat de pc weer opstart. \r\nKlik met rechts op Deze Computer en kies > Beheren. \r\nKlik op > Logboeken en zoek het logboek > Windows Toepassingen. \r\nZoek daar op het tijdstip dat de controle was afgelopen en zoek naar een melding die \"Wininit\" heet bij Vista. Het GEEN foutmelding, maar een gewone vermelding in het logboek. \r\nKlik dubbel op de regel en de tekst van de controle wordt geopend. \r\nEn ja als de laptop nu wel opstart, zet dan nu eerst al je data op een externe harde schijf. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nTen eerste heb ik een Desktop (als ik het goed heb heet dat zo, anders bedoel ik gewoon een computer)dus ik weet niet wat je bedoeld met die laatste regel...\r\n\r\nIk heb \'\'wininit\'\' gevonden in dit kwam eruit: \r\n\r\n\r\nLogboeknaam: Application\r\nBron: Microsoft-Windows-Wininit\r\nDatum: 22-1-2012 9:39:15\r\nGebeurtenis-id:1001\r\nTaakcategorie: Geen\r\nNiveau: Informatie\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: GEBRUIK-FFOH3E8\r\nBeschrijving:\r\n\r\n\r\nHet bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...\r\nHet type bestandssysteem is NTFS.\r\n\r\n\r\nEr is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.\r\nWindows zal de schijf nu controleren. \r\n\r\nBestanden controleren (stap 1 van 3)...\r\n 193280 bestandsrecords verwerkt. \r\n\r\nDe bestandscontrole is voltooid.\r\n 120 records met grote bestanden verwerkt. \r\n\r\n 0 records met beschadigde bestanden verwerkt. \r\n\r\n 0 EA-records verwerkt. \r\n\r\n 98 reparserecords verwerkt. \r\n\r\nIndices controleren (stap 2 van 3)...\r\n 226048 indexvermeldingen verwerkt. \r\n\r\nDe indexcontrole voltooid.\r\n 0 niet-geïndexeerde bestanden gecontroleerd. \r\n\r\n 0 niet-geïndexeerde bestanden hersteld. \r\n\r\nCHKDSK controleert de security descriptors (stap 3 van 3)...\r\n 193280 bestands-SD\'s/-SID\'s verwerkt. \r\n\r\n1982 ongebruikte indexingangen in de index $SII\r\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\r\n1982 ongebruikte indexingangen in de index $SDH\r\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\r\n1982 ongebruikte security descriptors verwijderen.\r\nDe controle van security descriptors is voltooid.\r\n 16385 gegevensbestanden verwerkt. \r\n\r\nHet USN-logboek controleren...\r\n 35004664 USN-bytes verwerkt. \r\n\r\nControle van USN-logboek is voltooid.\r\nCHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als\r\ntoegewezen is gemarkeerd.\r\nCHKDSK heeft vrije schijfruimte in de volumebitmap gevonden die als\r\ntoegewezen is gemarkeerd.\r\nHet bestandssysteem is hersteld.\r\n\r\n 312466431 kB totale schijfruimte.\r\n 38384300 kB in 90703 bestanden.\r\n 61956 kB in 16386 indexen.\r\n 0 kB in beschadigde sectoren.\r\n 304855 kB in gebruik door het systeem.\r\nHet logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.\r\n 273715320 kB beschikbaar op schijf.\r\n\r\n 4096 bytes per cluster\r\n 78116607 clusters in totaal op schijf\r\n 68428830 clusters beschikbaar op schijf\r\n\r\nInterne info:\r\n00 f3 02 00 5d a2 01 00 1a f1 02 00 00 00 00 00 ....]...........\r\nfa 29 00 00 62 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .)..b...........\r\n20 91 26 00 50 01 25 00 50 01 25 00 00 00 25 00 .&.P.%.P.%...%.\r\n\r\nDe schijfcontrole is voltooid.\r\nEen ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.\r\n\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 1001\r\n 0\r\n 4\r\n 0\r\n 0\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 6337\r\n \r\n \r\n Application\r\n GEBRUIK-FFOH3E8\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\nHet bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...\r\nHet type bestandssysteem is NTFS.\r\n\r\n\r\nEr is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.\r\nWindows zal de schijf nu controleren. \r\n\r\nBestanden controleren (stap 1 van 3)...\r\n 193280 bestandsrecords verwerkt. \r\n\r\nDe bestandscontrole is voltooid.\r\n 120 records met grote bestanden verwerkt. \r\n\r\n 0 records met beschadigde bestanden verwerkt. \r\n\r\n 0 EA-records verwerkt. \r\n\r\n 98 reparserecords verwerkt. \r\n\r\nIndices controleren (stap 2 van 3)...\r\n 226048 indexvermeldingen verwerkt. \r\n\r\nDe indexcontrole voltooid.\r\n 0 niet-geïndexeerde bestanden gecontroleerd. \r\n\r\n 0 niet-geïndexeerde bestanden hersteld. \r\n\r\nCHKDSK controleert de security descriptors (stap 3 van 3)...\r\n 193280 bestands-SD\'s/-SID\'s verwerkt. \r\n\r\n1982 ongebruikte indexingangen in de index $SII\r\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\r\n1982 ongebruikte indexingangen in de index $SDH\r\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\r\n1982 ongebruikte security descriptors verwijderen.\r\nDe controle van security descriptors is voltooid.\r\n 16385 gegevensbestanden verwerkt. \r\n\r\nHet USN-logboek controleren...\r\n 35004664 USN-bytes verwerkt. \r\n\r\nControle van USN-logboek is voltooid.\r\nCHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als\r\ntoegewezen is gemarkeerd.\r\nCHKDSK heeft vrije schijfruimte in de volumebitmap gevonden die als\r\ntoegewezen is gemarkeerd.\r\nHet bestandssysteem is hersteld.\r\n\r\n 312466431 kB totale schijfruimte.\r\n 38384300 kB in 90703 bestanden.\r\n 61956 kB in 16386 indexen.\r\n 0 kB in beschadigde sectoren.\r\n 304855 kB in gebruik door het systeem.\r\nHet logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.\r\n 273715320 kB beschikbaar op schijf.\r\n\r\n 4096 bytes per cluster\r\n 78116607 clusters in totaal op schijf\r\n 68428830 clusters beschikbaar op schijf\r\n\r\nInterne info:\r\n00 f3 02 00 5d a2 01 00 1a f1 02 00 00 00 00 00 ....]...........\r\nfa 29 00 00 62 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .)..b...........\r\n20 91 26 00 50 01 25 00 50 01 25 00 00 00 25 00 .&.P.%.P.%...%.\r\n\r\nDe schijfcontrole is voltooid.\r\nEen ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.\r\n\r\n \r\n \r\n\r\n----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nDus wat moet ik nu verder doen?\r\n\r\nJesper\r\n\r\nBedankt voor alle hulp!
Link naar reactie
De schijfcontrole ziet er in zoverre goed uit, dat de schijf niet is beschadigd.\nIk begrijp dat de pc nog steeds vast loopt? \n\nJe vermeldt dat de temp 28 graden is, dat is voor een cpu erg laag. \nZou je Speccy daar: [url]http://www.piriform.com/speccy[/url] kunnen downloaden en installeren en kijken wat voor temps dat aangeeft.\nDe cijfers kloppen niet altijd, want veel is afhankelijk van de aanwezigheid van sensoren. \nVerder zie ik dat je harde schijf niet te vol is. \nZie je bij het vastlopen wel eens een blauw scherm met veel tekst staan?\nAls de pc nog steeds vastloopt kan het diverse oorzaken hebben:\nHet warmlopen van een videokaart. (Als die aanwezig is, kan je hem alleen goed schoonmaken, als je deze voorzichtig verwijdert uit de pc.)\nHet niet up to date zijn van drivers.\nZelfs een defecte muis of toetsenbord, maar ook malware kan een oorzaak zijn.\nBelangrijk is wel dat je meldt als het aantal vastlopers vermindert.\n\nNiek
Link naar reactie
@nieke30 Na het schoonmaken vanbinnen (vrijdagavond) is hij nog maar 3 keer vast gelopen en dat is dus vrij weinig. mijn muis en toetsenbord werken nog perfect dus ik denk niet dat dat het probleem is.\r\nVerder zie ik geen blauw scherm. De drivers kan ik checken bij windows update geloof ik? \r\nEn volgens mij kan ik malware checken met een soortgelijk programmatje als Advanced system care.\r\nVerder heb ik speccy geprobeerd en die geeft dit aan: Besturingssysteem \r\n MS Windows 7 Home Premium 32-bit SP1\r\nProcessor \r\n Intel Pentium D 925\r\n Presler 65nm Technologie\r\nRAM\r\n 2,00 GB Single-Kanaal DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)\r\nMoederbord \r\n ASUSTeK Computer INC. P5VD2-MX (Socket 775) 40 °C\r\nGraphics \r\n AL1716 (1280x1024@60Hz)\r\n 128MBGeForce 7100 GS (Undefined) 71 °C\r\nHarde schijven\r\n 313GB Western Digital WDC WD3200JS-00PDB0 ATA Device (SATA) 39 °C\r\nOptische schijven \r\n HL-DT-ST DVD-RAM GH22NP21 ATA Device\r\nAudio \r\n SoundMAX Integrated Digital HD Audio\r\n\r\n\r\nIk hoop dat jullie hier wat mee kunnen want als ik de pc zo zie is er toch nog wel iets verkeerd.\r\n\r\nNu moest ik 2 keer achter elkaar de boksjes zijn stuurprogramma bijwerken omdat ie hem niet zag. Heel raar.\r\n\r\nnogmaals bedankt voor alle hulp!\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
ik heb zojuist de link aangeklikt en hem meteen gaan scannen!\r\nEn er is gelukkig GEEN malware of spyware gevonden en is mijn pc (denk ik) helemaal schoon.\r\nMaar de vraag is jammer genoeg nog steeds wat de oorzaak is van het vastlopen.\r\nIk moet wel zeggen dat ie vandaag nog niet is vastgelopen!\r\nHet wordt dus wel degelijk minder!\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
71 graden voor je videokaart als je nog niets of weinig met de pc doet is vrij hoog als temp. Heb is een passief gekoelde kaart, of één met een eigen ventilator?. \nMaar ook als je niets met de pc doet, loopt deze vast, dus zal dat niet de hoofd oorzaak zijn. \nDe meeste drivers moet je ophalen bij de fabrikant van de pc, of de fabrikant van je moederbord en videokaart. \n\n[QUOTE]Nu moest ik 2 keer achter elkaar de boksjes zijn stuurprogramma bijwerken omdat ie hem niet zag. Heel raar.[/QUOTE]\n\nWelke \"boxjes\" bedoel je? En waarvan moest je de stuurprogramma\'s bijwerken?\n\nNiek
Link naar reactie
Ja, maar CHKDSK heeft wel eea gedaan! Het is een oude PC? De schijf lijkt me niet betrouwbaar. Je hebt alles gebackupt? Hier nog wat tooltjes om je HD te checken maar welke de beste is, zou ik niet weten\nHDTune [url]http://www.hdtune.com/download.html[/url]\nCrystalDiskInfo [url]http://computertotaal.nl/software/22639-crystaldiskinfo.html[/url]\nDisk Scanner [url]http://computertotaal.nl/software/20969-disk-scanner-1-2.html[/url]\n\nEn doe voor de zekerheid óók een scan met een geupdate MBAM \n[url]http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free[/url]\nWaarom? Kijk maar hier bijv. [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=62625[/url]\nNB: als je problemen krijgt bij MBAM kan je in de \"kameleon\" methode proberen te starten.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;598829]71 graden voor je videokaart als je nog niets of weinig met de pc doet is vrij hoog als temp. Heb is een passief gekoelde kaart, of één met een eigen ventilator?. \r\nMaar ook als je niets met de pc doet, loopt deze vast, dus zal dat niet de hoofd oorzaak zijn. \r\nDe meeste drivers moet je ophalen bij de fabrikant van de pc, of de fabrikant van je moederbord en videokaart. \r\n\r\n\r\n\r\nWelke \"boxjes\" bedoel je? En waarvan moest je de stuurprogramma\'s bijwerken?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDe boksjes waar het geluid van mijn pc uit komt! ik weet niet precies welk merk enz...\r\nMaar nu ik hem vandaag opstarte... is hij al 2 keer achter elkaar vast gelopen! dat is nog nooit gebeurd. meestal liep hij vast en als ik hem daarna opstartte deed hij het gewoon.
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;598831]Ja, maar CHKDSK heeft wel eea gedaan! Het is een oude PC? De schijf lijkt me niet betrouwbaar. Je hebt alles gebackupt? Hier nog wat tooltjes om je HD te checken maar welke de beste is, zou ik niet weten\r\nHDTune [url]http://www.hdtune.com/download.html[/url]\r\nCrystalDiskInfo [url]http://computertotaal.nl/software/22639-crystaldiskinfo.html[/url]\r\nDisk Scanner [url]http://computertotaal.nl/software/20969-disk-scanner-1-2.html[/url]\r\n\r\nEn doe voor de zekerheid óók een scan met een geupdate MBAM \r\n[url]http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free[/url]\r\nWaarom? Kijk maar hier bijv. [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=62625[/url]\r\nNB: als je problemen krijgt bij MBAM kan je in de \"kameleon\" methode proberen te starten.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb inderdaad een backup van mij C-Schijf gedaan! \r\nDe pc is +/- 4/5 jaar oud... maar werkt nog perfect! het probleem heeft zich nog nooit voorgedaan toen hij nog van mijn opa was! toen kwam hij naar hier en toen opeens liep hij 1 keer vast! en daarna gebeurde het dus vaker...\r\nIk ga de tools maar even proberen!\r\n\r\nbedankt voor alle hulp die jullie mij geven!\r\n\r\nJesper
Link naar reactie
Ik heb MBAM gedaan en dit kwam eruit...\r\n24-1-2012 16:24:38\r\nmbam-log-2012-01-24 (16-24-38).txt\r\n\r\nScantype: Snelle scan\r\nIngeschakelde scanopties: Geheugen | Opstarten | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM\r\nUitgeschakelde scanopties: P2P\r\nObjecten gescand: 205034\r\nVerstreken tijd: 7 minuut/minuten, 7 seconde(n)\r\n\r\nGeheugenprocessen gedetecteerd: 0\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nGeheugenmodulen gedetecteerd: 0\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegistersleutels gedetecteerd: 0\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegisterwaarden gedetecteerd: 0\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegisterdata gedetecteerd: 0\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nMappen gedetecteerd: 0\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nBestanden gedetecteerd: 0\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\n(einde)\r\n\r\n\r\nNiks dus... hij is nu nog bezig met de andere tool waarbij hij mijn HD test (disk scanner)\r\n\r\nLater deze dag komt er dus nog een bericht met die resultaten!\r\n\r\nJesper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...